MAGROS 2018: Održan 30. MAGROS najveći skup trgovaca i proizvođača – Optimizam raste, prijete niske plaće i migracije

In Konferencije, Održane konferencije
magros-2018

Ovogodišnji skup trgovaca i proizvođača, MAGROS, u organizaciji časopisa Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore, protekao je u znaku svestrane rasprave o ulozi trgovine unutar Europske unije i, posebno, Hrvatske.

zaher
Josip Zaher

„Trgovina je danas jedna od najkonkurentnijih, najdinamičnijih i najpropulzivnijih grana hrvatskog gospodarstva te zrcalna slika ukupnih makroekonomskih kretanja. Ovaj je sektor vrlo važan za cjelokupnu ekonomiju države, udio je trgovaca u ukupnom broju poduzetnika 18,7 posto, dok 15,8 posto od ukupno zaposlenih u Hrvatskoj radi upravo u trgovini“, istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher na otvaranju jubilarne 30. konferencije za proizvođače i trgovce Magros 2018. održane 24. listopada u tvrtki Kraš. Konferenciju su organizirali HGK i poslovni časopis Suvremena trgovina, a ovogodišnja je tema bila Maloprodaja u EU – trendovi i izazovi.

„Činjenica je da je trgovina ključna spona između proizvodnje i potrošnje te da svi dionici na tržištu to moraju prihvatiti. Svakako su pred trgovinom u narednom razdoblju, novi izazovi u skladu s promjenama na globalnom tržištu te u procesu digitalizacije” rekao je Zaher.

sertić
Srećko Sertić

„Trgovina je značajan motor i zamašnjak pokretanja proizvodnje i zapošljavanja te ima važnu društvenu i ekonomsku ulogu, posebno u podršci domaćoj proizvodnji i kao put za izlaz na inozemna tržišta. Trgovina je danas pred novima izazovima u svojem sadržaju, formatu, tehnologijama“, istaknuo je direktor i glavni urednik časopisa Suvremena trgovina Srećko Sertić.

Avgustinovic
Juro Avgustinović

„Očekujemo kako će ova konferencija doprinijeti u iznalaženju rješenja za unaprjeđivanje trgovine u Hrvatskoj, koja se nakon stabilizacije stanja s Agrokorom vraća u mirnije vode te očekujemo kako će osiguravati radna mjesta i u budućnosti“, istaknuo je Juro Avgustinović iz ureda u Hrvatskoj Zaklade Konrad Adenauer.

Bilic
Kristina Bilić

Pomoćnica ministrice regionalnog razvoja i fondova EU Kristina Bilić pozivajući na bolju informiranost te korištenje resursa i prednosti koje se pružaju, istaknula je regionalnu razvojnu politiku Vlade RH od 2016. do 2020. godine koja se provodi radi smanjivanja nejednakosti u razvoju županija, stvaranja uvjeta za jačanje konkurentnosti i zapošljavanja, ponude radne snage, kao i poticajnog okruženja za poslovanje.

soić
Ivana Soić

„Trgovina je među najvažnijim dijelovima hrvatskog gospodarstva putem koje se Hrvatska globalizira. Ona pokazuje smjer kretanja u gospodarstvu i globalni je generator proizvodnje i stvaranja novih radnih mjesta“, rekla je pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić istaknuvši važnost inovativnosti te uvođenja digitalnih alata radi dostizanja efikasnosti i stvaranja konkurentnosti uvođenjem elektroničkog računa sada za postupke javne nabave, a do 2020. godine i elektroničko fakturiranje postupaka razmjene računa u Hrvatskoj. Ivana Soić svećano je i otvorila jubilarni MAGROS.

Ovogodišnji skup trgovaca i proizvođača, MAGROS protekao je u znaku svestrane rasprave o ulozi trgovine unutar Europske unije i, posebno, Hrvatske. Naglasak je stavljen na ukupna kretanja, pa je predstavljena analiza trgovine na malo u razdoblju posljednjih deset godina.

anić
Ivan Damir Anić

Ivan Damir Anić, autor studije izrađene u Ekonomskom institutu, analitičkim je prikazom odredio ulogu i mjesto trgovine u hrvatskom gospodarstvu u razdoblju od 2007. do 2018. godine. ”Povoljna kretanja u gospodarstvu dobro odrazila na promet u trgovini na malo. Od 2007. do 2018. čimbenici koji su snažno utjecali na promet u tom sektoru na malo su BDP, potrošnja kućanstva, bruto investicije, vanjska trgovina i turistička aktivnost. Očekivanja potrošača su poboljšana u posljednjim godinama, što ukazuje na porast optimizma i rast povjerenja u hrvatsko gospodarstvo, a to se pozitivno odrazilo na promet. Postoji trend smanjenja udjela izdataka za hranu i bezalkoholna pića, no rast te kategorije još uvijek ima najveći udio u strukturi izdataka za osobnu potrošnju (29,5 posto)”, rekao je Anić upozorivši na pitanja koja ostaju otvorena poput niske proizvodnosti rada, niskih plaća u trgovinama koje umanjuju motiviranost radne snage ili migracijskih trendova.

Anić ističe da su projekcije rasta prometa u trgovini na malo u Hrvatskoj i nadalje pozitivne, pa se očekuje rast od 3 posto u 2018. i 3,5 posto u 2019. godini, što smatra, nije dovoljno.

