Nužno je revidirati pravilnik o zabrani prometovanja javnim cestama i olakšati poslovanje prijevoznika

Obrtnici prijevoznici ukazali su na probleme u zakonskoj regulativi, zbog čega je nužno zajednički s nadležnim institucijama poraditi na pronalasku rješenja.

Ovogodišnji, 11. Susret prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, opet je bio prilika da se na jednom mjestu okupe domaći prijevoznici kako bi razmijenili iskustva i istaknuli probleme na koje nailaze u poslovanju. Oko 200 prijevoznika, u okviru radnih sastanaka, izlaganja, prezentacija i panela, raspravljali su o mogućnostima unaprjeđenja struke.

U svom uvodnom obraćanju predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Dragutin Ranogajec je istaknuo: „Nažalost, nedavno stupanje na snagu Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila (čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona), potaklo nas je na hitnu reakciju organizacijom sastanka s ministrom mora, prometa i infrastrukture. Trudimo se iznaći rješenje koje će našim obrtnicima ipak donekle ublažiti troškove nastale donošenjem pravilnika. Vjerujemo da će ministar mora, prometa i infrastrukture, gospodin Butković, nakon ovog Susreta, sjesti s predstavnicima Hrvatske obrtničke komore i Ceha prijevoznika HOK-a kako bi zajedno pronašli adekvatno rješenje“.

Ulaskom u EU, domaći prijevoznici dobili su snažnu konkurenciju na europskom tržištu prijevozničkih usluga pa je kvalitetan zakonodavni okvir ono što im može i mora maksimalno olakšati poslovanje. Međutim, postojeća regulativa vezana uz prijevozničku struku to ne čini, već otežava poslovanje domaćim prijevoznicima.

Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo također je izrazio nezadovoljstvo Pravilnikom o zabrani prometovanja javnim cestama za vozila nosivosti veće od 7,5 tona te apelirao na predstavnike Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da uvaže stavove prijevoznika: „Nadam se da će Ministarstvo pokazati sluha za našu argumentaciju, jer će ubuduće patiti cijelo gospodarstvo. Nema potrebe da povećavamo prevaljenu kilometražu, plaćamo autocestu i povećavamo troškove prijevoza, i ako se nastavi, bit ćemo prinuđeni poskupiti uslugu, što će naposljetku imati posljedice na cjelokupno gospodarstvo“.

U svakodnevnom poslovanju prijevoznika, koje je otežano neadekvatnim zakonskim rješenjima, čega su i institucije svjesne; traži se samo fer tržišna utakmica koja bi domaćim prijevoznicima omogućila jednake uvjete poslovanja kao i njihovim inozemnim kolegama.

Slijedom svega navedenog Susret je iznio i Zaključke koji se odnose na hitno revidiranje Pravilnika o zabrani prometovanja javnim cestama za vozila nosivosti veće od 7,5 tona, nužno utvrđivanje stvarne odgovornosti kod pretovara te revidiranje dijelova Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, osobito onih odredbi koje se odnose na taksi prijevoz.

Exit mobile version