HGK: Potrošnja u prosincu rekordnih 14,85 milijardi kuna

Potrošnja u prosincu 2018. godine dosegnula je rekordnih 14,85 milijardi kuna, što je rast za više od milijardu kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, podaci su Porezne uprave koje je u srijedu prenijela Hrvatska gospodarska komora (HGK), procijenivši da bi iduće godine maloprodajni promet mogao dosegnuti pretkriznu razinu.

Prema podacima Porezne uprave iz sustava fiskalizacije, to na godišnjoj razini predstavlja porast za više od 7 posto, s obzirom da je potrošnja u prosincu 2017. iznosila 13,79 milijardi kuna, kaže se u priopćenju HGK.

Direktorica sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić ocjenjuje da su rasterećenje plaća i njihov rast kroz poreznu reformu pozitivno djelovali na optimizam građana, pa tako i na potrošnju, a u kontekstu rekordnog prosinca navodi i dobru turističku sezonu.

Navodi da je ostvareni porast potrošnje u skladu s procjenama HGK, pri čemu ističe da je doprinos potrošnji dalo i povećanje neoporezivoga dijela primitaka za prigodne nagrade zaposlenicima, budući da je više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.

“Ako se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogla bi se dostignuti razina prije krize, a 2020. godine mogli bismo prestići tu razinu”, ocjenjuje Ravlić.

Pojašnjava da se ta procjena temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014. godine, a koji je u prvih deset mjeseci 2018. veći za 4,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Po istraživanju HGK, najveći broj ispitanika, njih 39 posto, na blagdanske je darove izdvojio između 100 i 500 kuna, a 31 posto je onih koji su potrošili između 500 i 1000 kuna. Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek devet posto ispitanih, dok je s druge strane manje od 100 kuna ili ništa izdvojilo 21 posto ispitanih.

Gotovo 40 posto ispitanika ovih blagdana ispod bora stavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika, 37 posto, zatim obuća i odjeća, 36 posto, dok se za odgovor delikatesni prehrambeni proizvodi opredijelilo 25 posto ispitanih. (H)

Exit mobile version