Tržišna vrijednost Amazona dosegnula 1.000 milijardi dolara

Amazon je u utorak nakratko postao druga američka tvrtka s tržišnom vrijednošću većom od 1.000 milijardi dolara, nakon što se cijena dionica udvostručila u posljednjih godinu dana, potaknuta povećanim prihodima od maloprodaje i poslovanja u računalnom oblaku.

U utorak ujutro cijena dionice dionice tog diva internetske trgovine na Wall Streetu je porasla gotovo 2 posto na rekordnih 2.050 dolara, pa je tržišna vrijednost kompanije premašila 1.000 milijardi dolara. No, kasnije se spustila ispod te razine.

Apple je do iste razine stigao početkom kolovoza.

Osnovan 1994. godine, Amazon je sada najveća online trgovina na svijetu. Njen glavni izvršni direktor, Jeff Bezos, najbogatiji je čovjeka na svijetu, s neto vrijednošću imovine većom od 160 milijardi dolara.

„Dosegnuti tržišnu vrijednost od 1.000 milijardi dolara je impresivno. Napraviti to u manje od 24 godine je izvanredno. To što je Amazon postigao pokazuje dramatični napredak i u maloprodajnom i u tehnološkom sektoru, kao i utjecaj koji sada posjeduje širom potrošačkog sektora“, kaže generalni direktor tvrtke GlobalData Retail Neil Saunders.

Amazon je u posljednjem kvartalu zabilježio prodaju od gotovo 53 milijarde dolara, dok mu je neto dobit dosegnula rekordnih 2,5 milijardi dolara.

Očekuje se kako će tvrtka ove godine pokrivati oko polovine internetske kupovine u SAD-u – i gotovo 5 posto ukupnog maloprodajnog tržišta zemlje, procjenjuje istraživačka tvrtka eMarketer.

Amazon zapošljava više od 575.000 ljudi širom svijeta, a pruža logističku, skladišnu, zajmovnu i prodajnu platformu za stotine tisuća neovisnih trgovaca. Po vrlo isplativom “cloud” poslovanju Amazon je globalni lider u industriji.

Ako rast cijene dionice Amazona zadrži dosadašnji tempo, pitanje je kada će, a ne hoće li, tržišna vrijednost Amazona nadmašiti Appleovu.

Appleu je, kao privatnom poduzeću, bilo potrebno 38 godina da dostigne vrijednost od 1.000 milijardi dolara, dok je Amazon to postigao za 21 godinu.

Iako Applevo iPhone i ostali uređaji ostaju popularni te njihovi prihodi rastu, ipak ne prate žestoki rast Amazona. (H)

Exit mobile version