Hanfa: Vrijednost zatraženog reprograma za leasing oko 6,3 mlrd kuna

Vrijednost ugovora za leasing krajem prošlog tjedna iznosila je oko 18 milijardi kuna, od čega je reprogram zatražen za oko 6,3 milijarde kuna, pri čemu je većinom riječ o financijskom leasingu s pravnim osobama, rečeno je u ponedjeljak na Hanfinoj konferenciji za medije.

Kako je izvijestio član Upravnog vijeća Hanfe Tomislav Rizdak, od zatraženih reprograma prema iznosu odobreno je već 84 posto ugovora, a prema broju njih 80 posto.

Većinom je riječ o financijskom leasingu s pravnim osobama, dok je udio potrošača u ukupnom iznosu reprograma tek oko 140 milijuna kuna, rekao je Ridzak na konferenciji za medije u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (Hanfa) na kojoj je predstavljen novi edukativni portal namijenjen podizanju financijske pismenosti građana – novaczasutra.hr.

Naime, Hanfa je već u dva navrata izdala preporuke za lakšu otplatu leasinga, koje su se uz ostalo odnosile na mogućnost ugovaranja moratorija na razdoblje duže od tri mjeseca, prestanak naplaćivanja obračunatih kamata u razdoblju moratorija, kao i da se ne poduzimaju mjere prisilne naplate.

Cilj je olakšati obaveze koje poduzetnici imaju prema leasing društvima te sprječavanje pogoršanja financijske situacije tih poduzetnika, poručili su između ostalog prošli mjesec iz Hanfe, dodajući da su većini primatelja leasinga zbog krize izazvane koronavirusom znatno smanjeni prihodi iz poslovanja te im je čak i plaćanje kamate, bez plaćanja glavnice, izuzetno otežano.

Na primjedbu da stalno stižu prigovori iz prijevozničkog sektora da njihova situacija oko leasinga nije rješena, a da pojedina društva nisu ni poslušala preporuke Hanfe, predsjednik Upravnog vijeća Hanfe Ante Žigman kaže da su usluge u sektoru povremenog prijevoza najviše pogođene.

Napominje i da mora vidjeti koja društva još nisu poslušala preporuke te da će se s njima obaviti razgovori.

Kaže i da trenutno razgovori s društvima idu prema traženju što je moguće više vremena za korisnike leasinga, a i da su društva izašla u susret u smislu nenaplaćivanja kamata, što posebno koristi onima koji u leasingu imaju novu flotu vozila.

Kada prođe 12 mjeseci, odnosno u ožujku iduće godine, ako ni tada ne bude rješenja, Žigman očekuje da će leasing društva krenuti korisnicima nuditi reprograme.

“Tu se govori o oprostu, diskontu (…) ovisno o politici svakog pojedinačnog leasing društva prema svojim klijentima”, izjavio je Žigman.

Mirovinski fondovi se vratili na pretkrizno razdoblje

Žigman ističe da su se obvezni mirovinski fondovi po neto vrijednosti imovine već vratili na pretkrizno razdoblje. Naime, ta imovina trenutno doseže oko 115 milijardi kuna, koliko je bila i prije “zatvaranja” gospodarstva i izbijanja koronakrize.

“Mirovinski fondovi su pokazali otpornost na ovu situaciju, a način na koji su strukturirani (A, B i C fondovi) je izuzetno dobro pogođen, jer primjerice oni koji se nalaze pred mirovinom i nalaze se u C fondu nisu izgubili niti jednu kunu”, izjavio je Žigman.

Kada je pak riječ o osiguravajućim društvima, Žigman kaže da je koronakriza tek malo poljuljala dio poslovanja koji se odnosi na životno osiguranje, dok segment neživotnog osiguranja i dalje ide uobičajenim stopama, čemu je primjerice doprinijelo i to da su stanice za tehnički pregled automobila radile i za vrijeme koronakrize, pa su građani mogli osiguravati svoja vozila.

Kaže da je Hanfi iznimno važno da se osiguravajuća društva korektno odnose prema klijentima. Agencija tako svaki tjedan zaprima određeni broj predstavki građana, a Žigman i ovom prilikom poručuje svim građanima i ostalima, koji smatraju da su zakinuti nekom financijskom uslugom, da se jave Hanfi, uz poruku da se predstavke promptno rješavaju.

Exit mobile version