Kompanija Nestlé objavila je financijske rezultate za prvih devet mjeseci 2022. godine.
Tom prilikom, Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „Ostvarili smo snažan organski rast dok smo istovremeno nastavili odgovorno prilagođavati cijene kako bi odražavale inflaciju. Zbog izazovne ekonomske situacije koja utječe na kupovnu moć ljudi, težimo tome da naši proizvodi budu pristupačni. Naš realni interni rast ostao je otporan usprkos stalnim preprekama u lancu opskrbe, s ograničenom elastičnošću potražnje. Istovremeno, nastavljamo investirati u istraživanje i razvoj, marketing i inicijative za održivost, kao što je nedavno predstavljeno u našem novom NESCAFÉ Planu 2030. Ostajemo uvjereni u snagu naših brendova, operativno izvršavanje i dinamiku kategorija koje nas dobro pozicioniraju za daljnji rast“.
Nestlé Hrvatska
„Devet mjeseci 2022. obilježili su vrlo dobri poslovni rezultati i dvoznamenkasti organski rast zemalja Sjevernog Jadrana – Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. Na razini regije on iznosi 10,7 posto, dok u Hrvatskoj doseže 10,6 posto. Uz organski, dvoznamenkasti rast u Hrvatskoj bilježe Nestlé Professional, kulinarski i konditorski proizvodi te dječja hrana“, istaknuo je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, i osvrnuo se na izazovno razdoblje tijekom kojeg je kompanija različitim donacijama pružala potporu društvu. „Solidarnost je utkana u samu srž našeg poslovanja, stoga vjerujemo da smo donacijama čija vrijednost premašuje gotovo 1,6 milijuna kuna uspjeli pomoći najugroženijim članovima zajednice. Pred nama su ambiciozni ciljevi koje ćemo uz potporu vjernih potrošača partnera i distributera kao što su Alca, MPG i CAK nedvojbeno i ostvariti“, zaključio je Dimitriu.
Prodaja na razini Grupe
Po kategoriji proizvoda, Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima, pružila je najveći doprinos organskom rastu. Prodaja kave rasla je visokom jednoznamenkastom stopom, s pozitivnim rastom prodaje za brendove NESCAFÉ, Starbucks i Nespresso. Rast prodaje dječje hrane dostigao je dvoznamenkastu stopu, sa značajnim doprinosima diljem geografskih područja. Konditorski proizvodi zabilježili su dvoznamenkasti rast, a među njima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja, predvođena Garden Gourmet proizvodima, nastavila je rasti dvoznamenkastom stopom.
Organski rast iznosi 8,5 posto, dostižući 9,3 posto u trećem kvartalu. Cijene su narasle za 7,5 posto, odražavajući značajnu inflaciju troškova. RIG je otporan na 1 posto u odnosu na 2021. godinu i usprkos ograničenjima u lancu opskrbe. Organski rast na tržištima u razvoju je 10,2 posto, uz povećane cijene i RIG.
Zona Europa
U izazovnom ekonomskom okruženju, Zona Europa bilježi visoki jednoznamenkasti organski rast, što odražava povećanje cijena, kontinuirani zamah out-of-home kanala i inovacije. Zona je zabilježila povećanje tržišnog udjela u prodaji kave, dječje hrane i hrane na bazi bilja.
Organski rast iznosi 7,1 posto, uz rast cijena od 5,7 posto, dok je RIG bio otporan na 1,5 posto, usprkos ograničenjima u lancu opskrbe.
Prognoza do kraja 2022. godine
Očekuje se organski rast prodaje od oko 8 posto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebala dostići oko 17 posto. Očekuje se da će se osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.