Kako pojednostavniti poslovanje u Hrvatskoj?

Razmjena iskustava vezano uz postavljanje temelja za razvoj modernog elektroničkog poslovnog registra u skladu sa najboljim međunarodnim praksama ključne su teme danas održane završne konferencije projekta pod nazivom “Postavljanje temelja za moderni sustav pokretanja poslovanja u Hrvatskoj”. Konferenciju su organizirali Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta i Svjetska banka.

Polazište samog projekta bila je činjenica da u Hrvatskoj ne postoji sveobuhvatan pregled i analiza registara koji prikupljaju podatke o poslovnim subjektima, a podaci sadržani u tim registrima često ostaju nedostupni korisnicima.

“Ovaj projekt predstavlja važnu reformu u smislu stvaranja boljeg poslovnog okruženja u Republici Hrvatskoj. Naime, lakoća pokretanja poslovanja jedan je od temeljnih pokazatelja poslovne klime. Prema Izviješću Doing Business za 2018. godinu, Hrvatska je ostvarila napredak time što je sa 95. mjesta u 2017. godini napredovala na 87. mjesto u 2018. godini od ukupno 190 zemalja. Međutim, mi u tome trebamo biti bolji, trebamo omogućiti protočniji proces registracije, odnosno osnivanja poduzeća jer to otvara potencijal za gospodarski rast, za nova zapošljavanja i dodatne investicije. Stoga je elektroničko pokretanje poslovanja, o kojem danas govorimo, jedna od mjera u okviru Nacionalnog programa reformi Hrvatske Vlade za 2018. godinu. Na temelju rezultata ovog projekta želimo prije svega olakšati i pojednostavniti postupak pokretanja novih tvrtki poduzetnicima , a posljedično i registrirati napredak na Doing Business ljestvici za Republiku Hrvatsku”, naglasila je u svom uvodnom govoru državna tajnica Minstarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman. Državna tajnica Mikuš Žigman zahvalila je kolegama iz resorne Agencije za investicije i konkurentnost jer je, kao tijelo koje se operativno bavi Doing Businessom, prepoznalo potrebu za jednim ovakvim projektom i predložilo ga za financiranje iz Programa za potporu strukturnim reformama.

“Temeljem preporuka Svjetske banke, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta predožilo je, a Vlada Republike Hrvatske početkom kolovoza ove godine donijela je Uredbu koja predstavlja pravni okvir za elektroničko pokretanje poslovanja. Predviđeno je da se temeljem spomenute Uredbe, do početka slijedeće godine, kroz online sustav koji smo nazvali START omogući osnivanje poduzeća u jednom elektroničkom postupku. Takav novi sustav operativno će uspostaviti i održavati Financijska agencija”, napomenula je državna tajnica Nataša Mikuš Žigman.

Sudionici konferencije imali su priliku upoznati se s načinom registracije poslovanja u zemljama u okruženju. G. Georgopoulos, voditelj Odjela za trgovačko pravo Grčkog poslovnog registra prezentirao je proces pokretanja poslovanja u Grčkoj; g. Artma, voditelj Odjela za poslovni registar Centra za registar i informacijske sustave govorio je o registraciji u Estoniji, a gđa. Kunšek, predsjednica Uprave Agencije za javno-pravne evidencije i usluge pobliže je objasnila proces kroz slovenski projekt AJPES.

Konferenciju je svojim izlaganjem zatvorio glavni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Damir Kaufman koji je predstavio daljnje korake prema uspostavi elektroničkog pokretanja poslovanja. “Što se formalnih stvari tiče, mi smo normativni okvir donijeli, Uredba je stupila na snagu ovog kolovoza i nadamo se već u listopadu donijeti Odluku Vlade Republike Hrvatske koja će tehnički specificirati sam sustav. Vjerujemo da je pokretanje sustava START moguće u siječnju 2019. godine”, izjavio je glavni tajnik Damir Kaufman.

Svjetska banka zahvalila je svim dionicima za sudjelovanje u Projektu te dodjelila certifikate najzaslužnijim za uspješnu realizaciju Projekta.

Exit mobile version