Mnoge njemačke kompanije ne stavljaju dovoljan naglasak na inovacije, zaključak je istraživanja državne razvojne banke KfW.
Sve više malih i srednjih njemačkih poduzeća ulaže u inovacije, ali je udio onih koja bi se mogla smatrati inovativnima kliznuo na 27 posto, sa 42 posto koliko je iznosio u razdoblju od 2004. do 2006. godine., pokazalo je istraživanje bazirano na podacima iz 2017. godine.
U KfW-u definiraju inovacije kao rad na novim industrijskim procesima ili proizvodima.
“To nije dobra vijest za njemačka poduzeća i njihovu međunarodnu konkurentnost. Inovacije su važne za produktivnost, prihode, prinose i zapošljavanje”, upozorio je glavni ekonomist banke Joerg Zeuner u četvrtak prilikom predstavljanja izvješća.
U razdoblju od 2014. do 2016. godine broj malih i srednjih poduzeća fokusiranih na inovacije porastao je na milijun i veći je za petinu nego u razdoblju od 2013. do 2015. godine.
Njihova su nastojanja pritom u 2016. godini generirala 12,3 posto manje prihode nego u godini ranije, od ukupno 32,2 milijarde eura.
Među poduzećima koja su svrstana u skupinu neinovativnih njih 54 posto navelo je da ne vide potrebu za razvojem novih proizvoda zbog manjka potražnje. Dodatnih 20 posto navelo je da u trenutku provedbe istraživanja nemaju novih ideja.
Prema definiciji KfW-a, srednja i mala poduzeća su ona čiji godišnji prihodi ne premašuju 500 milijuna eura. (H)