Završilo je još jedno izdanje poznatog Festivala Hotelskih Operacija u Poreču koji je okupio preko 570 sudionika i time potvrdio status vodeće regionalne konferencije hotelijera. U fokusu programa drugog dana bile su teme poput društvenih mreža, kvalitete wi-fija u hotelima, novih trendova u domaćinstvima hotela te komunikacija i emocionalna povezanost s gostima i kreativni koncepti u odjelima hrane i pića.
„Najveća opasnost na društvenim mrežama su nove generacije. Oni sami stvaraju svoj sadržaj i vlastite zatvorene digitalne ekosisteme. Unatoč istraživanjima, još ne razumijemo njihov način donošenja odluka“, rekao je Dalibor Šumiga iz PromoSapiensa završnog dana trećeg izdanja HOW-a. Pritom je naveo primjer mema u zatvorenoj WhatsApp grupi kao glavni izvor informacija za generaciju Z, odnosno sve rođene nakon 1995. godine te velik izazov za marketinške agencije u budućnosti.
S obzirom na to da društvene mreže smještaja prije bukiranja gleda 73% turista, prvi je panel „Prodaja i marketing: Angažirajte svoje goste – neka budu vaši ambasadori / Društvene mreže: cijenimo li ih dovoljno?” izazvao velik interes te ispunio hotelsku dvoranu. Panel je moderirao Denis Prevolšek, regionalni direktor Valamar Riviere, a uz Šumigu sudjelovali su Alexander Novicov iz agencije IQD u Londonu i Maja Lena Lopatny iz HTP Korčule.
Uz uvodnu rečenicu „Što je odmor bez slika koje možeš dijeliti” Lopatny je predstavila prvu hrvatsku Instagram hotelsku kampanju gdje goste nagrađuju da objave svoje slike na sedam odabranih hotelskih lokacija. Neki među njima bili su influenceri u kojima Lopatny vidi dodatnu vrijednost za prepoznatljivost hotelskog branda, dok je Šumiga istaknuo kako treba odabrati influencera iz ciljanih target grupa dajući primjer pogrešnog odabira influencera sa siromašnim pratiteljima za promociju luksuznih resorta dok je Novicov zaključio da je bolje odabrati više micro influencera.
Brand ambasadore među gostima naći ćemo ako povećamo brzinu wifija
Novicov je spomenuo i da se odmiče od Google oglasa prema efikasnijim marketinškim metodama. Na Prevolšekov upit dao je primjer loše kampanje gdje autor govori o sebi i ne nudi poziv na akciju, dok sjajna kampanja ima svrhu, sjajan sadržaj i podupirući kontekst iza sebe. „Nikad nije riječ o proizvodu ili hotelu, već o cilju dolaska u hotel, zašto nešto radimo. Moramo izgraditi emocionalnu vezu s gostima i ispričati našu strast”, rekao je.
Na panelu je Šumiga podsjetio publiku kako lajkovi na društvenim mrežama za prodaju više ne znače ništa te kako treba biti konzistentan u porukama gostima, a svaku marketinšku aktivnost treba mjeriti, inače smo samo „osoba s mišljenjima”. Na kraju, istaknuo je bolnu točku mnogih destinacija koju je sam doživio; sporost wi-fija što goste odvraća od objave na društvenim mrežama; „Ako povećamo brzinu wi-fija, dobit ćemo brand ambasadore među gostima bez puno truda”, rekao je.
Jednokratna pakiranja hotelske kozmetike zamjenjuju dispenzeri
Da će „personalizirana kozmetika biti trend u budućnosti”, zaključeno je na panelu o trendovima u hotelskoj kozmetici 2020. na kojem su razgovarale Ivona Begušić iz The Pucić Palace hotela u Dubrovniku i Nina Brouwers iz Rituals kozmetike u Amsterdamu. Više od 70 posto prisutnih u publici priklonilo se dispenzerima kao boljem rješenju za ambalažu hotelske kozmetike od malih jednokratnih pakiranja u anketi.
Begušić je zaključila da moraju postojati i druga rješenja za male hotele jer kozmetički poklončići gostima kreiraju uspomene. Brouwers je istaknula da trendovi ukazuju na važnost organskih i ekoloških rješenja, korištenje sivih, bijelih i bež tonova i povećanu pažnju općoj dobrobiti gosta u vidu personalizirane kozmetike, prostirača za jogu u sobi, videa za jogu i sličnog.
Smart hotel bez recepcije i osobni concierge pristup
Na završnom panelu koji je moderirala Marina Franolić iz Beach Events suprotstavljena su dva različita vida hotelske komunikacije s gostom. Peter Palitz, generalni direktor KviHotela u Budimpešti, predstavio je prvi „smart” hotel u Europi koji uz pomoć jedne aplikacije i devet zaposlenika vodi hotel s 40 soba. „S gostima komuniciramo prije, tijekom i nakon njihovog boravka. Imamo virtualnog recepcionera za svaki kanal, Viber, WhatssApp, Messenger”, rekao je Palitz koji je napomenuo da mlađe generacije preferiraju pisanje od komunikacije licem u lice iako su onda hrabriji u postavljanju škakljivih pitanja.
„Najbolji dokaz da radite dobar posao jest kad gost ostavi komentar na društvenim mrežama s tvojim imenom ili kad te kontaktira prije njihovog idućeg boravka. Personalizacija je ključ u svemu, od interakcije preko kanala komunikacije”, istaknula je Sandra Grčić, voditeljica Valamar Experience Conciergea programa čiji Concierge zaposlenici stoje na raspolaganju gostima na info pultu, ali i u sali za doručak. „Imamo digitalne pilot projekte koji će nam pomoći da brže odgovorimo na potrebe gosta, ali sve će to ići kroz personalizirani pristup”, zaključila je.