Kineski proizvođač baterija SVOLT Energy Technology najavio je u utorak da će prvu inozemnu tvornicu graditi u Europi, signalizirajući suradnju s francuskim i njemačkim proizvođačima automobila.
Tvornica će uključivati istraživački centar i pogon za proizvodnju materijala za baterije, ćelija i modula početnog kapaciteta 20 GWh (gigavat sati), izjavio je za Reuters glavni direktor SVOLT-a Yang Hongxin.
Odluka o tome gdje će tvornica biti izgrađena još nije donesena, dodao je Hongxin.
SVOLT će po njegovim riječima u novi pogon uložiti oko dvije milijarde eura. Gradnja bi trebala početi u drugoj polovini iduće godine a proizvodnja 2022. godine.
Tvornica u Europi trebala bi biti drugi SVOLT-ov pogon. Prvi trenutno grade u Changzhouu u kineskoj pokrajini Jaingsu, čiji će proizvodni kapacitet u početnoj fazi iznositi 12 GWh-a a u konačnici će premašiti 70 GWh-a.
“Planiramo imati pet proizvodnih baza širom svijeta, uključujući i Sjedinjene Države, ali ti će planovi pričekati”, rekao je Yang. “Globalni plan je razviti kapacitete od ukupno 100 GWh do 2025. godine”, dodao je.
Dio iznosa planiranog europskog ulaganja – oko 130 milijuna eura (nekih milijardu juana) – kompanija planira pribaviti novim izdanjem dionica u ovoj godini.
Početni proizvodni kapacitet od 20 GWh trebao bi do 2025. porasti na oko 24 GWh, izjavio je u razgovoru viši dužnosnik SVOLT-a Cao Fubiao.
Prvi klijent vjerojatno će im biti kineski proizvođač automobila Great Wall Motor, iz kojeg su i nastali.
Trenutno pregovaraju o opskrbi i s “njemačkim i francuskim proizvođačima automobila”, rekao je Cao, ne želeći navesti njihova imena.
Najavljeno SVOLT-ovo ulaganje vremenski se poklopilo s produbljivanjem suradnje između azijskih proizvođača baterija i proizvođača automobila u Europi. Neki strahuju da se europske tvrtke zbog manjka regionalnih kapaciteta za proizvodnju baterija pretjerano oslanjaju na azijske dobavljače.
I drugi kineski proizvođači baterija razvijaju proizvodnju na Zapadu. Tako Contemporary Amperex Technology (CATL) gradi u Njemačkoj proizvodne pogone kapaciteta 14 GWh a baterije će isporučivati BMW-u.
Ta je kineska tvrtka također stekla status strateškog partnera Volkswagena koji od njih planira kupiti baterijske ćelije ukupne vrijednosti 50 milijardi eura. Kao dobavljače baterija Volkswagen je imenovao i južnokorejske kompanije SK Innovation, LG Chem i Samsung SDI i švedski Northvolt AB. (H)