Otvorenjem 140 novih trgovina i akvizicijom dodatnih 68 lokacija, maloprodajna je mreža dosegnula brojku od ukupno 1.443 trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji.
Studenac, jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca u srednjoistočnoj Europi, u 2024. je godini ostvario konsolidirane prihode od prodaje u iznosu od 816,5 milijun eura, što je rast od 22 posto u odnosu na godinu ranije. Pokretači rasta bili su širenje maloprodajne mreže i rast prodaje na usporedivoj osnovi (LFL) od 11 posto. Tijekom 2024. godine Studenac je otvorio 140 novih trgovina, a akvizicijom dodatnih 68 lokacija maloprodajna je mreža dosegnula brojku od ukupno 1.443 trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji. U 2025. Studenac planira otvoriti više od 160 novih trgovina te tako nastaviti sa snažnim organskim rastom.

„Studenac je u 2024. učvrstio svoju poziciju najvećeg maloprodajnog lanca u Hrvatskoj po broju trgovina. Osim toga, akvizicijom slovenske Kee, pokazali smo svoju ambiciju vezanu uz širenje van Hrvatske Ondje smo započeli i s otvaranjem novih lokacija te tamošnjim kupcima predstavili trgovine pod brendom Stu.MARKET“, istaknuo je Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca, te u povodu objave poslovnih rezultata za 2024. godinu otkrio i planove u tekućoj. „Ove godine ubrzavamo organski rast i nastavljamo provoditi strategiju tržišne konsolidacije u Hrvatskoj i Sloveniji. U 2025. planiramo otvoriti više od 160 novih trgovina na oba tržišta. Glavni cilj poslovanja, dosegnuti 3400 trgovina do kraja 2028., nije se promijenio. Kako su naše trgovine smještene u blizini kupaca i omogućuju im da kupuju namirnice za danas i za sutra, rast Studenca će se i dalje temeljiti na razvoju našeg jedinstvenog modela i korištenju potencijala praktične trgovine u susjedstvu“, dodao je Seńczuk.
Rezultat širenja mreže trgovina i LFL rasta prodaje su prihodi od 816,5 milijuna eura, odnosno njihov rast od 22 posto u usporedbi s godinom ranije. Nadalje, prihodi od prodaje na pro forma osnovi porasli su za 24 posto u odnosu na 2023. godinu i iznosili 871 milijun eura. Zahvaljujući zdravom spoju prometa u trgovinama s prosječnim brojem kupljenih artikala prilikom svake kupnje rastao je i LFL, i to za 11 posto.
Rast prodaje grupacije pratila je kontinuirano visoka profitabilnost. Prošlogodišnja prilagođena EBITDA iznosila je 78 milijuna eura, odnosno rasla je za 18 posto u odnosu na 2023. godinu.
Studenac je u 2024. zaključio i dvije veće akvizicije. U srpnju je preuzeo trgovački lanac Decentia te tako svojoj mreži pripojio 36 trgovina i osnažio poziciju u Zagrebu gdje je na kraju godine tvrtka upravljala s više od 150 trgovina. U rujnu je Studenac zaključio i svoju prvu prekograničnu akviziciju, preuzevši slovenski maloprodajni trgovački lanac Kea s ukupno 32 trgovine na području sjeverozapadne Slovenije. Ubrzo nakon toga nastavio je sa širenjem mreže u Sloveniji otvaranjem trgovina Stu.MARKET te do kraja 2024. otvorio pet trgovina pod spomenutim brendom.
Tijekom 2024. godine maloprodajnoj mreži Studenca dodane su ukupno 208 trgovine u obje zemlje, uključujući njih 140 otvorenih organskim putem.
Osim skaliranja poslovanja, Studenac nastavlja razvijati logistiku i opskrbni lanac kako bi unaprijedio učinkovitost procesa, kvalitetu robe i njezinu dostupnost na policama te skratio vrijeme isporuke u trgovine. Osiguravanje kvalitete svježih proizvoda ključni je čimbenik u strategiji Studenca čiji je cilj povećanje udjela svježih proizvoda u prodajnom asortimanu. Osim toga, riječ je o važnom pokretaču LFL rasta prodaje i poboljšanja marže.
U rujnu ove godine Studenac će otvoriti vrata novog distribucijskog centra u Velikoj Gorici ukupne površine od oko 36 tisuća četvornih metara te ondje konačno zaposliti više od 500 djelatnika. Istovremeno, u prvoj polovici 2026. godine planira i dovršetak izgradnje novog distribucijskog centra u Dugopolju. Objekt će se prostirati na oko 23 tisuće četvornih metara, a ugovor o početku projekta potpisan je u ožujku 2025. godine.
O Studencu
Studenac je hrvatski maloprodajni trgovački lanac utemeljen 1991. godine u Omišu. Nakon 2018., kada je započela sveobuhvatna transformacija poslovanja tvrtke obilježena brojnim akvizicijama i njezinim organskim rastom diljem zemlje, Studenac je postao najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj po broju trgovina. Godine 2024. Studenac je započeo širenje svoje mreže van granica Hrvatske te iskoračio na tržište susjedne Slovenije.
Studenac se ponosi praktičnim i dostupnim trgovinama koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe kupaca, odražavajući svoju usmjerenost na kupca kroz prepoznatljivu ponudu i jedinstveni koncept „I sitno i bitno“.
Od 2018. godine do danas tvrtka je više nego utrostručila broj trgovina u svojoj mreži. Na kraju 2024. godine Studenac je upravljao s više od 1400 trgovina i zapošljavao više od 7000 zaposlenika. Time je učvrstio svoju prisutnost u lokalnim zajednicama, od užurbanih gradskih središta poput Zagreba i Splita do ruralnih regija s nižom gustoćom naseljenosti i otoka diljem Jadrana koji se mogu pohvaliti snažno razvijenom turističkom industrijom.
Studenac je jedan od najbrže rastućih maloprodajnih trgovaca prehrambenim proizvodima u srednjoistočnoj Europi. Prihodi tvrtke porasli su s 309,5 milijuna eura ostvarenih 2021. godine na 816,5 milijuna eura zabilježenih 2024., što predstavlja složenu godišnju stopu rasta (CAGR) od 38 posto.
Od 2018. godine Studenac je u vlasništvu fonda kojim upravlja tvrtka Enterprise Investors. Riječ je o jednom od najvećih društava za ulaganje privatnog kapitala u srednjoistočnoj Europi kojeg odlikuje jedinstveno iskustvo i niz uspješnih ulaganja u maloprodajnom sektoru.