Na Kvarneru rekordna turistička godina

Kvarner je prošle godine imao rekordnu turističku sezonu s ukupno 2,9 milijuna turističkih dolazaka i 18,5 milijuna noćenja, što je u odnosu na godinu prije 8 posto više turista i 9 posto više noćenja, a najveće povećanje ostvareno je u pred i posezoni, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare u županijskoj upravi.

Po riječima predsjednika Turističke zajednice Kvarnera i primorsko-goranskog župana Zlatka Komadine, ostvareni rezultat je iznad plana i očekivanja u svim oblicima smještaja.

Posebno ga raduje povećanje prometa i do 20 posto u pred i posezoni, čemu je pridonijela ponuda raznih programa tijekom pred i posezone, povećanje kvalitete smještaja, povezivanje zdravstvenih ustanova i hotelijera i drugo.

Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov kazala je da je najveći turistički promet, već tradicionalno, bio na otoku Krku, na kojemu je ostvareno 36,2 posto ukupnog turističkog prometa Kvarnera.

Strani su gosti na Kvarneru lani imali udio od 84 posto, dok je udio domaćih bio 16 posto, a najviše je, u odnosu na prijašnje godine, povećan broj stranih gostiju u Gorskom kotaru gdje je njihov udio bio 43 posto, dok je domaćih gostiju bilo 57 posto. Prijašnjih godina domaćih je gostiju na tom području bilo oko 90 posto, kazala je.

Turisti na Kvarneru ostaju u prosjeku 6,3 dana, najdulje na otocima, a najkraće u Gorskom kotaru.

Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke, zatim Slovenije, Austrije, Italije, a najviše ih je boravilo u privatnom smještaju, oko 50 posto, zatim u hotelima i kampovima. Najveće povećanje noćenja od oko 150 posto ostvareno je objektima s kategorijom pet zvjezdica, u raznim vrstama smještaja.

Odgovarajući na pitanje o kapacitetima, Komadina je rekao da se povećanje turističkog prometa na Kvarneru može ostvarivati u pred i posezoni, s obzirom da su svi kapaciteti ljeti popunjeni. Tek s izgradnjom novih hotela i kapaciteta, kao i potrebne infrastrukture, mogli bismo povećati turistički promet ljeti, rekao je.

I Peršić Živadinov ističe kako treba stvarati motive dolazaka gostiju u razdobljima pred i posezone, jer i velike manifestacije privlače ciljanu publiku. (H)

Exit mobile version