Kineski proizvođač baterija za električna vozila CATL više je nego udvostručio dobit i prihod u drugom tromjesečju zahvaljujući poticajima kojima su vlasti nastojale ublažiti utjecaj koronamjera na prodaju te kategorije vozila.
U razdoblju od travnja do lipnja CATL, čiji su klijenti Tesla, Volkswagen i BMW, zabilježio je neto dobit od 6,69 milijardi juana (982 milijuna eura), veću za 164 posto nego u istom lanjskom razdoblju, pokazuju Reutersovi izračuni.
Prihodi su također više nego udvostručeni, poskočivši na 64,29 milijardi juana, izračunao je Reuters.
Širenje covida u proljetnom tromjesečju i epidemiološke mjere u nekoliko gradova, uključujući Šangaj, utjecali su na kinesko tržište, ali potražnja je ostala snažna jer su lokalne vlasti uvele poticaje kako bi potaknule prodaju električnih vozila, ističu u CATL-u.
Rast prodaje električnih vozila svijetla je točka na širem tržištu koje u Kini, Europi i SAD-u bilježi pad zbog covida 19 i problema u opskrbnom lancu, priopćio je CATL.
U Kini je prodaja električnih vozila više nego udvostručena u prvoj polovini godine, dok je ukupna prodaja vozila pala za 6,6 posto, prema podacima kineske udruge proizvođača automobila.
CATL-ovu profitnu maržu na baterije za električna vozila pritisnuo je ipak rast cijena metala, posebice litija, spustivši je s 22 posto na kraju prošle godine na 15,04 posto na kraju lipnja.
Početkom mjeseca kineska kompanija najavila je da će u Mađarskoj izgraditi tvornicu vrijednu 7,6 milijardi dolara, najveću u Europi.
CATL-ov udio u globalnom tržištu baterija za električna vozila iznosio je u prvoj polovini godine 34,8 posto i bio je veći za 6,2 postotna boda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, prema podacima SNE Researcha. (H)