Sébastien Pellion, voditelj društvenog utjecaja i održivosti u Glovu, zauzima istaknutu poziciju među više od 40 međunarodnih govornika na Green Future konferenciji koja će se održati 1. i 2. lipnja u Splitu. Tim povodom, Pellion nam je opisao svoj rad u Glovu i najavio buduće planove te globalne tvrtke koja bilježi snažan rast na hrvatskom tržištu.
Kao relativno mlada osoba, radite na zahtjevnom položaju. Kako bi opisali svoje putovanje?
Cijela moja karijera bila je posvećena društvenom utjecaju i održivosti. Smatram sebe onime što Solitaire Townsend, osnivačica agencije za održivost Futerra, naziva “rješavateljem problema”.
Moje putovanje bilo je izazovno, a ponekad imam osjećaj da sam korporativni kameleon, s obzirom na različite teme koje su mi na stolu – od koordiniranja odgovora Glova na pandemiju Covid19 do reagiranja na krizu u Ukrajini ili izrade poslovnog slučaja za uvjeravanje naših timova o koristi prebacivanja na 100% električna vozila u floti.
Ovaj posao zahtijeva puno prilagodljivosti i otpornosti te puno strpljenja. Primijetio sam da neki od mojih kolega postaju frustrirani kada se stvari ne događaju dovoljno brzo. Realnost je da treba vremena i puno energije da se utječe na prave ljude i stvori mentalitet koji olakšava razvoj projekata.
Na što ste fokusirani u posljednje vrijeme?
Moj tim i ja se trenutno usredotočujemo na dva cilja: stvaranje snažnih priča kako bismo motivirali kolege da doprinesu projektima društvenog utjecaja i održivosti te dokazivanje ekonomskog povrata naših projekata, jer čvrsto vjerujemo kako će biti skalabilni ako se izvode na način koji je dobar za poslovanje.
Još jedan prioritet koji imamo trenutno jest osigurati da resurse koristimo na najdjelotvorniji način. Nedavno je Glovo pokrenuo Fond za utjecaj, obvezu da će određeni postotak prihoda, od svake narudžbe, biti namijenjen ubrzanju razvoja inicijativa društvenog utjecaja i održivosti. Moj tim je zadužen za ulaganje ovog fonda u projekte koji mogu imati najveći utjecaj na naše ciljeve.
Glovo doživljava snažan rast. Kako ga usklađujete s ekološkim izazovima s kojima se suočavamo?
U Glovu smo uvijek vjerovali kako možemo stvoriti pozitivan utjecaj na ekosustav poduzimanjem odlučnih i konkretnih akcija. Prošle smo godine postavili ambiciozne ciljeve za smanjenje naših emisija ugljika u cijelom našem lancu vrijednosti za 42% do 2030.
Ovi su ciljevi znanstveno validirani i u skladu s potrebnim smanjenjima kako bi se globalno zagrijavanje zadržalo na 1,5°C. Naš plan sastoji se od razdvajanja rasta od negativnih ekoloških utjecaja na poslovanje, smanjenjem emisija CO2 po narudžbi.
To ćemo učiniti nizom inicijativa, poput snažnog ulaganja u logističku učinkovitost kako bi se smanjila udaljenost koju kuriri putuju, poticanjem restorana i supermarketa na prijelaz na održivo pakiranje, dizajniranjem rješenja za olakšavanje pristupa električnim vozilima za kurire, borbe protiv otpada hrane u našim centrima za mikro-ispunjavanje ili ponude tehnoloških rješenja malim poduzećima za smanjenje njihovog vlastitog viška.
Više od 100.000 vaših partnera su upravo lokalna poduzeća i namjeravate dodatno povećati taj broj. Kakve im benefite nudite?
Globalno, samo 20% trgovaca ima digitalnu prisutnost, stoga je dio naše misije katalizirati rast lokalnih poduzeća putem online kanala. Danas oni čine više od 90% onoga što nudi Glovo u aplikaciji.
Kako bismo potaknuli njihov rast, pokrenuli smo “Glovo Local”, program koji restoranima i trgovcima pruža alate za pomoć u digitalizaciji njihovog poslovanja.
To uključuje nekoliko inicijativa, poput digitalnih alata za povećanje vidljivosti, alata za učenje i razvoj, mehanizama pomoći u kriznim situacijama i slično. Iako smo globalna tvrtka, naša su operativna područja prilagođena za više od 1.500 gradova u kojima djelujemo. Stoga naša platforma ne bi imala smisla bez uključivanja lokalnih tvrtki, kao ni naša vizija, koja glasi: “Dati svima jednostavan pristup bilo čemu u njihovom gradu”.
Pokrenuli ste programe osposobljavanja za kurire, kakav je interes među vozačima?
Redovito šaljemo ankete cijelom timu kurira kako bismo razumjeli njihove prioritete u pogledu profesionalnog razvoja. Među najpopularnijim opcijama mogu se navesti teme poput “pokretanja vlastitog posla”, “učenja novih jezika” ili “jačanja digitalnih vještina”.
Kada je riječ o obukama uživo, pokrenuli smo programe poput START-a, kroz koji kuriri mogu učiti od poduzetničkih stručnjaka o osnovama pokretanja poslovanja.
Kada su u pitanju digitalni alati, pokrenuli smo projekt “G-Learning”, e-learning platformu na kojoj kuriri mogu pristupiti nizu od 200+ online tečajeva, u potpunosti financiranih od Glova. Najpopularniji tečajevi do sada su: “Govor poslovnog engleskog”, “Osnove Excela”, “Uvod u Excel”, “Dobar s novcem”, “Uvod u digitalni marketing”, “Microsoft 365 timovi” i “Upravljanje stresom”.
Također smo u partnerstvu s Busuuom, platformom za učenje jezika koja omogućuje korisnicima interakciju s izvornim govornicima kako bi naučili nove jezike. Danas se oko 15% cijelog tima kurira globalno upisalo na ove digitalne alate, što je više od 10 000 ljudi.
Što očekujete na Green Future konferenciji?
Jako sam uzbuđen zbog sudjelovanja na Green Future. To je jedinstvena prilika da se susretnem s inspirativnim ljudima koji su jednako strastveni kao i ja u pronalaženju inovativnih načina rješavanja globalnih izazova i dijeljenju najboljih praksi. Nadam se da će svi sudionici izaći s konferencije s novim idejama za napredovanje održivih ciljeva.
Za kraj, što smatrate ključnim kako bismo ostavili bolji svijet budućim generacijama?
Postoji mnogo stvari koje pojedinci i organizacije moraju promijeniti kako bismo ostavili bolji svijet i siguran sam da ćemo o potrebnim promjenama govoriti na Green Future konferenciji.
Kada je riječ o kolektivnoj promjeni, vjerujem kako je ključno da svi počnu shvaćati ogroman ekonomski potencijal društvenog utjecaja i održivosti.
Ekološka tranzicija će generirati milijune radnih mjesta, smanjiti milijarde troškova i generirati još više prihoda. Isto bismo mogli reći i za društvene promjene usmjerene na smanjenje gladi ili rodne neravnopravnosti, na kraju će donijeti više vrijednosti društvu i gospodarstvu od tradicionalnih modela razvoja, potičući kreativnost i inovacije.
Ako uspijemo generirati dovoljno svijesti o ovoj prilici, uvjeren sam kako će društvene i ekološke promjene slijediti eksponencijalno.