U povodu nadolaska turističke sezone, članice Hrvatske udruge banaka podsjećaju svoje poslovne partnere – iznajmljivače smještaja, hotelske djelatnike, booking posrednike, putničke agencije te sve sudionike postupka prihvata gostiju (od rezervacija, prodaje i naplate usluge smještaja uključujući prateće usluge) na osnovne smjernice, pravila i dobre prakse kod kartičnog plaćanja u turističkom sektoru.
Sve smjernice i upute mogu se potražiti na web stranicama partnera s kojima su turistički djelatnici ugovorili pružanje usluga prihvaćanja platnih kartica. Djelatnici se partnerima mogu obratiti i za sva dodatna pitanja, posebno u slučaju sumnje na rizičnu kartičnu transakciju.
Smjernice sadrže sljedeće upute:
- Pravila i postupanje prilikom rezervacije ili naplate smještaja unaprijed pri čemu su vrlo važni: obavezni rokovi otkaza rezervacije, dozvoljeni iznosi terećenja u slučaju nedolaska ili nepravovremenog otkaza gosta, a koji su u kartičnom plaćanju definirani u ugovoru za prihvat kartica.
- Način na koji su istaknuti uvjeti i obavezan sadržaj u postupku rezervacije u kojima je definirana obveza isticanja uvjeta poslovanja prije procesa rezervacije i naplate, posebno kod naplate putem interneta, obveza nedvojbenog prihvaćanja uvjeta prije dovršetka rezervacije, rokovi čuvanja i način dokazivanja prihvaćanja uvjeta rezervacije od strane korisnika kartica.
- Postupanje prilikom dolaska, za vrijeme boravaka i kod odlaska gosta gdje se naglašava važnost ispravnog postupanja po dolasku gosta i predautoriziranja prisutne kartice, koja je bila priložena za rezervaciju ili plaćanje unaprijed odmah po dolasku. Sve transakcije po dolasku gosta trebaju biti izvršene uz prisustvo kartice i gost ih treba odobriti potpisom, odnosno PIN-om.
- Preporuke kako se zaštititi od kartičnih prijevara, a koje se često unaprijed mogu prepoznati. Preporučuje se uspostavljanje internih procedura u svrhu prepoznavanja pokazatelja rizičnosti transakcije (kao npr. nuđenje više kartica za plaćanje jednog troška, rastavljanja troška na manje iznose, traženje isporuke ili dostave na vanjske adrese, inzistiranje gosta da se transakcija obavi ručnim utipkavanjem broja kartice umjesto očitavanjem fizičke kartice, traženje povrata kartičnih uplata drugim kanalom).
- Kako ispravno čuvati i zaštititi podatke o karticama i korisnicima i ne prikupljati niti čuvati kontrolni broj kartice, ne inicirati e-commerce transakcije s kontrolnim brojem u ime gosta, prikrivati puni broja kartice u komunikaciji, itd.
Kartično poslovanje omogućava jednostavnu, brzu i sigurnu rezervaciju te naplatu smještaja i pratećih usluga, dostupnu korisnicima platnih kartica iz cijeloga svijeta. Za smanjenje rizika i povećanje zadovoljstva i korisnika i pružatelja usluga važno je i odgovorno postupanje svih djelatnika turističkog sektora.