MAGROS 2021 – Trgovina se ubrzano digitalizira, tko ne prati te promjene neće biti konkurentan

In Održane konferencije
magros 2021

Održana 33. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2021.

Trgovina se oporavlja nakon velikog udara pandemije, ali sektor se neće vratiti na „staro normalno“ jer će se promjene u navikama kupaca i modelima prodaje zadržati i ubuduće. Digitalizacija sektora se provodi sve bržim tempom, internetska trgovina postala je jedan od primarnih kanala prodaje, a oni koji ne prate te trendove neće biti konkurentni, zaključeno je na 33. konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2021. „Do uspjeha kroz promjene poslovnih modela – novi odnosi potrošača i trgovine“ u organizaciji poslovnog časopisa Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore.

zaher
Josip Zaher

Potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije, Josip Zaher, iznio je podatke koji pokazuju da je promet u trgovini na malo u 2020. godini pao za 5,8 posto u odnosu na 2019. godinu, ali je poboljšanje epidemiološke situacije i popuštanje mjera dovelo do oporavka. „U skladu s tim su i kretanja prometa u trgovini na malo tijekom 2021. godine, koji od veljače bilježi rast. U kolovozu je godišnji rast prometa u trgovini na malo iznosio 18,3 posto, a u razdoblju od siječnja do kolovoza promet u maloprodaji realno je viši za 13,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Oporavak trgovine na malo i nakon dobre turističke sezone u 2021., u kojoj je ostvaren promet od 70 posto iz 2019. godine, još uvijek je pod utjecajem niske prošlogodišnje baze“, izjavio je Zaher, uz napomenu da je sektor maloprodaje toliko konkurentan da je i u pandemiji došlo do dolaska još jednog velikog stranog igrača i otvaranja novih centara.

Što se online trgovine tiče, prema podacima Eurostata, u 2020. godini čak 73 posto korisnika interneta na razini EU kupovalo je online kanalom i to najčešće onih u dobi od 25 do 54 godine (njih 79 posto). U Hrvatskoj je 80 posto stanovnika u dobi od 16 do 74 godine koristilo internet, a od toga je, prošle godine, njih 55 posto kupovalo online kanalima. Upravo je trgovina internetom ili poštom, prema podacima DZS-a, jedna od rijetkih trgovačkih struka u Hrvatskoj koja bilježi rast u 2020. godini i to na razini od 12,6 posto.

srećko sertić
Srećko Sertić

„Naša su nastojanja usmjerena na povratak trgovine u normalno stanje, ali pod drugim uvjetima i okolnostima. COVID-19 unio je mnogobrojne promjene ne samo u tokove poslovanja, već i u način života, što se posebno snažno osjeća upravo u trgovini gdje je dodir potražnje i potrošnje, dakle trgovca i potrošača, najneposredniji. Stoga su i promjene možda najsnažnije izražene upravo na tom području“, istaknuo je Srećko Sertić direktor i glavni urednik Suvremene trgovine pa predstavio podatke iz Europskog izvješća Commerce Europe i EuroCommerce o e-trgovini za 2021. godinu.

„U 2020. ukupna europska e-trgovina porasla je na 757 milijardi eura, što je 10 posto više od 690 milijardi eura u 2019. godini. Prošla, 2020. bila je iznimna godina, obilježena pandemijom koronavirusom i posljedično važnom ulogom e-trgovine za društvo i gospodarstvo. Koronavirus dao je značajan poticaj prodaji e-trgovine, a nagli pad internetske prodaje u sektoru turizma i usluga pridonio je usporavanju ukupnog rasta“, kazao je Sertić.

haibach
Holger Haibach

Direktor hrvatskog ureda Zaklade Konrad Adenauer, Holger Haibach, poručio je kako je pandemija unatoč svim teškoćama donijela i određeni napredak, prvenstveno u online trgovini i prilagodbi malih i srednjih poduzetnika na nove kanale prodaje. „Učimo i dalje, tražimo odgovore na pitanja današnjice, ali i sutrašnjice. Hrvatskoj su na raspolaganju velika sredstva za razvoj gospodarstva, uvjeren sam da će biti dobro iskorištena za dodatan razvoj malog i srednjeg poduzetništva“, rekao je Haibach.

Mladen Malta, predsjednik Ceha trgovine HOK-a, izjavio je da se trgovina vraća u normalnu stanje, ali u novim uvjetima. „Nije lako dugoročne prognozirati utjecaj krize na trgovine, navike kupaca su se promijenile. Poseban šok je doživjela maloprodaja, a naš je zadatak pomoći im da nastave s prilagodbom. Cilj je ostati u fokusu potrošača“, rekao je Malta.

Mikuš Žigman: Pandemija ubrzala digitalizaciju

Nataša Mikuš Žigman
Nataša Mikuš Žigman

Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, Nataša Mikuš Žigman, istaknula je da je pandemija utjecala na sve aspekte života i ubrzala digitalizaciju. „Prema Desi indexu za 2020. godinu, oko 40-ak posto naših građana kupuje online, to su brojke koje rastu, međutim u usporedbi s drugim zemljama EU-a još uvijek su dosta skromne. Veseli nas što naši građani preferiraju domaće web trgovine i što sve više tvrtki iskorištava prednosti online trgovine pa ih 21 posto prodaje online, a 22 posto koristi cloud“, kazala je Mikuš Žigman pa se osvrnula i na uvođenje eura naglasivši da se priprema regulativa za isticanje dvojnih cijena i etički kodeks za trgovce kojima će dati signal potrošačima da su cijene ispravno konvertirane.

