Potrebna jača institucionalizacija suradnje tvrtki i strukovnih škola
U okviru svog projekta promicanja i poticanja uvođenja dualnog modela u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj, Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora 7. prosinca organizirala je stručnu konferenciju “Suradnja mjesta učenja – ključ uspjeha u dualnom strukovnom obrazovanju”, na kojoj su se okupili ravnatelji strukovnih škola, predstavnici tvrtki, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Hrvatske gospodarske komore te Ministarstva rada i mirovinskog sustava.
Okupljene je pozdravio član uprave Njemačko-hrvatske komore Michael Müller izražavajući što je ova tema naišla na tako velik interes. Upravo dobra i institucionalizirana suradnja različitih mjesta učenja u njemačkom dualnom sustavu strukovnoga obrazovanja jamči ostvarivanje zajedničkog obrazovnog cilja, naglasio je stručnjak za obrazovanje iz Industrijske i trgovinske komore u Mönchengladbachu, Frank-Martin Clauß.
U svom je predavanju objasnio kako ta suradnja funkcionira u Njemačkoj te istaknuo da ona više ne obuhvaća samo tradicionalna dva mjesta učenja, škole i tvrtke, već se zbog sve veće potrebe za specijalizacijom sve više realizira između različitih tvrtki. Pritom industrijske i trgovinske, ali i obrtničke komore u Njemačkoj djeluju kao platforma za koordinaciju suradnje tih različitih mjesta učenja.
Pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja, Vlado Prskalo, u svom je predavanju predstavio dosadašnje aktivnosti i najavio Vladine planove za reformu strukovnog obrazovanja, među kojima je kao najvažnije ciljeve istaknuo usklađivanje obrazovnog sustava s potrebama tržišta rada te uvođenje dualnog modela. Jednu od ključnih uloga bi pritom u budućnosti trebali preuzeti regionalni centri kompetentnosti, a koji će u prvoj fazi biti usmjereni na (pod)sektore turizam i ugostiteljstvo, strojarstvo, elektrotehniku, informacijske i komunikacijske tehnologije, poljoprivredu i zdravstvo.
U diskusiji tijekom predavanja te na popratnim radionicama sudionici konferencije složili su se kako se suradnja između mjesta učenja u Hrvatskoj mora čvršće institucionalizirati te ojačati povjerenje među svim dionicima. Pritom su tvrtke izrazile spremnost, ali istovremeno i snažnu potreba za većim sudjelovanjem i uključivanjem u te procese.