U prosincu 2019. godine realan je promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 4,5 posto veći u odnosu na prosinac 2018. godine. Rastom u prosincu nastavljen je uzlazni trend koji je u razdoblju od 64 mjeseca prekinut samo u svibnju 2019. godine (kada je ostvaren godišnji pad od 1,9 posto).
Na taj je trend maloprodajnoga prometa povoljno utjecalo poboljšanje pouzdanja potrošača, kod kojega se od listopada 2014. godine bilježi uzlazni trend koji je prekinut sedam puta (tri puta u 2016., tri puta u 2017. godini i jednom u 2019. godini). Na poboljšanje pouzdanja potrošača u posljednjim su godinama određeni utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća, koje su uslijedile početkom 2015., 2017. i 2019. godine, a utjecale su na povećanje kupovne moći stanovništva. Uz to, nastavlja se i trend rasta broja zaposlenih.
Na razini cijele 2019. godine realan promet u trgovini na malo bio je, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,6 posto veći u odnosu na 2018. godinu. Prošlogodišnjim je rastom nastavljen trend rasta realnog prometa u trgovini na malo koji kontinuirano traje već šest godina. Zbog višegodišnjega uzlaznog trenda 2019. je bila prva godina u kojoj je nadmašena razina realnog prometa u trgovini na malo (za 0,3 posto) iz 2008. godine. U ovoj godini očekujemo da će biti ostvaren rast prometa u trgovini na malo te nadmašena rekordna razina maloprodajnoga prometa iz 2007. godine, za što je potrebno da u ovoj godini realan rast prometa bude veći od 0,7 posto.
Uz spomenuti realni rast neto plaća, poboljšanje pouzdanja potrošača i kretanje broja zaposlenih, na rast prometa u 2019. godini povoljno su utjecala i kretanja u turizmu. Naime, u prošloj je godini ponovno ostvarena rekordna razina turističkih noćenja, a dostupni podaci (za prvih devet mjeseci) o deviznom prihodu od turizma sugeriraju da je i po tom pokazatelju ostvarena rekordna razina. U srpnju i kolovozu ostvari se najviše turističkih noćenja, a u tim se mjesecima ostvari i najviše prometa u trgovini na malo (oko petine godišnjeg prometa u oba spomenuta mjeseca zajedno).
Višegodišnja povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa pozitivno su utjecala i na kretanja osobne potrošnje, tj. najveće komponente BDP-a (u 2018. godini razina od 59,1 posto BDP-a), koja od trećega kvartala 2015. godine kontinuirano raste na godišnjoj razini te tako pozitivno utječe i na ostvareni rast BDP-a.