O jedinstvenom priručniku koji motivira na poduzetništvo, ali i skreće pozornost na sve zamke i probleme poslovanja na realnom tržištu govorili su Ana Mandac, pomoćnica ministrice gospodarstva, poduzetnica i obrta, Sonja Bošnjak, zamjenica ministra regionalnog razvoja i i fondova Europske unije, Gordana Deranja, predsjednica HUP-a, te Mirka Jozić, pročelnica Ureda za gospodarstvo Grada Zagreba.
Knjigu je pripremio Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr te ju tiskao sredstvima EU-a, te je i u cijelosti besplatna za sve koji je žele. Ovaj motivacijski vodič predstavljen je javnosti povodom Svjetskog dana poduzetnica, koji se od 2014. godine obilježava diljem svijeta u čak 144 država na inicijativu Ujedinjenih naroda.
„I ja sam osobno krenula u poduzetništvo iz nužde, kada sam nakon diplome i na desetke bezuspješnih pokušaja pronaći posao, odlučila krenuti u samozapošljavanje. Žao mi je što nema sustavnog praćenja ženskog poduzetništva pa danas ne možemo sa sigurnošću reći koliko je žena vlasnica ili suvlasnica tvrtki ili obrta no sigurno je da one zauzimaju 25 do 27 posto udjela u hrvatskom gospodarstvu“ – iznijela je Ana Mandac, pomoćnica ministrice gospodarstva, poduzetnica i obrta.
Nazočnima se obratila i Gordana Deranja, recenzentica knjige i predsjednica HUP-a.
Koliko su motivacija i pozitivan stav važni za uspješno poduzetništvo govorili su i sami poduzetnici. Fran Poštenjak, mladi stručnjak, vlasnik tvrtke Arboring, nakon školovanja u Velikoj Britaniji vratio se u rodni grad Jastrebarsko i uspješno gradi svoj poduzetnički put.
„Čitajući knjigu pronašao sam puno korisnih informacija, ali i našao sebe u mnogim situacijama. Knjiga vrlo jednostavno i precizno objašnjava temeljne poduzetničke probleme i kako se nositi s njima, ali i potiče poduzetnika da ne posustaje i da nastavi svojim zacrtani putem“ – ocijenio je poduzetnik Fran Poštenjak, član Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.
O knjizi je svoje dojmove iznijela i mlada poduzetnica Ana Buljan, članica Virtualnog poduzetničkog centra, ističući da je u njoj pronašla jako puno konkretnih primjera za situacije u kojoj se i sama našla.
„Nije lagano u poduzetništvu, posebice kad ste žena, posebice kad ste mladi kao ja. Zato je i ova knjiga dobro došla, inicijative udruživanja poduzetnica, zajedničke aktivnosti i borba za bolji položaj na realnom tržištu. Sretna sam što mogu djelovati unutar Virtualnog ženskog poduzetničkog centra koji nam poklanja ovu knjigu, te se radujem svim iskustvima koja ću steći vođena i prvim hrvatskim motivacijskim vodičem za poduzetnice i sve one koje će to tek biti“ kazala je Ana Buljan.
„Ni jedna ni druga kategorija budućih poduzetnica nije nastala pod utjecajem dugogodišnjeg staloženog promišljanja i/ili detaljnog planiranja poduzetništva, te prikupljanja kapitala. U takvim uvjetima ne začuđuje da se žene često, ne samo na početku nego i tijekom svog poduzetništva pitaju – Mogu li ja biti poduzetnicom?“ – ocijenila je Sanela Dropulić, naglašavajući da je zato i pokrenula Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr koji trenutačno okuplja više od 1.800 poduzetnica i više od 60 poduzetnika, a u cilju pomoći ženama koje su u poduzetništvu ili ga tek kane otkriti.
U knjizi se „seciraju“ prednosti i nedostaci samozapošljavanja, te iznose argumenti koliko je teško / lagano zarađivati poduzetnički kruh, biti sam sebi šef, imati fleksibilno radno vrijeme, kreirati i odgovarati za učinak vlastitih projekata. Knjiga nastoji motivirati buduće poduzetnice da se sa što manje straha i neizvjesnosti, a što više informacija, poznavanja realnog tržišta, te pozitivne poslovne perspektive otisnu u vlastiti biznis i snađu u njemu. Knjiga je usmjerena poduzetnicama koje već osiguravaju svoju egzistenciju na realnom tržištu s ciljem da lakše sagledaju sve izazove, upuste se u rješavanje problema više motivirane, manje pesimistične i kolebljive, sve s ciljem jačanja ženskog poduzetništva koje je u porastu posljednjih godina u ovom dijelu Europe.
Knjiga uz teoriju uspjeha i neuspjeha u poduzetništvu, donosi motivacijske i praktične primjere za pozitivno sagledavanje poduzetništva, te pruža čitateljima odgovor na temeljna pitanja – jesam li ja sposobna biti poduzetnicom te kako to postati!
Promociju knjige uveličale su svojim glazbenim nastupom mlade gitaristice Inon i Rien Međugorac kao i članice Zagrebačkog ansambla flauta, kao primjeri uspješnog ženskog poduzetništva u kulturi.
Virtualni ženski poduzetnički centar poziva sve koji žele besplatni primjerak knjige Ja (ne)mogu biti poduzetnica, autorica Sanele Dropulić i Ivane Radić, da se jave na info@poduzetnica.hr