Lučka uprava Dubrovnik neće potpisati ugovor o koncesiji s tursko-francuskim konzorcijem DICPI

Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik u petak je na sjednici održanoj u Zagrebu u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture zaključilo da ostaje pri svom ranijem stavu da nisu ostvareni formalno-pravni uvjeti za sklapanje ugovora o koncesiji za terminal Gruž s tursko-francuskim konzorcijem Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI).

Ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo rekao je kako prema tom zaključku ne postoje nikakvi pravni elementi, a sukladno dosadašnjem postupku, da se istekom roka, ponedjeljak, 9. listopada, s potencijalnim koncesionarom potpiše ugovor o gradnji lučkog terminala.

“Po sadašnjoj pravnoj analizi odvjetničkog ureda koji smo angažirali, nisu ispunjene sve pretpostavke za potpis ugovora”, izjavio je novinarima nakon sastanka Pezo.

DICPI je prošli tjedan pokrenuo postupak mirenja u kojem će Lučka uprava Dubrovnik sudjelovati. “Ako se u tom postupku ne postigne dogovor, po njihovim najavama, oni će pokrenuti arbitražu. Mi smo na tu arbitražu spremni”, rekao je Pezo.

Pezo je istaknuo kako smatra neosnovanim eventualni zahtjev DICPI-a za odštetom u iznosu od 920 milijuna kuna.

“Informacije o velikim iznosima odštete, koje iz DICPI-a plasiraju preko medija, ne stoje, jer je predugovorom preciziran najveći iznos odštete od osam milijuna kuna u slučaju našeg propusta, a evidentno je da propusta nije bilo. Također, postoji članak predugovora da u slučaju nedogovora ne postoji financijska šteta ni na jednoj strani”, rekao je Pezo.

I član Upravnog vijeća Marko Potrebica kaže kako je pravna analiza koju su naručili, utvrdila da ne postoje elementi da se taj ugovor sklopi.

“Što se tiče daljnjeg nastavka postupka, postoji potencijalna mogućnost, sukladno natječaju, da ovaj predmet završi na arbitraži. Međutim, ne postoje ni teoretski izgledi da bi se navodna izgubljena dobit od 920 milijuna kuna mogla naplatiti Republici Hrvatskoj, jer je predugovorom i natječajem jasno definirano da u tom slučaju šteta može isključivo biti 8 milijuna kuna”, rekao je Potrebica.

Dodaje i kako je, s obzirom na pravno mišljenje i na poziciju i propuste koje je DICPi učinio u samom postupku, Upravno vijeće jednoglasno zaključilo da ne postoji apsolutno nikakva šteta ni za RH niti za Lučku upravu.

Potrebica je rekao i kako je današnji zaključak ustvari potvrda stava Upravnog vijeća iz veljače ove godine.

“Time je Upravno vijeće zaštitilo javni interes te interes grada Dubrovnika u jednom sumnjivom modelu dodjele koncesije koji je nepovoljan za razvoj luke te održivi razvoj turizma kako ga mi u gradu vidimo. Investitori su dobrodošli, pa tako i DICPI, ali moraju poštivati proceduru”, kazao je.

Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik sredinom veljače je odlučilo ponovno raskinuti predugovor s koncesionarom terminala u Gružu, tvrtkom DICPI.

Tom je odlukom utvrđeno da do kraja 14. srpnja 2016. nije ugovoren konačni i usuglašeni tekst ugovora o koncesiji za putnički terminal Gruž, slijedom čega je predugovor ugovoru o koncesiji za terminal raskinut s 15. srpnja 2016. godine.

Rok za usuglašavanje teksta ugovora istekao je u travnju 2015. godine, a nakon njegova prvog odobrenog produljenja, DICPI, čiji su osnivači turski Global Ports Holding i francuski Bouygues Batiment International, tražio je novu odgodu do 1. studenog koja nije odobrena.

Tadašnji i sadašnji ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što su iz DICPI-a tražili državne garancije za projekt terminala što je bilo potpuno u suprotnosti uvjetima natječaja o koncesiji. (H)

Exit mobile version