Kvalitetni prehrambeni proizvodi veliki potencijal za hrvatski izvoz

Na međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji se održava od 9. do 13. travnja ovogodišnja zemlja partner je Kina. Budući da je Bosna i Hercegovina Hrvatskoj jedan od najvažnijih trgovačkih partnera, a interes domaćih kompanija za kinesko tržište sve više raste, sajam je odlična prilika našim tvrtkama da se predstave potencijalnim izvoznim partnerima.

Ove godine se na zajedničkom štandu HGK predstavlja šest hrvatskih firmi: Kraš, Molson Coors, Dalmacijavino, Kapronca, Udruga Plavac mali s Pelješac i Ivatom, a izlagala je i Hrvatska turistička zajednica te brend Vina Croatia Vina Mosaica koji HGK sustavno promovira na stranim tržištima.

„Proizvodi hrvatske prehrambene industrije zbog svoje vrhunske kvalitete bilježe stalni dvoznamenkasti rast izvoza upravo na najkonkurentnija tržišta EU. Zato vjerujemo da će ih snažnije prepoznati i kinesko tržište. Iako nam je izvoz u Kinu rastao u 2018. po stopi od 25 posto i dosegao brojku od oko 142 milijuna eura, sigurno je da ne možemo biti zadovoljni i da su hrvatski izvozni potencijali puno veći. Posebice u području visokofinaliziranih i kvalitetnih prehrambenih proizvoda – za što bi preduvjet bilo efikasnije rješavanje pitanja certifikata i dozvola za izvoz pojedinih proizvoda“, istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević, naglasivši kako ne smijemo zanemariti ni potencijale susjednih tržišta na kojima su naše tvrtke već etablirani brendovi, prepoznati po kvaliteti.

I dok s Kinezima imamo deficit u robnoj razmjeni, u trgovinskim odnosima s BiH imamo suficit u iznosu od 629 milijuna eura. Od poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda najviše izvozimo pivo, čokoladu, vodu i pekarske proizvode.

Kraš izvozi oko 50 posto svoje proizvodnje, a solidan dio tog izvoza odlazi upravo u BiH gdje potrošači vjeruju njihovoj tradiciji i kvaliteti, što pokazuju i brojke. Naime, prošle godine smo u BiH izvezli čokolada i proizvoda od kakaa za gotovo 28 milijuna eura, a velik dio tog kolača otpada upravo na Kraš. „Kraš je svoj položaj izgradio na proizvodnji visokokvalitetnih slastica i njegovanju originalnih brandova. Zato danas nismo samo vodeći u svojim proizvodnim kategorijama, već se nalazimo i među najjačim markama u kategoriji robe široke potrošnje“, istaknuo je Saša Polić, koordinator marketinške komunikacije u Krašu.

„Zasad izvozimo manje količine naše proizvodnje u zemlje EU, a želja nam je da se snažnije orijentiramo na strana tržišta. Zato smo tu u Mostaru, očekujemo da ćemo ostvariti neke kontakte i pronaći nove poslovne partnere koji će prepoznati kvalitetu naših voćnih likera“, kazala je Natalia Županić iz tvrtke Kapronca.

Dalmacijavino je nedavno promijenila kompletan vizualni identitet kompanije, a u Mostaru predstavljaju svoj cjelokupni asortiman. „Upravo je naš vrlo široki asortiman i njegova kvaliteta ono je što nas čini konkurentnima na tržištu BiH. Naravno, tu je i sedam desetljeća duga tradicija u proizvodnji vrhunskih alkoholnih pića. Snagu našeg brenda potvrđuje i to što, osim što izvozimo u regiju, od ove godine naše proizvode plasiramo i na tržište SAD-a“, rekla je Andrea Jozić iz ureda marketinga za brend Pipi i Dalmacijavino.

Mostarski sajam je, po broju izlagača i posjetitelja, najuspješnija sajamska izložba u Bosni i Hercegovini. Ove godine će oko 900 izlagača iz 30-ak država svijeta predstaviti svoje proizvode posjetiteljima, kojih se očekuje preko 40.000.

Exit mobile version