Drugi dan internacionalne konferencije 365 dinamičnim i intenzivnim programom potvrdio je sve najave o iskoraku u organizaciji i novoj formi konferencije, koja je kroz konkretne podatke i istraživanja koja su argumentirali turistički stručnjaci, potvrdila da hrvatski turizam ima potencijal za širenje sezone kroz kulturni, aktivni i gastro turizam.
Prema analizi aktualnih BIG DATA podataka globalne anlitičke tvrtke Marbian, Hrvatska ima ogroman potencijal za proširenje sezone i podizanje turizma u periodu jesen-proljeće u segmentima kulturnog, gastro, aktivnog i turizma s aktivnostima u prirodi te zdravstvenog turizma za kojeg su turisti najviše zainteresirani, tvrdi Carlos Cendra Cruz, glavni analitičar španjolskog Marbiana.
Denis Ilić, kreator ponude G Adventures, jedne od najznačajnihjih globalnih agencija za prodaju doživljaja za male grupe, nadovezao se na analizu konkretnim prijedlozima ponude u nekoliko potencijalih segmenata koji bi se mogli odmah ponuditi tržištu u pred i po sezoni i stavio je naglasak na luksuzni biciklizam, planinarenje, kulturna iskustva, sportski turizam i wellbeing turizam.
Press panel s uglednim novinarima i urednicima iz sfere turizma donio je također konkretne prijedloge, a u sklopu konferencije održan je prvi b2b marketplace s naglaskom na cjelogodišnji turizam. Konferencija je u suradnji s New Deal Europom dovela u Hrvatsku 28 globalnih buyera, koji su s četrdesetak domaćih regionalnih predstavnika najvećih hotelskih kuća i agencija održali gotovo 500 sastanka te pokrenuli suradnje koje će osigurati dolazak gostiju tijekom cijele godine, a sudjelovalo je više od 70 delegata iz 19 država.
„Ako bih turizam trebala opisati jednom riječju, to bi bila riječ promjena. Dugo vremena uživali smo u kontinuiranom rastu turizma bez prevelikih stresova, a onda u samo nekoliko godina, industrija se našla pod pritiskom velikih promjena – COVID pandemija, rat u Europi, klimatske promjene i manjak radne snage. Budućnost turizma moramo razvijati u smjeru održivog i odgovornog poslovanja, kreativnog razvoja i značajnog uključivanja mladih generacija u kreiranje ponude te ih ohrabrivati na razmišljanje i djelovanje „izvan okvira“. Prvo smo svjedočili svjetskoj pandemiji, pa ratu u Europi. Klimatske promjene i manjak radne snage su također dva faktora koja značajno obilježavaju razvoj industrije. Posljednjih nekoliko godina bilo je puno razgovora o održivosti, izdržljivosti i digitalizaciji – izazovi na koje je potrebno adekvatno odgovoriti na kreativan i inovativan način. Kako bi kreirali sigurnu budućnost, moramo promijeniti perspektivu, izaći iz zone komfora i okrenuti se kreativnijim načinima razvoja industrije i uključiti think big pristup“ zaključila je Ivana Kolar, organizatorica konferencije i CEO Julius Rosea.
“Tourism 365 postao je jedna od najvažnijih konferencija u regiji, a broj i kvaliteta sudionika danas to dokazuje. Ove godine na konferenciji također ugošćujemo tridesetak kupaca, stručnjaka za putovanja i međunarodnih autoriteta, što konferenciji daje veliku međunarodnu vrijednost i dokazuje da turistički sektor širom svijeta počinje prepoznavati Hrvatsku kao destinaciju cjelogodišnjeg turizma s dobro uspostavljenom turističkom infrastrukturom. New Deal Europe prepoznat je kao značajan regionalni organizator B2B susreta u području turizma u jugoistočnoj Europi. Ponosni smo što smo partneri s Juliusom Roseom na ovogodišnjoj konferenciji i nadamo se da će ovo postati najvažniji B2B događaj u turističkoj industriji u Hrvatskoj“, istaknuo je Robert Dee, iz tvrtke New Deal Europe.
Marketplace je zainteresirao predstavnike najvećih hotelskih kompanija u Hrvatskoj, a pored njih sudjelovali su i predstavnici Hrvatske turističke zajednice i predstavnici TZ grada Zagreba. Između ostalih, to su Valamar, Liburnia, Aminess, Bluesun, Lošinj i brojni drugi te čitav niz agencija poput Obzora, Unilinea i drugih.
Tijekom cijele konferencije nametnula se tema o važnosti prilagodbe novim tehnologijama i generacijama pa su parelelelno s b2b održane dvije odlične edukativne radionice – kako poslovati sa Z generacijom u organizaciji Crew ekipe Daria Marčaca i Velue design te Storytelling u organizaciji Horwath HTL i Storylinea o izgradnji doživljaja u destinaciji.
Ovime je TOURISM 365 značajno podigao ljestvicu u organizaciji turističkih poslovnih susreta i još jednom ukazao na ogromni potencijal cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj i regiji.