Pad prodaje automobila u Europi na kraju 2017. godine; oštar pad i u Hrvatskoj

Potražnja za novim automobilima u Europi pala je na kraju 2017. godine pod utjecajem kalendarskih faktora a oštar je pad nakon više mjeseci zabilježen i u Hrvatskoj, pokazalo je u srijedu izvješće udruženja proizvođača ACEA.

U prosincu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano ukupno 1.088.498 novih automobila, 4,9 posto manje nego u istom mjesecu godine ranije, što u ACEA-i objašnjavaju ponajprije kalendarskim faktorima.

Pad je zabilježen na gotovo svim velikim tržištima, uz izuzetak Španjolske koja je zabilježila 6,2 posto više registriranih novih automobila.

U Velikoj Britaniji prodaja je pala devet mjesec zaredom, i to za 14,4 posto.

U skupini ‘starih’ članica EU zabilježen je pad prodaje za 5,4 posto dok je u ‘novoj’ Europi prodaja stagnirala.

U Hrvatskoj su u prosincu registrirana ukupno 2.024 nova automobila, čak 40,2 posto manje nego u istom mjesecu godine ranije, pokazuju podaci ACEA-e

U 2017. ponovo premašena granica od 15 milijuna

U cijeloj prošloj godini broj registriranih novih automobila u 27 zemalja EU (bez Malte) prvi je puta od 2007. premašio 15 milijuna. U odnosu na 2016. godinu uvećan je za 3,4 posto.

Među pet velikih tržišta najsnažniji su rast prošle godine zabilježile Italija i Španjolska, za 7,9 odnosno 7,7 posto. Slijedi Francuska sa 4,7 posto, te Njemačka s 2,7 posto.

U Britaniji je prodaja pala nakon pet godina rasta, i to za 5,7 posto.

U ACEA-i ističu snažan rast tržišta ‘nove’ Europe, za 12,8 posto.

U Hrvatskoj je prošle godine prema rezultatima ACEA-e registrirano ukupno 50.412 novih automobila, 17,2 posto više nego u godini ranije. (H)

Exit mobile version