Hrvatska gospodarska komora i ove godine, deveti put za redom organizira zajedničko predstavljanje hrvatskih tvrtki na međunarodnom sajmu prehrambene industrije Anuga, koji se od 7. do 11. listopada održava u Kölnu. Na sajmu se, na izložbenoj površini od 300 tisuća kvadratnih metara, predstavlja više od 7.800 izlagača iz 118 zemalja svijeta.
Na najvećem europskom i svjetskom sajmu prehrambene industrije predstavljaju se hrvatske tvrtke: Apimel, Avem, Dupin, Hermes international, Kraš, Pekar Tomo, Solana Nin i Varžak med. Prezentiraju se proizvodi konditorske industrije, pekarstva, pčelarstva i po prvi put ručno brana morska sol.
“HGK je i dalje jedina institucija u RH koja ima znanje, resurse i sposobnosti pomoći članicama u svim kritičnim koracima procesa internacionalizacije poslovanja. Kako područje internacionalizacije, konkretno organizacije nastupa na međunarodnim sajmovima, zahtijeva i značajna financijska sredstva, veseli činjenica da smo ove godine našim članicama, sudionicama sajma Anuga, osigurali sufinanciranje nastupa od strane Ministarstva poljoprivrede temeljem dodijeljenih bespovratnih sredstava odobrenih u okviru Javnog poziva za sufinanciranje organiziranog nastupa hrvatskih gospodarstvenika na velikim međunarodnim događanjima u 2023. godini”, kazao je predsjednik HGK Luka Burilović.
Deficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni hrane u pola godine približio se milijardi eura, što je rekord. Ovim tempom, a i s obzirom na značajnu turističku potražnju, mogli bi se približiti deficitu od 2 milijarde eura na razini čitave 2023. godine. Rast deficita dijelom je uvjetovan globalnim rastom cijena, no prisutan je i značajan rast volumena što potvrđuju podaci o uvezenim količinama.
Izvoz u šest mjeseci 2023. u odnosu na isto razdoblje 2022. bilježi rast od 16,8 posto i iznosi 1,85 milijardi eura, što je povećanje od 266,6 milijuna eura. Uvoz je porastao 21,8 posto, za 500,5 milijuna eura, i iznosi 2,79 milijardi eura. Deficit je povećan za 33,1 posto, odnosno za 234 milijuna eura i iznosi 941,8 milijuna eura. Pokrivenost uvoza izvozom je 66 posto, što je smanjenje u odnosu na prošlogodišnju razinu od 69 posto.
“Bez povećanja volumena proizvodnje i produktivnosti u primarnoj proizvodnji i preradi nećemo imati dobre rezultate u vanjskotrgovinskoj razmjeni, posebice u onim ‘kriznim’ proizvodnjama u kojima ostvarujemo najveći deficit – meso, mlijeko, voće i povrće”, ističe Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK.
Zajedničke nastupe hrvatskih tvrtki na sajmu Anuga, HGK organizira u kontinuitetu još od 2007. godine, a među tvrtkama redovitim izlagačima je Hermes International. U tvrtki iz Sračinca ističu kako im je ovo jedan od neizostavnih događanja na kojima predstavljaju svoj brend Dida Boža i izlažu svoje proizvode.
“Od početka nastanka tvrtke imamo veliki potencijal ka širenju tržišta i težimo prema izvozu. Anuga ne samo što je jedan od vodećih sajmova u svijetu, on je kao takav i vodeće mjesto za okupljanja prehrambene industrije iz cijeloga svijeta. Izlaganjem na sajmu, cilj nam je pronaći nove distributere i kupce diljem svijeta te upoznati novitete koje tržište nudi. Ove godine uz nove kupce želimo posjetiteljima na sajmu predstaviti nova elegant pakiranja Dida Boža ekstra džemova. Riječ je o redizajnu staklenki i ambalaži ekonomičnog, obiteljskog pakiranja koje dolazi u čak sedam okusa džemova i jednom pekmezu. Uz praktičnije pakiranje, ambalaža je elegantnija, ali i dalje zadržava dašak tradicije koji brend njeguje. Posjetitelji će također na našem štandu imati priliku isprobati novi ekološki namaz Jaffa koji je zdravija inačica čokoladnih namaza i vjerujemo da će kao takav biti veoma zanimljiv tržištu”, predstavlja novitete Sara Stjepanek iz Hermes Internationala.
Solana Nin po prvi put izlaže na ovom međunarodnom sajmu s namjerom širenja tržišta sa svojim ekološkim solima i jačanjem izvoznog potencijala.
“Nastup na Anugi je novo iskustvo za nas. Mi smo mali poslovni subjekt koji priča priču o soli kroz više od 200 proizvoda sa soli i htjeli bismo svoje premium ekološke soli prodavati u svijetu, otvoriti neke nove suradnje i internacionalno ojačati. Osobito nas vesele B2B sastanci, ali i učenje nekih novih trendova u prehrambenoj industriji. Nadamo se da će nam se ova investicija isplatiti i da ćemo postati redoviti izlagači na ovom sajmu”, kaže Sanja Stamenić Oštrić, direktorica marketinga i razvoja poslovanja u Solani Nin.
“Izvoz je najveći pokretač hrvatskog gospodarstva pa bi nam bila želja da i mi povećamo njegov udio u našem ukupnom prihodu”, zaključuje Stamenić Oštrić.
Lidija Gregačević iz Apimela ističe da radu izlažu na najvećem prehrambenom sajmu već dugi niz godina, jer im je pružena mogućnost susreta s poslovnim partnerima iz inozemstva, kao i pronalazaka novih poslovnih partnera te stvaranja prilike za povećanje izvoza na nova inozemna tržišta.
“Ovogodišnji fokus nam je predstaviti ApiLab liniju dodataka prehrani baziranoj na propolisu i matičnoj mliječi, također predstavljamo inovativne linije proizvoda kao što je Premium linija meda, Melkior-medni liker te druge proizvode”, pojašnjava Gregačević.
Opskrba i kvaliteta hrane te internacionalizacija poslovanja, uz održivost, zelenu tranziciju i digitalizaciju i budućnost poslova, ključne su teme koje će biti u fokusu rada HGK u narednim godinama.