McMillan
Neil McMillan

O tome u kojem smjeru ide trgovina u EU govorio je Neil McMillan, direktor političkih poslova i trgovine u europskom udruženju trgovine EuroCommerce-u. Udruženje je glavni predstavnik i „glas trgovine“, a djeluje u 31 zemlji. Trgovina unutar EU ima važno mjesto u gospodarskom životu: čini 10 posto BDP-a, obuhvaća 5,4 milijuna kompanija od čega je 99 posto malih i srednjih društava, a ukupno je zaposleno u trgovini 29 milijuna djelatnika. Praktično, svaki sedmi zaposlenik unutar EU radi u trgovini. Udruženje je ujedno most između 500 milijuna potrošača i proizvođača, napose prehrambenih proizvoda u lancu nabave, od malih dobavljača sve do najvećih trgovačkih multinacionalnih kompanija poput Carrefoura, Ikea-e, Metroa i Tesca.

McMillan je istakao i najvažnije trendove u trgovini EU. To su digitalizacija poslovanja ukupnoga gospodarstva čemu se maloprodaja i veletrgovina moraju ubrzano prilagođavati, usporeni gospodarski rast što se nepovoljno odražava i na potrošnju, zatim sve izrazitije pojave protekcionizma na jedinstvenom tržištu i šire, te potrebu usklađivanja gospodarstva s održivim rastom.

„Četiri osnovna cilja našeg Udruženja za narednih nekoliko godina mogli bismo svesti na digitalizaciju, zatim pravednu trgovačku utakmicu, borbu za otvoreno tržište te održiv razvoj i način života“ – rekao je McMillan. Upozorio je na ubrzani rast e-trgovine: u 2013. promet je iznosio 307 milijardi eura, da bi procjene za ovu godinu iznosile 602 milijarde. Paralelno s rastom toga prometa raste i broj cyber-napada, koji se u posljednje dvije godine povećao čak četiri puta što osjetno povećava troškove poslovanja. Najvažnija aktivnost EuroCommerce-a svodi se trenutno na direktivu o nepoštenoj trgovačkoj praksi i njenu primjenu u svim zemljama EU. Sama direktiva izazvala je mnoge nedoumice i nesporazume.

Pogledajte kratki presjek izlaganja na konferenciji MAGROS kroz video prikaz:

Ljubo Jurčić, profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu osvrnuo se na osobnu potrošnju gospodarstva Hrvatske, EU i svijeta, kao i na vezu potrošnje s rastom gospodarstva. U svom izlaganju Jurčić je upozorio kako nas strane investicije niti europski novac neće unaprijediti, zaključivši da je na državi da stvori makroekonomske uvijete za daljnji rast.

Jurčić panel
Sudionici 1. panela: Andrej Šimatić, Ivan Katavić, Gordana Bolanča, Marija Kulaš, Bernarda Cecelja, Damir Zec, Darko Radišić i moderator Ljubo Jurčić

U dva panela sudionici su raspravljali o međuovisnosti trgovine, proizvodnje i turizma te kako zaustaviti zapostavljanje razvoja ruralnih i manje razvijenih područja. Posebno je istaknut projekt „Od polja do stola“, zatim – što sa stajališta zaposlenosti znači kupovina domaćih proizvoda, a ujedno je razmotreno što nam donosi povećana internacionalizacija i kako se domaći trgovački lanci nose s tim problemima.

Culi panel
Sudionici 2. panela: Damir Marenić, Martin Evačić, Tomislav Kapetanović, Željko Turk, Božica Dunković, Nikola Knego, Kristina Bilić, Robert Fučak i moderatorica Ema Culi

MAGROS se opetovano pokazao kao uspješna, ali i neophodna tribina trgovaca i proizvođača u zajedničkom nastojanju da se uspostave obostrano prihvatljivi odnosi koji bi osiguravali bolju opskrbu, veći udio domaćih proizvoda i čvršću povezanost zelene i plave magistrale okupivši gotovo 300 sudionika.

Kako se konferencija održala u znaku obilježavanja 30. godišnjice, sudionici su pogledali kratki film o povijesti MAGROS-a.

Zahvaljujemo se svim suorganizatorima, pokroviteljima, partnerima i sponzorima!

Sponzori-Magros-2018. . . . . . .

You may also read!

Fortenova grupa

Fortenova grupa pozvala odabrane ponuđače na nastavak sudjelovanja u procesu potencijalne prodaje poslovnog područja poljoprivrede

Nakon što je primila niz neobvezujućih ponuda za preuzimanje poslovnog područja poljoprivrede i obavila dodatne razgovore s ponuđačima, Fortenova

Read More...
Donacijom PBZ grupe preuređena i opremljena igraonica za mališane osječkog Centra za pružanje usluga u zajednici Klasje

Donacijom PBZ grupe preuređena i opremljena igraonica za mališane osječkog Centra za pružanje usluga u zajednici Klasje

Centar za pružanje usluga u zajednici Klasje iz Osijeka dobio je donaciju u iznosu od 25.745,99 eura kojom je

Read More...
Marina Livorno

Azimut|Benetti Group i D-Marin započinju izgradnju Marine u Livornu

Azimut|Benetti Group, prva globalno vodeća privatna grupacija u sektoru brodogradnje i jahtinga, i D–Marin, premium marine, započinju radove na

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design