Francuski maloprodajni lanac Carrefour i britanski Tesco najavili su u ponedjeljak planove stvaranju dugoročne suradnje u području nabave robe kako bi smanjili troškove poslovanja.
Njihov sporazum posljednji je u nizu u europskoj maloprodajnoj industriji, u koju je zadnjih mjeseci ušao američki internetski div Amazon. Amazon svoju šansu traži prvenstveno u maloprodaji, dakle izravno kod kupaca, kojima je digitalni šoping sve privlačniji jer ne moraju otići do trgovine, trošiti na prijevoz, niti gubiti vrijeme na gužve ispred blagajni.
“Savez će obuhvaćati strateške odnose s globalnim dobavljačima, zajedničku nabavu vlastitih robnih marki i roba koje nisu za ponovnu prodaju, izjavio je Carrefour.
Ta suradnja, koja će službeno biti dogovorena u sljedeća dva mjeseca, a nisu navedeni financijski uvjeti pod kojima će se odvijati, isključuje svježu hranu. Svaka će kompanija nastaviti raditi s partnerskim dobavljačima na lokalnoj i nacionalnoj razini.
Tesco ostvaruje godišnji promet od 51 milijardu funti ili 67,2 milijarde dolara, uz ostalo posluje u istočnoj Europi, Maleziji i na Tajlandu, a poboljšanjem svojih odnosa s dobavljačima pritišće svoje domaće rivale da spuštaju cijene.
Carrefour, najveći europski maloprodajni lanac, najveći udio svog prihoda od prodaje od 88 milijardi eura ostvaruje na europskom tržištu. Strateška suradnja s Tescom isključuje Kinu i Poljsku. Carrefour je u siječnju objavio planove o smanjenju troškova i broja radnih mjesta, jačanju ulaganja u internetsku trgovinu a traži i partnerstvo u Kini, u nastojanju da poveća profit i prihode te pobijedi domaće suparnike u utrci razvoja trgovinske proizvodima putem digitalnih platformi. (H)