Velimir Srića
Velimir Srića

Velimir Srića je u svom predavanju elaborirao kako se može doći do uspjeha kroz promjenu poslovnih modela. „U nekoliko tjedana pandemije dogodile su se veće promjene nego u desetljećima prije. Online trgovina u SAD-u je u osam tjedana porasla za 27 posto. Brand age zamjenjuje product age i stvara se nova kultura prodaje. Od 2,55 milijardi korisnika, 78 posto odluku o kupnji donosi na temelju informacije s društvenih mreža, a rast ‘social’ prodaje iznosi 23 posto svake godine. No, iako se tehnologije mijenjaju, suština ostaje ista – treba balansirati rast i zarad, biti dopadljiv i imati dobru priču uz dobar proizvod“, elaborirao je Srića.

David Gregosz
David Gregosz

Voditelj ureda Zaklade Konrad Adenauer u Poljskoj, David Gregosz, u svom predavanju o digitalnoj transformaciji i njenim implikacijama u post-korona svijetu je ustvrdio kako se moramo reorganizirati i postati brzi i agilni ako ne želimo izgubiti prilike u digitalnoj ekonomiji. „To znači da moramo donijeti teške odluke, ali i ažurirati svoje mentalne modele. To se odnosi na sve – na Vladu, na tvrtke i na ljude. Što se brže prilagođavamo, brže se oporavljamo“, smatra Gregosz i napominje kako nema mjesta čekanju jer će nas konkurencija pregaziti.

Na prvom panelu s temom „Novi odnosi potrošača i trgovine“ sudjelovali su: Ivica Katavić, predsjednik Udruženja trgovine pri HGK i predsjednik Nadzornog odbora KTC-a; Tomislava Ravlić, voditeljica Sektora za trgovinu pri HGK; Ivan Ćibarić, iz Saveza udruga malih trgovca RH; Suzana Kolesar, tajnica Suda časti HOK-a i Centra za mirenje pri HOK-u i Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata; a moderator je bio Tomislav Cerovec.

Ivica Katavić, Tomislava Ravlić, Ivan Ćibarić, Suzana Kolesar, Krešimir Sever, Tomislav Cerovec
Ivica Katavić, Tomislava Ravlić, Ivan Ćibarić, Suzana Kolesar, Krešimir Sever, Tomislav Cerovec

Voditeljica Sektora trgovine HGK, Tomislava Ravlić, naglasila je kako je pandemija kod kupaca stvorila neke nove navike koje će se zadržati i ubuduće. „Oni koji su tijekom pandemije isprobali internet kupovinu to će nastaviti raditi i dalje, što znači da online trgovina postaje primarni kanal kupnje. Kod trgovaca to uz određene prednosti donosi i neke nove izazove, a to su prvenstveno jača konkurencija, veći troškovi oglašavanja, buka u komunikacijskom kanalu i konstantna promjena u načinu na koji potrošači kupuju“, kazala je Ravlić, dodavši da se u online kupovini gubi trgovac, odnosno osoba koja može preporučiti proizvod i dati personalizirani savjet na osnovu vaših potreba i zahtjeva. „Ostaje za vidjeti kako će online trgovina riješiti to pitanje“, zaključila je Ravlić.

Na drugom panelu s temom „Nove platforme distribucije“ uvodno je istraživanje predstavio Ivan Junaković, komercijalni direktor NielsenIQ za Hrvatsku i BIH; a sudjelovali su: Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva; Hrvoje Šimić, direktor tvrtke Tekstilpromet; Renata Kalčić, pomoćnica ravnatelja Porezne uprave; Iva Debanić, ravnateljica Sektora za financijske instrumente, HAMAG-BICRO-a i Damir Šegović, GS1 Croatia; a moderirao je Tomislav Cerovec.

Damir Šegović, Iva Debanić, Renata Kalčić, Hrvoje Šimić, Bernard Gršić, Tomislav Cerovec
Damir Šegović, Iva Debanić, Renata Kalčić, Hrvoje Šimić, Bernard Gršić, Tomislav Cerovec

Državni tajnik Bernard Gršić naglasio je važnost sve većeg korištenja elektroničkih usluga u poslovanju. Rekao je i kako su generalni benefiti korištenja e-usluga za poslovne korisnike ušteda vremena i obavljanje poslova s udaljenih mjesta u bilo koje vrijeme. „U fazi razvoja našeg projekta e-Poslovanje vodimo se spremnošću institucija da ponude svoje usluge u digitalnom obliku, no nakon što se kroz projekt uspostave svi moduli svakako ćemo raditi na tome da ponudimo kvalitetnije usluge poslovnim subjektima kroz portal e-Građani“, zaključio je državni tajnik Gršić.

Opširniji prikaz pročitajte u broju 5-2021 časopisa Suvremena trgovina.

Pogledajte video zapis:

 

Najsrdačnije se Zahvaljujemo svima koji su podržali konferenciju MAGROS 2021.

sponzori Magros-2021

Na Magrosu su učestovali i učenici Trgovačke škole iz Zagreba. Ovako su to oni doživjeli:

Pripremili: HGK i Suvremena.hr
Fotografije: Miro Martinić

You may also read!

Erste bank

Erste banka od 1.3. smanjuje kamatne stope na nove stambene kredite

Erste banka donijela je odluku o smanjenju kamatnih stopa na nove stambene kredite uz status klijenta, koja će na

Read More...
fiskal

“Bez računa se ne računa”: Poreznim obveznicima uručeno 216 prekršajnih maloga

Porezna uprava (PU) u petak je izvijestila da je tijekom nagradnog natjecanja "Bez računa se ne računa" provjereno 3,8

Read More...
Dalibor Kratohvil

HOK: Natječaje za EU sredstva potrebno je prilagoditi obrtnicima

EU prilike za obrtnike tema okupljanja stručnjaka sljedećeg tjedna Prema analizi podataka o odobrenim projektima iz posljednje tri godine, sudjelovanje

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design