Uskrsni blagdani donose rast potrošnje i otvaraju turističku sezonu

Cijene potrošačkih košarica bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.

„Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će praktički obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić.

Optimizam po pitanju potrošnje ulijevaju brojke prema kojima nam realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen je uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca.

„Na poboljšanje pouzdanja i kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona“, istaknula je Ravlić, dodavši da bi uz očekivanu dinamiku realnoga rasta, razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila veća (za 0,3%) u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine.

„Važno je napomenuti da su i ovi uskrsni blagdani prilika da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju, jačamo vlastiti gospodarski ciklus“, zaključila je Ravlić.

Exit mobile version