Craft pivovare osnovale grupaciju pri HGK-u

Male nezavisne pivovare osnovale su svoju grupaciju koja će djelovati unutar Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK), priopćeno je u srijedu iz HGK-a.

Glavni interesi grupacije su zaštita interesa domaće industrije piva nacionalnim i međunarodnim organizacijama kroz promoviranje tradicionalne, zanatske proizvodnje, podizanje svijesti potrošača o raznovrsnosti piva i podizanje imidža kategorije piva, rekao je voditelj novoosnovane Grupacije Krešo Marić.

Osnivanje i aktivan rad Grupacije, istaknuo je, pridonijet će nastavku uspješnog 27-godišnjeg rada Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja unutar HGK.

“Osnovni makroekonomski pokazatelji tržišta piva, kao i rastući trendovi aktivnih pivovara te njihov socioekonomski doprinos gospodarstvu, dokaz su da je industrija piva u EU i Hrvatskoj stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pruža siguran temelj za daljnji razvoj pivarstva i ostalih povezanih djelatnosti”, kaže Marić.

Članovi Grupacije malih nezavisnih pivovara poručuju kako im je cilj da zajedničkim radom doprinesu razvoju kategorije piva, generiraju razvoj malog i srednjeg poduzetništva te obogate turističku ponudu i preferencije potrošača inovativnim i raznolikim proizvodima.

Uz Krešu Marića, inače voditelja proizvodnje Pivovare Daruvar, za njegove zamjenike izabrani su direktorica proizvodnje i kvalitete Istarske pivovare Nensi Vojsković Mijatović te direktor i suvlasnik pivovare Varionica Davor Simičić.

Prema podacima HGK-a, u Hrvatskoj se godišnje proizvede 3,4 milijuna hektolitara piva, što domaću industriju piva svrstava na 22. mjesto po proizvodnji tog pića u Europskoj uniji, dok ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara po stanovniku. Bez turističke potrošnje, potrošnja piva iznosila bi oko 64 litre po stanovniku, po čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu u EU-u, odnosno u prosjeku potrošnje piva u Uniji.

Studija Ekonomskog instituta Zagreb pokazala ja da industrija piva generira 1,8 posto bruto domaćeg proizvoda, izravno i neizravno zapošljava 23 i pol tisuće radnika, a po produktivnosti je iznad hrvatskog prosjeka.

Ta industrija ostvaruje višak u vanjskotrgovinskoj razmjeni, koji je u 2016. iznosio 17 milijuna eura. Te je godine izvezeno piva u vrijednosti od 48,7 milijuna eura, što čini 2,8 posto poljoprivredno-prehrambenog izvoza.

Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih aktivnih pivovara, domaće tržište obilježeno je rastućim trendom malih (craft) pivovara. Radi se o malim, zanatskim, nezavisnim, inovativnim pivovarama, s malo zaposlenih, gdje se maksimalna briga posvećuje kvaliteti. Njihove se proizvodne količine ne mogu uspoređivati s količinama velikih pivovara. (H)

Exit mobile version