Inovativni sustav otkrivanja udarnih rupa rješava problem neravnina na cesti vozačima novog Ford Focusa

Vozači u mnogim europskim regijama susreću se s “krizama udarnih rupa”, koja je ove godine bila i izraženija zbog hladne zime i arktičkih ledenih strujanja koja su uzrokovala još veće uništenje cestovnih površina.

Udarne rupe u Engleskoj i Walesu popravljale su se svake 21 sekunde u prosjeku prošle godine. Rimske vlasti su obećale popraviti 50.000 rupa na cesti u samo jednom mjesecu, a u Kolnu je ove godine nakon ekstremno hladne zime prijavljeno više od 6000 rupa na cesti.

Udarne rupe nisu samo krive za nekomfornu vožnju već udarci u duboke i tvrde rupe mogu uzrokovati oštećenje kotača, guma i ovjesa vozila, što rezultira velikim računima za popravke vlasnicima vozila.

Ford pomaže u smanjenju utjecaja oštećenih cesta za vozače potpuno novog Ford Focusa predstavljanjem inovativne tehnologije otkrivanja udarnih rupa. Sustav detektira kada kotač naiđe na rupu i podešava ovjes tako da kotač ne upadne duboko u rupu. Budući da guma i kotač ne upadaju tako duboko, ne udaraju snažno o podlogu. Stražnji ovjes reagira čak i brže od prednjeg dijela, budući da dobiva signal s prednjeg ovjesa da će naići na rupu. Sve se to događa u djeliću sekunde.

“Naši inženjeri uvijek tragaju za najgrubljim cestama kako bi u najrealnijim uvjetima testirali ovjes do krajnjih granica, ali primjećujemo da ima sve više oštećenih kolnika koji pronalaze nas”, kaže Guy Mathot, supervizor za dinamiku Ford Focusa. “Udarne rupe su problem koji neće brzo nestati, ali s našom naprednom tehnologijom na Ford Focusu, možemo smanjiti njihov utjecaj na vozilo”.

Novi sustav otkrivanja udarnih rupa na Ford Focusu dio je opcijske tehnologije kontinuirane kontrole prigušenja udaraca, koji svake dvije milisekunde prati ponašanje ovjesa, karoserije, upravljača i kočnica te prilagođava ovjes vozila za najbolju kvalitetu vožnje.

Ford je razvio sustav ovjesa koristeći posebno umjetno stvorene ceste na ispitnom poligonu u Belgiji, koje se sastoje od precizno izrađenih replika nekih od najgorih i najopasnijih udarnih rupa s cesti iz cijelog svijeta. Inženjeri dodatno usavršavaju sustave stotinama sati testiranja na raznolikim europskim javnim cestama, prate opterećenja i naprezanja uz opremu koja je slična onoj koju koriste seizmolozi za istraživanje potresa.

Exit mobile version