Ovogodišnji New York Times Travel Show, najveći je sajam putovanja u Sjevernoj Americi koji se održao se od 25. do 27. siječnja, a među više od 600 izlagača iz preko 170 zemalja svijeta uz potporu HGK predstavilo se i pet hrvatskih charter tvrtki: Nautika centar Nava, SunLife charter – Sunčani život, Adriatic Cruising, Phoebus te Nautički centar Pina i Mare.
„Udružili smo se u grupaciju Croatia charter experience kako bismo se zajednički predstavili na američkom tržištu i promovirali Hrvatsku kao savršenu destinaciju za odmor i jedrenje. Uz 20 godina iskustva u nautičkom turizmu, predstavljamo i flotu od preko 130 brodova, motornih jahti, katamarana, jedrilica i guleta,“ rekla je Dragana Buzdovačić iz tvrtke SunLife charter – Sunčani život.
Do prosinca prošle godine posjetilo nas je 565.000 gostiju u charteru koji su ostvarili gotovo 3,7 milijuna noćenja, što je porast u odnosu na 2017. kada smo zabilježili 3,2 milijuna noćenja i pola milijuna dolazaka. Od toga je prošle godine preko 26.000 charter gostiju iz SAD-a ostvarilo preko 174.000 noćenja. To SAD stavlja na deveto mjesto emitivnih nautičkih tržišta prema broju noćenja, s udjelom od 4 posto. Gosti iz SAD-a spadaju i u najbolje turističke potrošače, što ih čini vrlo poželjnim gostima.
„Na razini ukupnoga turističkog prometa Hrvatske u sedmom i osmom mjesecu realizira se 62 posto godišnjega prometa. Kod nautike je taj postotak 45 posto, što govori u prilog značajno manjoj sezonalnosti ovoga oblika turizma. Dnevna potrošnja nautičara od 126 eura po danu veća je od dnevne potrošnje prosječnoga hrvatskog turista, a u charteru je ta brojka još i veća, čak 183 eura po danu“, istaknuo je Paško Klisović, predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK i predsjednik Uprave Nautičkog centra Pina i Mare.
Naglasio je kako je cilj zadržati tradicionalna i zahvalna tržišta Njemačke i Austrije, ali i snažnije iskoračiti na tržište SAD-a koje, uz UK, Skandinaviju i Australiju, ima ogroman potencijal za rast.
„Ovim sajmom se više okrećemo općim turistima jer trendovi u nautičkom charteru pokazuju da je sve manje stalnih gostiju ‘pravih nautičara’, dok je sve više turista ‘opće prakse’ koji tek iskušavaju nautiku. Oni su veliki potencijal u popunjavanju bukinga“, pojasnio je Klisović.
Sajam u New Yorku posjetilo je oko 35.000 posjetitelja koji su imali priliku upoznati se sa specifičnostima brojnih svjetskih destinacija kroz predstavljanje njihove turističke ponude, kulture i gastronomije. U sklopu sajma održale su se i brojne edukacije, seminari te konferencije na kojima su se profesionalci iz industrije, ali i posjetitelji mogli upoznati s najnovijim proizvodima, uslugama i trendovima u svijetu putovanja.