Zlatna košarica 2022. – dm i Cromaris osvojili najprestižnija priznanja

Drogerijski lanac dm najbolji je trgovac, Cromaris je obranio titulu najboljeg proizvođača, Kaufland je društveno odgovorna kompanija godine, najbolji mali trgovac je zagrebački Delfin, proizvod godine je Argeta, a najbolji tehnološki dobavljač ponovno je Datalab.

Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, dodijeljena je sinoć u okviru televizijske svečanosti koja je održana u organizaciji magazina i portala Ja TRGOVAC. Ovu prestižnu nagradu za poslovnu 2021. godinu ponijeli su Kaufland Hrvatska kao društveno odgovorna kompanija godine, Datalab kao tehnološki dobavljač godine, a najbolji proizvod godine, Argetu, ponovno su osmislili stručnjaci Atlantic Droge Kolinske. U oštroj konkurenciji Cromaris je obranio lani osvojenu titulu Proizvođača godine, dok je najbolji mali trgovac Delfin sa zagrebačke Trešnjevke. Glavnu nagradu, Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2021. godini, osvojio je drogerijski lanac dm-drogerie markt.

“Bila je to druga pandemijska godina u kojoj su naši sektori pokazali svoju vrijednost i snagu ostvarujući izvanredno dobre rezultate i time potičući oporavak nacionalnog gospodarstva koje je u 2021. godini zabilježilo najviši rast od hrvatske samostalnosti. Naime, hrvatski je BDP u prošloj godini porastao 10,4 posto pa je tako realna gospodarska aktivnost u 2021. uspjela nadmašiti razinu iz 2019. U takvim su uvjetima maloprodaja i industrija robe široke potrošnje bile jedni od predvodnika pozitivnih trendova, kako u okviru ostvarenih poslovnih rezultata, tako i u nefinancijskom pogledu kroz brojne aktivnosti usmjerene na unaprjeđenje ponude u nastojanju da potrošačima – željnima novih sadržaja nakon svih nedaća koje im je pandemija covida-19 donijela – pruže jednu novu perspektivu povratka u normalnije uvjete života. Nema nikakve sumnje da su u tome i uspjele i da će i ubuduće u središtu svojih aktivnosti imati potrošača s njegovim željama i potrebama”, istaknuo je Goran Pavlović, glavni urednik magazina i portala Ja TRGOVAC.

Nakon što je dugi niz godina dominirao u kategoriji društveno odgovorne kompanije, lanac drogerija dm-drogerie markt ove je godine osvojio naslov trgovca godine, čime je ponovio veliki uspjeh iz 2017. godine kada je također bio proglašen najboljim trgovcem u FMCG sektoru. U velikom finalu dm-u su društvo činili trostruki osvajač ovog priznanja Konzum (2016., 2020., 2021.) i dvostruki pobjednik Spar Hrvatska (2018., 2019.).

“Zahvaljujem magazinu Ja TRGOVAC i stručnom žiriju nagrade Zlatna košarica što su prepoznali napore koje je dm u protekloj godini uložio u razvoj poslovanja i usluga. Posebno smo ponosni što smo priznanje za Trgovca godine dobili upravo za godinu u kojoj smo obilježili 25 godina poslovanja u Hrvatskoj. Time smo dobili još jednu potvrdu da je naš fokus na potrebe ljudi i zajednice najbolji put za postizanje dugoročnog uspjeha. U prošloj poslovnoj godini smo, usprkos pandemiji koronavirusa, ostvarili rast svih ključnih poslovnih pokazatelja te potvrdili vodeću poziciju na tržištu. Uložili smo više od 67 milijuna kuna u modernizaciju postojećih i otvorenje novih prodavaonica te u širenje ponude i razvoj usluga u dm online shopu. Također, uložili smo u zajednicu gotovo pet milijuna kuna, umanjili smo utjecaj poslovanja na okoliš te smo kupcima omogućili da pri izboru proizvoda mogu izabrati one osviještene i održive. Za kraj, voljela bih istaknuti kako su za nas u dm-u najvažniji ljudi i odnos uzajamnog povjerenja. Stoga, zahvaljujem našim djelatnicama i djelatnicima, našim kupcima i partnerima, jer bez njihove podrške i povjerenja ne bi bilo ni ovog priznanja”, izjavila je Gordana Picek, prokuristica i voditeljica resora Nabave i marketinga u dm-u.

Velika konkurencija vladala je i u kategoriji Proizvođač godine, a to je priznanje kao i lani otišlo put Zadra u vitrine tvrtke Cromaris iz sastava Adris grupe. U finale ove kategorije plasirali su se Naše klasje i Mesna industrija Ravlić.

Vrijednost održivih i društveno odgovornih inicijativa Kauflanda Hrvatska prepoznata je od strane žirija koji je ovome trgovačkom lancu dodijelio Zlatnu košaricu za društveno odgovornu kompaniju godine u Hrvatskoj. Kaufland je u finalu nadmašio tvrtke Cromaris i Jamnica.

Proizvod godine tradicionalno je kategorija u kojoj se bilježi najveći broj prijavljenih, a stručni je žiri za najbolji proizvod u 2021. godini proglasio Argetu koja je provela redizajn cjelokupnog portfelja brenda. Prva hrvatska linija plant based proizvoda Planet of plants, koju su predstavili Zvijezda i PIK Vrbovec, te Cromarisovi Gof i Zubatac bili su u finalu ove popularne kategorije.

Delfin je mala trgovina koja na zagrebačkoj Trešnjevci posluje od 1994. godine te je u gotovo 30 godina poslovanja uspjela opstati te i dan danas predstavlja nezaobilazno mjesto opskrbe lokalnih potrošača. Manna iz Donjeg Miholjca i Košara iz Rijeke bili su blizu osvajanja nagrade, ali Delfin je ipak “doplivao” do prvog mjesta.

Kako bi u maloprodaji i proizvodnji svi poslovni i tehnološki procesi bili na vrhunskoj razini brinu se brojne visoko stručne kompanije koje nude svoja rješenja na tržištu. Tako je za najboljeg tehnološkog dobavljača ove godine ponovno proglašena tvrtka Datalab koja kao renomirani proizvođač ERP poslovnih rješenja uspješno posluje u Hrvatskoj i još deset zemalja jugoistočne Europe. Tvrtke Monri Payments i Etranet Grupa došle su nadomak osvajanja nagrade plasmanom među tri najbolje, ali ove je godine Datalab odnio primat.

Sve kategorije nagrada odnosile su se na ostvarenja u poslovnoj 2021. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganje u proizvodne pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unapređenju sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i potrošače.

Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje tržišta NielsenIQ, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, zatim tvrtki Deloitte i Oikon, Ekonomskog instituta Zagreb, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sektorskih institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja TRGOVAC.

Svečanost proglašenja pobjednika natječaja Zlatna košarica 2022. održana je uz pismo potpore Predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića te pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Grada Zagreba i Hrvatske obrtničke komore te uz sponzorsku podršku tvrtki i institucija: Mastercard, GS1 Croatia, Marker, Hrvatska udruga poslodavaca i Hrvatska obrtnička komora.

Exit mobile version