Studenac lani povećao prihode od prodaje za 22 posto, u 2025. godini planira ubrzati organsko širenje poslovanja

In Tvrtke i tržišta
Studenac

Otvorenjem 140 novih trgovina i akvizicijom dodatnih 68 lokacija, maloprodajna je mreža dosegnula brojku od ukupno 1.443 trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji.

Studenac, jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca u srednjoistočnoj Europi, u 2024. je godini ostvario konsolidirane prihode od prodaje u iznosu od 816,5 milijun eura, što je rast od 22 posto u odnosu na godinu ranije. Pokretači rasta bili su širenje maloprodajne mreže i rast prodaje na usporedivoj osnovi (LFL) od 11 posto. Tijekom 2024. godine Studenac je otvorio 140 novih trgovina, a akvizicijom dodatnih 68 lokacija maloprodajna je mreža dosegnula brojku od ukupno 1.443 trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji. U 2025. Studenac planira otvoriti više od 160 novih trgovina te tako nastaviti sa snažnim organskim rastom.

Michał Seńczuk
Michał Seńczuk

„Studenac je u 2024. učvrstio svoju poziciju najvećeg maloprodajnog lanca u Hrvatskoj po broju trgovina. Osim toga, akvizicijom slovenske Kee, pokazali smo svoju ambiciju vezanu uz širenje van Hrvatske Ondje smo započeli i s otvaranjem novih lokacija te tamošnjim kupcima predstavili trgovine pod brendom Stu.MARKET“, istaknuo je Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca, te u povodu objave poslovnih rezultata za 2024. godinu otkrio i planove u tekućoj. „Ove godine ubrzavamo organski rast i nastavljamo provoditi strategiju tržišne konsolidacije u Hrvatskoj i Sloveniji. U 2025. planiramo otvoriti više od 160 novih trgovina na oba tržišta. Glavni cilj poslovanja, dosegnuti 3400 trgovina do kraja 2028., nije se promijenio. Kako su naše trgovine smještene u blizini kupaca i omogućuju im da kupuju namirnice za danas i za sutra, rast Studenca će se i dalje temeljiti na razvoju našeg jedinstvenog modela i korištenju potencijala praktične trgovine u susjedstvu“, dodao je Seńczuk.

Rezultat širenja mreže trgovina i LFL rasta prodaje su prihodi od 816,5 milijuna eura, odnosno njihov rast od 22 posto u usporedbi s godinom ranije. Nadalje, prihodi od prodaje na pro forma osnovi porasli su za 24 posto u odnosu na 2023. godinu i iznosili 871 milijun eura. Zahvaljujući zdravom spoju prometa u trgovinama s prosječnim brojem kupljenih artikala prilikom svake kupnje rastao je i LFL, i to za 11 posto.

Rast prodaje grupacije pratila je kontinuirano visoka profitabilnost. Prošlogodišnja prilagođena EBITDA iznosila je 78 milijuna eura, odnosno rasla je za 18 posto u odnosu na 2023. godinu.

Studenac je u 2024. zaključio i dvije veće akvizicije. U srpnju je preuzeo trgovački lanac Decentia te tako svojoj mreži pripojio 36 trgovina i osnažio poziciju u Zagrebu gdje je na kraju godine tvrtka upravljala s više od 150 trgovina. U rujnu je Studenac zaključio i svoju prvu prekograničnu akviziciju, preuzevši slovenski maloprodajni trgovački lanac Kea s ukupno 32 trgovine na području sjeverozapadne Slovenije. Ubrzo nakon toga nastavio je sa širenjem mreže u Sloveniji otvaranjem trgovina Stu.MARKET te do kraja 2024. otvorio pet trgovina pod spomenutim brendom.

Tijekom 2024. godine maloprodajnoj mreži Studenca dodane su ukupno 208 trgovine u obje zemlje, uključujući njih 140 otvorenih organskim putem.

Osim skaliranja poslovanja, Studenac nastavlja razvijati logistiku i opskrbni lanac kako bi unaprijedio učinkovitost procesa, kvalitetu robe i njezinu dostupnost na policama te skratio vrijeme isporuke u trgovine. Osiguravanje kvalitete svježih proizvoda ključni je čimbenik u strategiji Studenca čiji je cilj povećanje udjela svježih proizvoda u prodajnom asortimanu. Osim toga, riječ je o važnom pokretaču LFL rasta prodaje i poboljšanja marže.

U rujnu ove godine Studenac će otvoriti vrata novog distribucijskog centra u Velikoj Gorici ukupne površine od oko 36 tisuća četvornih metara te ondje konačno zaposliti više od 500 djelatnika. Istovremeno, u prvoj polovici 2026. godine planira i dovršetak izgradnje novog distribucijskog centra u Dugopolju. Objekt će se prostirati na oko 23 tisuće četvornih metara, a ugovor o početku projekta potpisan je u ožujku 2025. godine.

O Studencu
Studenac je hrvatski maloprodajni trgovački lanac utemeljen 1991. godine u Omišu. Nakon 2018., kada je započela sveobuhvatna transformacija poslovanja tvrtke obilježena brojnim akvizicijama i njezinim organskim rastom diljem zemlje, Studenac je postao najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj po broju trgovina. Godine 2024. Studenac je započeo širenje svoje mreže van granica Hrvatske te iskoračio na tržište susjedne Slovenije.

Studenac se ponosi praktičnim i dostupnim trgovinama koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe kupaca, odražavajući svoju usmjerenost na kupca kroz prepoznatljivu ponudu i jedinstveni koncept „I sitno i bitno“.

Od 2018. godine do danas tvrtka je više nego utrostručila broj trgovina u svojoj mreži. Na kraju 2024. godine Studenac je upravljao s više od 1400 trgovina i zapošljavao više od 7000 zaposlenika. Time je učvrstio svoju prisutnost u lokalnim zajednicama, od užurbanih gradskih središta poput Zagreba i Splita do ruralnih regija s nižom gustoćom naseljenosti i otoka diljem Jadrana koji se mogu pohvaliti snažno razvijenom turističkom industrijom.

Studenac je jedan od najbrže rastućih maloprodajnih trgovaca prehrambenim proizvodima u srednjoistočnoj Europi. Prihodi tvrtke porasli su s 309,5 milijuna eura ostvarenih 2021. godine na 816,5 milijuna eura zabilježenih 2024., što predstavlja složenu godišnju stopu rasta (CAGR) od 38 posto.

Od 2018. godine Studenac je u vlasništvu fonda kojim upravlja tvrtka Enterprise Investors. Riječ je o jednom od najvećih društava za ulaganje privatnog kapitala u srednjoistočnoj Europi kojeg odlikuje jedinstveno iskustvo i niz uspješnih ulaganja u maloprodajnom sektoru.

You may also read!

pokaz

Kazahstan i Hrvatska jačaju gospodarske veze: Uspješan forum povezao poduzetnike

"Tijekom posljednjih godina trgovina između Hrvatske i Kazahstana bilježi značajan rast, velikim dijelom zbog uvoza energetskih resursa iz Kazahstana

Read More...
turizam

Turizam – cijene ključni faktor odluke

Sve je jasnije da se prioriteti gostiju mijenjaju. Dok je ranije glavnu ulogu u odabiru destinacije imala njezina atraktivnost,

Read More...
Rijetki minerali

Njemačka zavisna od rijetkih minerala iz Kine

Njemačka prednjači među članicama Europske unije po uvozu rijetkih minerala iz Kine. Prema podacima Saveznog zavoda za statistiku, prošle

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design