Na tradicionalnom SAP Forumu, koji organizira tvrtka SAP, u četvrtak je više stotina domaćih i stranih sudionika raspravljalo o digitalnoj ekonomiji i potrebi digitalne transformacije poduzeća, a u okviru foruma dodijeljene su i novinarske nagrade SAP Božo Težak, među kojima i Miji Biberović za ICT novinarku godine.
Nagrade SAP Božo Težak dodjeljuju se najboljim ICT novinarima već godinama u suradnji tvrtke SAP i Zbora informatičkih novinara Hrvatskog novinarskog društva (HND).
Osim Biberović, novinarke-urednice portala Netokracija, ove su godine nagrađeni i Dražen Tomić, za urednički rad na portalu ICTbusiness.info, te Matilda Bačelić, novinarka Lidera za novinarski tekst.
Otvarajući forum, direktorica SAP-a d.o.o. Sonja Popović naglasila je kako su više nego ikad u fokusu svih koji rade u ICT sektoru, a i u drugim sektorima, digitalizacija i korisnik u prvom planu te kako korisniku pružiti što bolje iskustvo i uslugu.
“U današnje doba kada je digitalizacija obuhvatila praktički sve segmente poslovanja i života i kada se digitalizira sve što se može, svi su svjesni da bez digitalne transformacije i digitalnih modela poslovanja nema ni gospodarskog rasta”, istaknula je Popović.
Skrenula je pažnju i na nove trendove koji uzimaju sve više ‘maha’, poput IoT-a (Internet of things), u sklopu čega se putem interneta povezuje sve više raznih uređaja u domovima, poduzećima i drugdje, kao i na i dalje rastući trend mobilnosti i mobilnog interneta, čemu pridonosi i sve raširenije korištenje prijenosnih uređaja.
“Digitalizaciju prati i automatizacija svega što se može, a svi ti trendovi traže i nova ulaganja tvrtki kako bi to mogli pratiti i ostati konkurentni, što je proces koji se događa i u SAP-u i u tvrtkama u Hrvatskoj, te traži razne vještine i mogućnosti”, kazala je Popović.
Njemački veleposlanik u Hrvatskoj Thomas E. Schultze naglasio je da digitalizacija nije samo novi model poslovanja nego i početak jednog totalno novog svijeta i društva za kojeg je teško predvidjeti točno u kojem smjeru će se razvijati, ali je jasno da će promjene ići brže nego što se misli.
Kazao je i da se u Njemačkoj već radi prema usvojenoj digitalnoj strategiji te da digitalni svijet nije samo natjecanje u konkurentnosti nego znači i uključivanje građana u razne procese u društvu kroz društvene i mobilne mreže, tim više što su, kako je rekao, pametni telefoni postali najvažniji alat današnjice.
O sličnim je temama govorio i suosnivač tvrtke hybris i viši potpredsjednik tvrtke SAP Hybris Moritz Zimmermann, kojeg neke nezavisne analitičke kuće ističu kao ‘lidera na području digitalnih platformi”, a koji je također istaknuo da je digitalna transformacija tvrtki ključ za održivo dugoročno poslovanje. Pritom je naveo primjere uspjeha kompanija koje svoje modele poslovanja temelje na internetskim (online) platformama, Uber (za prijevoz), AirBnb (za usluge smještaja i slične) te Facebook (društvena mreža), kojima je zajedničko, kako je kazao, ‘zero’/nula, jer Uber nema u vlasništvu nijedno vozilo, AirBnb nema nijedan krevet/smještaj, a Facebook ne stvara vlastiti sadržaj.
“Sve te kompanije svoje vrijednosti i promete broje u milijardama dolara koristeći isključivo digitalne poslovne modele za stvaranje ponude za korisnike i njihovo digitalno iskustvo, koje svi žele i traže sve više”, poručio je Zimmermann.
Slično su na Forumu istaknuli i predstavnici Agrokorove platforme za eCommerce (e trgovina) Abrakadabra, naglasivši da je razvojni put te platforme uvažio sve globalne trendove te da su zadovoljni početnim rezultatima (počeli su raditi početkom travnja ove godine). (H)