Njemački izvoznici završili su prvo polugodište, koje je obilježio carinski spor sa Sjedinjenim Državama, s blagim porastom.
U inozemstvo je otišla roba s oznakom „Made in Germany“ u vrijednosti od 785,6 milijardi eura.
To je, unatoč trgovinskim preprekama, bilo 0,6 posto više nego od siječnja do lipnja 2024., pokazuju podaci Saveznog zavoda za statistiku.
S druge strane, proizvođači su zabilježili primjetan pad na američkom tržištu, od 3,1 posto, kao i na jednako važnom kineskom, od 13,5 posto.
Predsjednik SAD-a Donald Trump nastoji ojačati domaće gospodarstvo višim carinama.
Njemački izvoz u Ameriku bit će slabiji na dulje staze, izjavio je glavni ekonomist Commerzbanke Jörg Krämer.
Više carine mogle bi „dovesti do pada stvarnog izvoza u SAD u iduće dvije godine za oko 20 do 25 posto“.
U lipnju je većina njemačkog izvoza ipak išla u SAD.
Međutim, vrijednost robe u usporedbi sa svibnjem ove godine pala je za 2,1 posto, na 11,8 milijardi eura.
To je bio treći uzastopni pad i najniža vrijednost od veljače 2022., kada je iznosila 11,2 milijarde eura.
U usporedbi s lipnjem prošle godine, njemački izvoz u SAD pao je čak za 8,4 posto.
Globalno je u lipnju izvezena njemačka roba u vrijednosti od 130,5 milijardi eura, što je 0,8 posto više u odnosu na prethodni mjesec i 2,4 posto više nego u lipnju 2024.
Uvoz u Njemačku porastao je još snažnije, na 115,6 milijardi eura. dpa