Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje financijske rezultate za 2022. godinu. Tom prilikom, Mark Schneider, glavni izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „U prvoj polovici godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po dionici. Naši lokalni timovi odgovorno su proveli povećanje cijena. Volumen i kombinacija proizvoda bili su otporni, temeljeni na našim jakim brendovima, diferencirani ponudama i vodećim tržišnim pozicijama. Ograničili smo utjecaj inflatornih pritisaka i ograničenja opskrbnog lanca na naš razvoj marže kroz discipliniranu kontrolu troškova i operativnu učinkovitost. U isto vrijeme, ulaganja koja stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasla.“
Nestlé Hrvatska
Rezultate za Hrvatsku i regiju Sjeverni Jadran komentirao je Laurentiu – Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu: „U prvih šest mjeseci 2022. Nestlé je u regiji Sjeverni Jadran dosegao organski rast od 9 posto, dok je organski rast u Hrvatskoj iznosio 11,1 posto. Vrlo dobri rezultati rezultat su izvrsnog poslovanja naših kategorija, među kojima je njih 50 posto, odnosno 4 od 8, ostvarilo dvoznamenkasti rast. Najviše su rasli Nestlé Professional, Purina, CPW i dječja hrana, dok su konditorski i kulinarski proizvodi također snažno pridonijeli rastu. Od ukupno više od 621.000 kuna, u prvoj polovici 2022. donirali smo gotovo 220.000 kuna korisnicima u Hrvatskoj. Uspješni poslovni rezultati dodatan su poticaj da i dalje održavamo kvalitetan odnos s potrošačima i zajednicom te poslujemo na održiv način“. Dimitriu je dodao da partneri i distributeri kompanije Nestlé – Alca, MPG, Inspharma, ARC i MCI – kontinuirano doprinose uspješnim poslovnim rezultatima regije Sjeverni Jadran.
Prodaja na nivou Grupe
Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare s premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kave rasla je visokim jednoznamenkasti rastom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi bilježe dvoznamenkasti rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi biljnog podrijetla (plant – based) predvođena Garden Gourmet proizvodima nastavlja s dvoznamenkastim rastom.
Organski rast iznosi 8,1 posto. Cijene su porasle za 6,5 posto u skladu sa značajnim rastom inflacije. U odnosu na 2021. godinu i ograničenja u lancu opskrbe RIG je otporan na 1,7 posto. Organski rast na tržištima u razvoju je 10 posto, uz povećane cijene i dobar RIG.
Zona Europa
Zona Europa bilježi visok jednoznamenkasti organski rast, što odražava povećanje cijena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Europa nastavila je bilježiti povećanje tržišnog udjela, posebno kad je riječ o hrani za kućne ljubimce, kavi i hrani za bebe. Organski rast iznosi 7,1 posto, uz rast cijena od 4,9 posto, dok je RIG 2,1 posto, usprkos ograničenjima u lancu opskrbe.
Prognoza do kraja 2022. godine
Očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 posto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da doseći 17 posto. Očekuje se da će se osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.