„Nužno je povećati svijest o važnosti franšiza u hrvatskom gospodarstvu. Edukacijom o ovoj vrsti poslovanja otvaramo mogućnost njezina napretka i boljitka kao sigurnog načina uvođenja u poduzetništvo. Naime, nakon prve godine poslovanja čak 97% franšizoprimaca opstaje na tržištu, a samo 62% poduzetnika koji su slijedili svoju ideju. Nakon pete godine 92% franšizoprimaca opstaje, dok je za samostalne poduzetnike ta brojka puno niža, samo 23%.“, rekao je Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK, govoreći o potencijalu uspješnog razvoja poduzetništva kroz franšizno poslovanje na Međunarodnom sajmu obrtništva i poduzetništva u Celju.
Zajednica franšiznog poslovanja pri HGK nastupila je na sajmu MOS Celje, značajnom regionalnom okupljanju obrtnika i poduzetnika, koje se po jubilarni 50. put održava u Celju od 12. do 17. rujna 2017., kako bi predstavila značajne hrvatske franšize i prednosti ovoga načina ulaska u poduzetništvo.
U hrvatskom gospodarstvu posluje oko 200 franšiznih sistema s oko 17 tisuća zaposlenih na više od tisuću lokacija. No, svega 12% franšiznih sistema je hrvatskog porijekla, dok primjerice u Sloveniji ta brojka iznosi 48%, u Poljskoj 73%, u Francuskoj 89%, a u Italiji čak 96% svih franšiznih brendova čine nacionalni brendovi.
Sudjelovanje na sajmovima ove vrste tvrtkama predstavlja najkraći put za ostvarivanje prvog kontakta s potencijalnim partnerima, poduzetnicima koji posluju u franšiznom sistemu ili onima koji su zainteresirani za franšizno poslovanje. Tako su na okruglom stolu u sklopu Hrvatskog paviljona Sajma u Celju sudjelovali predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja pri HGK Nikola Oršanić, zamjenica predsjednika Zajednice franšiznog poslovanja i davateljica franšize magazina Place2Go Damjana Domanovac, članica odbora Europske franšizne federacije i predsjednica Udruge FIP Ljiljana Kukec, davatelj franšize Surf ‘n’ Fries Denis Polić, inače najuspješnije hrvatske franšize iz sektora hrane, i pomoćnik direktora Sektora za trgovinu Hrvoje Paver.