Mercedes-Benz se priprema za “transformaciju kakva se događa jednom u stoljeću”, koja će preoblikovati tržište automobila, izjavio je izvršni direktor kompanije Ola Källenius.
Transformaciju prvenstveno pokreće tehnologija – digitalizacija, smanjenje emisije štetnih plinova na nulu i automatizirana vožnja, rekao je Källenius u srijedu na sajmu Auto Šangaj 2025.
Kompanija, dodao je, ulaže više nego ikad u tehnologiju, inovacije i proizvode kako bi držala korak s promjenama.
Uoči sajma u Šangaju, Mercedes je predstavio model električnog automobila CLA s produženim međuosovinskim razmakom, namijenjen kineskom tržištu.
Domet novog vozila prelazi 860 kilometara – što je Källenius opisao kao najveću proizvodnu ofenzivu u iduće tri godine.
Kinesko tržište je, istaknuo je, iznimno konkurentno, dok su potrošači u protekle dvije godine bili oprezniji.
Mercedes očekuje konsolidaciju među brojnim proizvođačima na kineskom tržištu u sljedećih pet do deset godina.
Kao i mnogi drugi njemački proizvođači automobila, Mercedes se posljednjih godina suočava s problemima zbog kineske konkurencije i bilježi pad prodaje od sedam posto u prvom kvartalu na godišnjoj razini.
Unatoč padu prodaje u Kini od 10 posto u prvom kvartalu, to tržište i dalje čini više od jedne trećine ukupne prodaje Mercedesovih vozila.
Dobit Mercedes grupe pala je za više od 28 posto prošle godine u odnosu na prethodnu, te je iznosila 10,4 milijarde eura. Prihodi su pali za 4,5 posto i iznosili su 145,6 milijardi eura.
Tvrtka ove godine očekuje još veće izazove i manju dobit. Također se predviđa blagi pad prodaje osobnih automobila. Prošle godine Mercedes je prodao ukupno 1,98 milijuna vozila. dpa