Uoči Svjetskog i Europskog tjedna novca koji se ove godine održava od 25. do 31. ožujka, društva za osiguranje te Hrvatski ured za osiguranje (HUO) na konferenciji za novinare ukazali su na važnost financijske pismenosti i predstavili plan edukacija. Radionice će biti ponajprije za mlade jer istraživanja pokazuju da večina mladih ima nizak stupanj znanja o financijskoj pismenost.
“I na nama osiguravateljima leži odgovornost da gradimo savjesne i informirane pojedince koji će biti sposobni donositi ispravne financijske odluke” rekla je Nataša Kapetanović, članica uprave GRAWE Hrvatska d.d.”
„Naše glavne edukativne aktivnosti za financijsku pismenost provodimo putem predavanja i radionica kako bi predstavili benefite osiguranja zaštite od rizika koji nas okružuju te jačanja svijesti o važnosti mirovinske štedenje i životnog osiguranja. Cilj aktivnosti je podići svijest o važnosti osiguranja kao nužnog suputnika kroz život i vrijednog ulaganja u budućnost.“, rekao je Hrvoje Pauković, direktor HUO-a.
Marin Matijaca, predsjednik Uprave Triglav osiguranja d.d. rekao je: “U Hrvatskoj je udio ukupnog iznosa godišnjeg osiguranja, zaračunate bruto premije, u BDP-u 2,79% dok je prosjek EU iznad 7%. Ako to gledamo kroz individualno ulaganje u osiguranje, premija osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj iznosi 316 eura, dok je to na razini Europske unije iznad 2.000 eura. To je gotovo 7 puta više. U svim smo vrstama osiguranja pri samom dnu EU ljestvice, u poslijednjih 10 zemalja, a najslabiji smo u osiguranju imovine.“
Kako bi se poučilo mlade da je važno promišljati budućnost i preuzeti odgovornost za prevenciju životnih rizika, Hrvatski ured za osiguranje nastavit će i ove godine projekt „Znanje je najbolje osiguranje!“ i to nizom radionica u srednjim školama. Radionice će biti posvećene financijskoj pismenosti pod nazivom „Manje rizika – više zabave“. Prva radionica održat će se u Ekonomsko-turističkoj školi u Karlovcu (25. ožujka), potom u Gimnaziji Andrije Mohorovičića u Rijeci (27. ožujka) te u Gimnaziji Pula u Puli (28. ožujka). Na tim radionicama sudjelovat će i pjevač Damir Kedžo, ambasador igre „Manje rizika – više zabave“ te će se uz njegovu pomoć srednjoškolci kroz igru, na zabavan i kreativan način upoznati mogućnosti upravljanja rizicima koje nudi osiguranje u rješavanju životnih problema u različitim fazama života.