Velik izvozni potencijal Graševine

Graševina je najvažnija i najzastupljenija vinska sorta u Hrvatskoj s velikim izvoznim potencijalom, ali treba uložiti još dosta napora kako bi postala poznata i izvan Hrvatske, istaknuto je u petak na međunarodnoj konferenciji “GO – Graševina Osijek”.

Konferenciju organiziraju Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH), Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i Udruge Graševina Croatica, a dio je projekta “Wine Tour Across Borders” sufinanciranog kroz EU program Mađarska-Hrvatska.

Ravnateljica HAPIH-a Darja Sokolić rekla je kako je 2020. godine proizvedeno 37 tisuća tona grožđa sorte Graševina, odnosno oko 44 posto od ukupne proizvodnje u Hrvatskoj, a te je godine proizvedeno 255 tisuća hektolitara graševine što je gotovo 40 posto od ukupne proizvedene količina vina u Hrvatskoj.

Više od 40 posto vina koje se stavlja na hrvatsko tržište je Graševina, koja se pojavljuje u svim kategorijama vina, od stolnog, kvalitetnog i vrhunskog do pjenušca pa Sokolić u toj sorti vidi velik potencijal.

Predsjednik Udruge Graševina Croatica Josip Pavić smatra kako Slavonija i Podunavlje, u smislu laboratorijskog i organoloeptičkog ocjenjivanja, proizvode najkvalitetnija vina, ali imaju niže prodajne cijene i mali tržišni potencijal.

Stoga je, kaže, potrebno promovirati Graševinu kroz eno-gastro turizam te strategijama razvoja vinarstva omogućiti značajna ulaganja, koja bi intenzivirala turističke trendove, razvoj eno-gastro turizma i domaću potrošnju.

Direktorica osječko-baranjske turističke zajednice Ivana Jurić kaže da je uz Plavac i Malvaziju, Graševina najvažnija sorta Hrvatske te ima najveći izvozni potencijal.

Smatra kako Hrvatska još uvijek nije prepoznata kao vinska zemlja te da bi brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje kroz turizam, koji je već etabliran mogao biti značajan pomak u tome smjeru.

Direktor tvrtke Vinart Saša Špiranec ocijenio je kako je Graševina u Hrvatskoj najvažnija i najzastupljenija sorta, ali je na međunarodnoj razini prilično anonimna pa predstoji veliki rad kako bi se afirmirala izvan Hrvatske.

Graševina je u nižem i srednjem cjenovnom razredu izvrsne kvalitete i kada gledamo omjer cijene i novca malo tko može ponuditi tu kvalitetu po toj cijeni pa treba puno poraditi na imidžu Graševine, poručio je Špiranec. (H)

Exit mobile version