Pametna nabava imperativ je svih poslovnih procesa i dugoročnog razvoja kompanija

U organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca, a u suradnji s Nabavom Plus, u sklopu serije edukativnih događanja Pametna nabava – ljudi, tehnologija, promjene danas je održana edukacija naziva „Nabava 2020 – Hrvatska, EU, svijet“ koja je okupila stručnjake iz područja nabave iz renomiranih i nagrađivanih kompanija.

Uvodno su nazočne pozdravile Milica Jovanović, savjetnica glavnog direktora HUP-a za radne odnose i ljudske potencijale i Renata Ivaštinović iz Nabave Plus koja je istaknula: „Tvrtkama više nije samo cilj povećanje profita, nego i ostanak na tržištu. Do ostanka i podizanja konkurentnosti na tržištu može se doći jedino inovacijama, novim idejama i poboljšanjima proizvoda.“

Hari Zamlić iz softverske kuće RIS predstavio je zanimljivosti s nabavne konferencije „Global strategic sourcing and procurement summit“ koja se održava u Amsterdamu od 17. – 19.09.2019., a na kojoj sudjeluje i RIS s temom automatskih e-aukcija.

„Tema današnje nabave u svijetu je umjetna inteligencija (AI), stoga smo s tim modelom i sudjelovali kao izlagači na amsterdamskoj konferenciji. Visoka tehnologija neće zamijeniti važne nabavne procese, već besmislene administrativne poslove koji trenutno opterećuju sustave. Potrebno je mijenjati svijest o funkcioniranju sustava nabave, napustiti loša rješenja i raditi na razvijanju novih koja će pratiti potrebe moderne nabave koja se uvelike razlikuje od prethodnih modela.“ – izjavio je Zamlić.

Na panelu na temu primjera korištenja pametne nabave sudjelovali su: Petar Milas (Business Operations Manager/Altpro), Denis Miletović (Rukovoditelj operativne nabave/AD Plastik), Daniel Pavlić (PMP/RIS), Nikolina Podoreški (Senior biznis partner u nabavi /Nestlé South East European Market) i Mirela Senica (Voditeljica nabave za CEE i MEA regiju/IBM i Predsjednica HUND-a), a moderatorica je Renata Ivaštinović (Nabava Plus).

„Hrvatsko tržište malo je u usporedbi s drugima i zasigurno postoje izazovi u natjecanju s drugim europskim i svjetskim tržištima po pitanju nabave. No, s druge strane, kao mali morali smo pokrivati sve vrste nabave, sve kategorije i nismo nikad imali luksuz specijalizacije za samo jedno područje. Više segmenata koje pokriva nabava u Hrvatskoj zapravo je snaga, a ne nedostatak.“ – izjavila je Mirela Senica, voditeljica nabave za CEE i MEA regiju IBM-a.

„Nestlé je transformirao svoje poslovanje u cjelini pa time i nabavu. Pratimo trendove, a jedan od novih trendova je pogled na sve poslovne procese od početka do kraja, uzimajući u obzir širu sliku. Na business partnera gledamo kao na sučelje kojem se svi pojedinačno prilagođavamo, svatko za svoj dio posla. Specijalisti za nabavu služe kao prevoditelji u komunikaciji onog što partner želi i time pojednostavljuje proces za sve ostale odjele unutar kompanije.“ – rekla je Nikolina Podoreški, Senior biznis partner u nabavi Nestlé – i dodala: „Nabava postaje centralni dio svih poslovnih procesa, a njena zadaća je neprestano raditi na podizanju razine inovativnosti i poboljšavanju cijelog sustava na korist svih uključenih.“

„Važna su strateška partnerstva i pozicioniranje u konkrentnim kvalitetama koje kao tvrtka nudimo. Trudimo se biti ekološki osviješteni, digitalizirani i nuditi dodatne vrijednosti koje drugi ne nude. Dobavljači su također važni kao partneri s kojima moramo surađivati i stvarati dobre međuljudske odnose s njima kako bismo razumjeli tržišne potrebe i sukladno tome, stvarali najbolje strategije prilagodbe.“ – rekao je Denis Miletović, Rukovoditelj operativne nabave AD Plastik.

„Nabava više nije sporedna djelatnost kako je nekad bio slučaj, ona sudjeluje u razvoju, kontroli kvalitete, dižemo razinu kvalitete kod dobavljača tako da smanjujemo i potrebu za kontrolom tih istih dobavljača. Pametna nabava utječe na produktivnost i razvoj kompanije jer je napokon prepoznata kao ključan dio poslovnih procesa.“ – izjavio je Petar Milas, Business operation manager, Altpro.

Zaključeno je na događanju kako je važno dalje raditi na povećanju razumijevanja uloge nabave u poduzećima kroz otvoren dijalog s korisnicima i uprava te kroz stvaranje suradničke kulture. Tehnologija i novi trendovi, kao i učenje iz postojećih primjera dobre prakse može pomoći u kreiranju boljih rješenja nabavnih procesa te u poboljšanju postojećih.

Exit mobile version