Više ćemo ulagati u ljude i ubrzati digitalnu transformaciju Banke te povećati efikasnost poslovanja kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija, rekao je Marko Badurina, novi predsjednik Uprave.
Hrvatska poštanska banka je u devet mjeseci 2019. ostvarila odlične rezultate u svim prodajnim segmentima uključujući izniman uspjeh s APN kreditima.
RAST DOBITI: Neto dobit HPB-a u devet mjeseci 2019. iznosi 170,4 milijuna kuna, 38,1% više nego u istom razdoblju prošle godine i predstavlja najbolji rezultat od osnivanja. Operativna dobit porasla je 18,8% ili 45 milijuna i dosegla 284 milijuna kuna. Neto kamatni prihod veći je 4,5% pod utjecajem rasta bruto kredita i smanjenja kamatnog troška zbog nastavka prelijevanja oročenih depozita na a-vista račune. Neto prihod od provizija i naknada također je porastao 4,5% i to u sva tri poslovna sektora koja bilježe rast broja i aktivnosti klijenata. Operativni troškovi su porasli 6,4% u skladu s realizacijom pripajanja Jadranske banke te strateškim projektima koji su pokrenuti s ciljem optimizacije procesa odnosno postizanja ušteda.
KREDITI I DEPOZITI: Imovina HPB-a 30. rujna 2019. iznosi 24,2 milijarde kuna ili 13,7% više nego krajem 2018. Ukupni bruto krediti su porasli 13,9% na 14,2 milijarde kuna uz povećanje u svim segmentima poslovanja. Depoziti stanovništva i gospodarstva nastavljaju rast što ukazuje na povjerenje klijenata i stabilnu depozitnu bazu uz snažan utjecaj integracije Jadranske banke. Depoziti stanovništvu rasli su za 13,7%, depoziti gospodarstvu 1,3%, a ukupni depoziti dosegli 20,4 milijarde kuna.
SKOK KREDITA GRAĐANIMA – HPB DOSEGLA 15-POSTOTNI UDJEL U APN KREDITIMA: Ukupni krediti stanovništvu porasli su oko 750 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. godine, pritom su stambeni krediti porasli 14,9%. U devet mjeseci HPB je plasirala oko 1,4 milijardi kuna stanovništvu uz rast svih vrsta kredita. Banka je u posljednja dva mjeseca postigla izvrstan rezultat sa subvencioniranim stambenim kreditima za koje je ponudila najnižu kamatnu stopu: odobreno je 627 kredita, 155% više u odnosu na prošlu godinu, s volumenom blizu 400 milijuna kuna. Tako je udio Banke koja ima 5,5% tržišta, u APN programu dosegao visokih 15%. Uspjeh je utoliko veći jer je u 80% slučajeva riječ o novim klijentima HPB-a.
RAST POSLOVANJA S PODUZETNICIMA: Porast kredita u segmentu velikih poduzeća i javnog sektora iznosi 385 milijuna kuna, a u segmentu SME-a čak 536 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. s povećanjem broja klijenata za više od 40 posto. Tržišni udio kredita gospodarstva, uključujući i velika poduzeća i SME, je porastao sa 5,3% krajem 2018. na 5,7% (podaci za lipanj 2019.).
DIGITALNO POSLOVANJE: Ukupan broj korisnika internetskog i mobilnog bankarstva na kraju rujna dosegao je 176 tisuća. Broj poslovnih korisnika mobilnog bankarstva porastao je čak 58% u odnosu na isto razdoblje 2018. ePoslovnica HPB-a sve je važniji kanal prodaje i to uz najčešći pristup putem mobilnog bankarstva za građane.
KAPITAL: Kapital HPB-a krajem rujna dosegnuo je 2,4 milijarde kuna, 20,5% više u odnosu na kraj prošle godine na što je značajno utjecala neto dobit.
PRIPAJANJE STAMBENE ŠTEDIONICE: U tijeku je projekt pripajanja HPB-Stambene štedionice pokrenut s ciljem nastavka optimizacije poslovanja Grupe i efikasnijeg upravljanja resursima nakon uspješnog pripajanja Jadranske banke.
Od 11. rujna 2019. s radom je počela nova Uprava Banke u sastavu Marko Badurina, predsjednik te Anto Mihaljević i Ivan Soldo, članovi.
“Dobri rezultati poslovanja za devet mjeseci omogućit će novoj Upravi da se u četvrtom kvartalu na odgovarajući način posveti i drugim izazovima i prioritetima s ciljem osiguravanja konkurentnosti Banke u narednom razdoblju. Usmjereni smo na povećanje efikasnosti poslovanja, odgovorno upravljanje kapitalom, veća ulaganja u ljude koje smatramo najvećom vrijednosti Banke te bržu digitalnu transformaciju kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija. Naš je cilj rast HPB-a u uvjetima stalnih promjena na tržištu, zaoštravanja konkurencije u financijskoj industriji i sve zahtjevnijeg regulatornog okruženja. Temelj ostvarenja tog cilja su prilagođenost tržištu te potrebama naših klijenata i tom izazovu pristupamo s posebnom pažnjom,” rekao je predsjednik Uprave Marko Badurina.