Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin

In Vijesti iz svijeta
Nafta

Uprava Panamskog kanala očekuje više brodova s ukapljenim naftnim plinom (LNP) i poljoprivrednim proizvodima koji bi trebali kompenzirati smanjenu aktivnost u svjetskoj trgovini u 2026. godini, rekao je direktor Ricaurte Vasquez.

“LNP je proizvod koji će biti još vrijedniji u idućih 20 do 25 godina”, rekao je Vasquez na Međunarodnoj pomorskoj konferenciji u Houstonu.

Američke carine i promjene u trgovinskoj politici potaknuli su tranzit u Panamskom kanalu, posebno u trećem tromjesečju budući da mnogi špediteri otpremaju robu znatno prije božićne sezone kako bi izbjegli još oštrija trgovinska ograničenja.

Udio američkog LNP-a u tranzitu prema Aziji ponovo je premašio 95 posto, rekao je Vasquez. Još u 2023/2024. godini bio se spustio na samo 80 posto budući da je tranzit ograničen zbog teške suše.

Uprava sada traži tvrtku koja bi u zoni kanala izgradila cjevovod za ukapljeni naftni plin kapaciteta dva milijuna barela dnevno, s planiranim rokom otvaranja u 2030. godini kako bi proširila poslovanje na to tržište, a Vasquez napominje da su interes pokazale brojne američke tvrtke.

Kanalu bi na ruku išla i promjena u tranzitu pojedinih žitarica, uključujući i kinesku kupnju soje, dodao je.

Prihod drugog najprometnijeg međuoceanskog plovnog puta u svijetu uvećan je u fiskalnoj godini koja je završila u rujnu za 14 posto, na 5,8 milijardi dolara, signalizirajući oporavak nakon stagnacije u 2023/2024. U 12 mjeseci do kraja rujna kanalom su prošla 13.404 broda, za 19,3 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini.

Rezultati su kanalu osigurali snažnu financijsku poziciju uoči planiranih ulaganja u proširenje kapaciteta i očuvanje konkurentnosti koja bi trebala krenuti u 2026. godini, istaknula je uprava početkom listopada.

Uprava sada računa na veći obujam ukapljenog naftnog plina i poljoprivrednih proizvoda u tranzitu koji bi po njihovim računicama trebali nadoknaditi očekivani smanjeni prihod zbog slabije svjetske trgovine.

Obujam robe u tranzitu trebao bi se do početka listopada 2026. smanjiti za 8,4 posto, na 449 milijuna tona, izračunali su, jer će neke kategorije plovila, uključujući i brodove za ukapljeni prirodni plin, manje koristiti kanal.

(Hina)

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design