U Hrvatskoj se 2023. očekuje više turista iz Španjolske nego ih je bilo 2022., a najvažniji hrvatski turistički partneri s tog tržišta žele daljnji rast prometa prema hrvatskim destinacijama, ističu u srijedu iz HTZ-a sa međunarodnog turističkog sajma Fitur koji se održava u Madridu.
Sajam Fitur najvažniji je španjolski turistički sajam, koji je od 18. do 22. siječnja otvoren za turističke profesionalce i poslovnu publiku te široku publiku.
Hrvatski turizam predstavljaju Hrvatska turistička zajednica (HTZ ), domaće tvrtke i turističke zajednice te ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, direktor HTZ-a Kristjan Staničić i direktorica predstavništva HTZ-a u Italiji, koje pokriva i tržište Španjolske, Viviana Vukelić.
Na sajmu održavaju sastanke s najvažnijim poslovnim partnerima, koji svi žele ostvariti daljnji rast turističkog prometa u 2023. kroz uvođenje novih ponuda i paketa prema hrvatskim destinacijama. Među njima su primjerice i jedan od vodećih španjolskih touroperatora Viajes el Corte Inglés te zračni prijevoznik Iberia, koji ove godine planira letove u Dubrovnik, Split i Zagreb, poručio je Staničić.
Uz najavu da se ove godine u Hrvatskoj očekuje više od 200 tisuća turista iz Španjolske, Staničić iznosi i da ih je Hrvatsku 2022. posjetilo 193 tisuće, koji su ostvarili 471 tisuću noćenja, što je bilo 94 i 79 posto više nego 2021.
Najviše noćenja Španjolci su ostvarili u Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko neretvanskoj županiji, a među destinacijama u Dubrovniku, Splitu, Zagrebu, Zadru i Hvaru.
Sastanci i prezentacije sa UNWTO-om
Tijekom sajma predviđen je i bilateralni susret hrvatske turističke delegacije s Marianom Oleskiv, predsjednicom Državne agencije za turistički razvoj Ukrajine te Pavlom Kukhtaom, bivšim ministrom ekonomskog razvoja i trgovine Ukrajine.
Povodom nastupa na sajmu Fitur i nakon prvih radnih sastanaka, ministrica Brnjac naglasila je da je Hrvatska u 2023. ušla kao jedna od najuspješnijih turističkih destinacija u Europi te da u siječnju bilježi do sada najbolje rezultate turističkog prometa.
“Sajam Fitur u Madridu prilika je da se Hrvatska predstavi i dodatno istakne i na dalekim tržištima, pogotovo južnoameričkim, ali i na već tradicionalnim europskim tržištima. Cilj nam je dobre trendove iz prethodnih godina nastaviti i u razdoblju predsezone, u čemu veliku ulogu ima i ulazak Hrvatske u šengen i eurozonu”, poručila je iz Madrida Brnjac.
Osim na Fituru, HTZ će, kako najavljuju, u Madridu u četvrtak sudjelovati i na sastanku Odbora pridruženih članova Svjetske turističke organizacije (UNWTO), čije je sjedište u Madridu.
HTZ u radu tog Odbora UNWTO-a sudjeluje u mandatu 2022.-2025., a istog dana Odjel za pridruženo članstvo te organizacije na Fitur Sports programu će predstaviti aktivnosti i inicijative sportskog turizma za 2023.
U petak će se predstavljati UNWTO trendovi u industriji putovanja u 2023. s prezentacijama raznih turističkih subjekata, a među njima i destinacijama koje će se predstaviti je turistička organizacija Barcelone, savezne države Meksika Quintana Roo i Universidad de Nebrija te HTZ koja će biti nositelj prezentacije na temu digitalnih nomada i njihovog privlačenja kroz promociju i sl. (H)