Internetska kupovina poduprla promet u maloprodaji EU-a i eurozone u listopadu

Promet u maloprodaji na razini Europske unije i eurozone u listopadu je blago uvećan u odnosu na mjesec ranije, poduprt oporavkom internetske kupovine, a u Hrvatskoj je ponovno pao, pokazalo je u petak izvješće Eurostata.

Sezonski prilagođen promet u maloprodaji EU-a u listopadu je porastao za 0,3 posto u u odnosu na prethodni mjesec, kada je pao u istom postotku, prema revidiranim podacima europskog statističkog ureda.

U eurozoni je promet porastao za 0,2 posto, nakon pada za revidiranih 0,4 posto u rujnu. Na oba je područja najviše porastao promet na benzinskim postajama, za po 1,3 posto. U rujnu uvećan je jedan posto na oba područja.

Slijedi promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, koji je porastao za 0,6 posto u EU i za 0,4 posto u eurozoni. U maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda promet je na razini EU-a uvećan za 0,2 posto, dok je u eurozoni kliznuo za 0,1 posto.

Najsnažnije je na oba područja porastao promet u internetskoj trgovini, za 2,8 posto u EU i za 3,2 posto u eurozoni. U rujnu bilježio je gotovo isti postotni rast.

Slovenija s najvećim rastom

Među zemljama EU-a čijim je podacima Eurostat raspolagao najveći je rast prometa u maloprodaji u listopadu prema mjesecu ranije zabilježen u Sloveniji, od 13 posto.

U skupini s najvećim rastom prometa još su izdvojeni Portugal i Danska, s rastom od 2,3 i 2,2 posto. U Hrvatskoj je promet od trgovine na malo u listopadu pao za 1,9 posto u odnosu na rujan, kada je bio smanjen za 0,2 posto.

Najveći pad prometa u odnosu na rujan bilježila je Latvija, od 5,4 posto. Slijede Austrija i Estonija, s padom od 2,8 i 2,6 posto. Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku, Italiju i Cipar.

Manje se kupovala hrana

U odnosu na listopad lani, kalendarski prilagođeni obujam prometa u maloprodaji EU-a uvećan je za 2,3 posto, nakon revidiranog 3,4-postotnog rasta u rujnu, pokazuju Eurostatove procjene.

U eurozoni je porastao za 1,4 posto, nakon revidiranog 2,6-postotnog rasta u prethodnom mjesecu. Najviše je u oba područja u listopadu prema istom mjesecu lani povećan promet od trgovine na malo motornim gorivima, za devet posto u Uniji, te za 8,5 posto u eurozoni.

Porastao je i promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, za 3,8 posto u EU i za 2,5 posto u eurozoni. Promet je pao, s druge strane, u maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda, za 0,8 posto u Uniji, te za 1,2 posto u eurozoni.

Trojka s dvoznamenkastim rastom

Među zemljama čijim je podacima Eurostat raspolagao najveći je rast prometa u maloprodaji u listopadu u odnosu na isti mjesec lani imala Slovenija, od 34,3 posto.

Dvoznamenkasti rast prometa bilježile su i Poljska i Estonija, za 12,4 odnosno 11 posto. Blizu je i Hrvatska s rastom prometa od trgovine na malo za 8,7 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. U rujnu je porastao za 14,2 posto, pokazuje izvješće Eurostata.

U skupini su i Litva i Malta s rastom prometa za 8,9 odnosno 9,5 posto. Najveći pad prometa u maloprodaji zabilježen je u Njemačkoj, od 2,8 posto. Blizu su Latvija i Irska, s padom prometa od 2,3 i 1,9 posto, pokazuje Eurostatovo izvješće. (H)

Exit mobile version