Učenici Trgovačke škole na znanstvenom skupu

Dana 29.11.2017. učenici 3.bk i 4.ck u pratnji profesorica Marine Šenete, Sanje Kesedžić, Gabrijele Čorković i Mirjane Pavičić sudjelovali su na međunarodnom znanstvenom skupu pod nazivom „Perspektivne trgovine 2017.“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Konferencija je počela u 14:00h i sastojala se od dva dijela.

Prvi je vodila prof. ekonomskog fakulteta Blaženka Knežević, a drugi dio prof. Dario Dunković.

Organizatori konferencije su bili HGK i Katedra za trgovinu ekonomskog fakulteta. Uvodnu riječ su imali profesorica Marinković i Mladen Malta koji su se zahvalili organizatorima i sudionicima konferencije i upoznali su nas s perspektivnim trgovinama. U prvom dijelu se govorio o trgovini koja se bavi prodajom krivotvorene robe, te popratnim oglasima zastupljenim na internetu. Zatim se govorilo o razlici pravih i lažnih trgovina, sigurnosti n kupaca koji svjesno ili nesvjesno kupuju krivotvorenu robu, te o zajedničkom udruženju e-trgovine i online trgovine radi rješavanja problema krivotvorenja.

Također je svoje mišljenje iznio i predstavnik Atlantic grupe Petar Linić u vidu Cedevita kompanije te govorio o prodaji i marketingu Cedevite, o novim kanalima prodaje, o promjenama boca, pakiranju, kreiranju proizvoda kroz godine uspješnog poslovanja kojem je tajna kvaliteta i dostupnost proizvoda.

Prof. Knežević osvrnula se na istraživanje provedeno na tržištu sportske obuće. (ispitanici su mlađe i srednje dobne skupine), o neograničenom izboru, tradicionalnom i modernom načinu kupnje, te istaknula četiri hipoteze istraživanja: sklonost prema specijaliziranim prodavaonicama, kvaliteti, cijeni i funkcionalnosti obuće. Navela je kako sportska obuća. Navela je kako sportska obuća čini čak 40% od cjelokupne obuće. U prosjeku, ljudi će izdvojiti do 500kn godišnje za par sportske obuće zbog ekonomskog stanja.

Kao kraj prvog dijela dotakli smo se tema vezanih za lojalnost, kartice lojalnosti, o izvozu i uvozu među državama.

Prije stanke je bila diskusija u kojoj su sudjelovali učenici Trgovačke škole s pitanjima:
1. Kako će najava oko u vođenja eura djelovati na izvoz, a kako na unutarnju trgovinu i potrošnju?
2. Hoće li Atlantic grupa imati poteškoća sa plasiranjem svojih proizvoda s obzirom na poteškoće u poslovanju Konzuma?
3. Koliki je vijek trajanja kontejnera?

Drugi dio je počeo u 16:30, u nastavku je bila riječ o rastu C-trgovina. Izlagač je naveo kako se mijenja stil života, pa tako i trgovina. Stavio je središte na kupca; kako je važno njegovo iskustvo i kako je on “epicentar“ potrošnje. Istaknuo je i razvoj kvartovskih prodavaonica, te navodi razloge zašto; lokacija, forma i promocija.

Govorilo se i o modularnim objektima na primjeru kontejnera, gradnji vrtića, zgrada i drugih objekata.

Neke od prednosti kontejner gradnje su ušteda vremena, gradnja uz niske troškove, neovisnost gradnje o lošem vremenu i praktičnije proširenje objekata. Kao kraj drugog dijela bile su teme vezane za tržište ekonomije suradnje, uslugama digitalnog tržišta, o pitanju Ubera u Hrvatskoj, o Uberovim nedostatcima, poput osiguranja koje nije obvezno, zakonskih problema, dozvola i auto-taxi usluga o nezaštićenosti europskim pravom i tužbama Ubera od strane HOK-a za nelojalnost. Te o sličnim uslugama poput Spin city (car sharing) i Nextbike (najam bicikla).

Drugi dio je završio temom o zaštiti potrošača na tržištu u 17:30. te smo svi bili pozvani na zajedničko druženje na domjenak.

Pripremile: Gabrijela Kolić, Dorotea Notersberg i Lana Hrastić uz mentoricu Anu Špoljarić

Exit mobile version