Njemački potrošači najavili bojkot robe “Made in USA”

Mnogi građani u Njemačkoj najavljuju bojkot američkih brendova otkako je predsjednik SAD-a Donald Trump u svibnju zaprijetio carinama na uvoz iz Europe.

Za sada, međutim, samo mali broj ljudi zaista bojkotira američku robu, pokazuje istraživanje agencije NIQ objavljeno u ponedjeljak.

Istraživanje je obuhvatilo 25 prehrambenih kategorija – od čokolade do viskija – i pokazalo da nema značajnog pada prodaje američkih brendova u usporedbi s njemačkima.

Stručnjak iz NIQ-a David Georgi to pripisuje činjenici da je pritisak na potrošače još uvijek isključivo moralne, a ne financijske prirode. Naime, Trumpove carine još nisu stupile na snagu, pa tako nisu ni europske protumjere.

Američka roba, dakle, još nije poskupjela. Ako, međutim, do toga dođe, ponašanje potrošača moglo bi se promijeniti. “Cijena je njemačkim potrošačima vrlo važan faktor,” rekao je Georgi.

U anketi instituta YouGov iz ožujka, 53 posto potrošača izjavilo je da će “sigurno” ili “vjerojatno” prestati kupovati američke proizvode zbog trgovinskog spora.

Stručnjaci, međutim, upozoravaju da odluka o bojkotu nije tako jednostavna.

Mnoge američke brendove, poput Coca-Cole, carine neće pogoditi jer se proizvode lokalno. Nadalje, mnogi potrošači ne znaju koje su tvrtke u američkom vlasništvu. Osim toga, kupce često privuku promotivne akcije i sniženja koja mogu neutralizirati poskupljenja izazvana carinama.

Trumpove carine na uvoz iz EU, prvotno planirane za početak lipnja, odgođene su za 9. srpnja zbog pregovora. Europska unija je, sa svoje strane, suspendirala planirane protumjere. dpa

Exit mobile version