U Francuskoj kupina proizvođača i trgovaca pristala sniziti cijene

In Vijesti iz svijeta
cijene

Francuski ministar financija Bruno Le Maire izjavio je u četvrtak da je sa skupinom trgovaca i proizvođača hrane postigao dogovor o ograničavanju cijena, izdvojivši Unilever, Nestle i PepsiCo među onima koji nisu prihvatili inicijativu.

Kompanije su se obvezale zamrznuti ili smanjiti cijene 5.000 svakodnevnih potrepština, rekao je Le Maire nakon dvodnevnih razgovora s predstavnicima sektora.

Pristale su i pomaknuti redovne godišnje pregovore o cijenama u idućoj sezoni na rujan kako bi stupile na snagu već u siječnju, dodao je ministar.

Prozvao je Unilever Nestle i PepsiCo u skupini kompanija koje su odbile suradnju u ograničavanju cijena.

“Velike multinacionalne kompanije mogle bi učiniti puno više”, naglasio je Le Maire.

Unilever, Nestle i PepsiCo nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju ministrov istup.

Maloprodajne tvrtke poput Carrefoura i Les Mousquetairesa upozorile su ovog tjedna da Francuzi smanjuju kupnju osnovnih potrepština zbog visokih troškova života, upirući prstom u globalne multinacionalne kompanije.

Samo 25 od 75 velikih grupacija koje proizvode robu široke potrošnje pristalo je do sada smanjiti cijene, i to samo ograničenog broja proizvoda, priopćila je u srijedu udruga maloprodajnih tvrtki Federation du Commerce et de la Distribution (FDC).

Izvršni direktor velikog proizvođača pića, upućen u pregovore, rekao je da nije jasno hoće li ijedna kompanija koje su prihvatile dogovor doista i smanjiti cijene.

„Postoje dvije vrste problematičnih tvrtki – one koji podižu cijene i one koje se služe (trikom)”, zadržavajući cijenu, ali smanjujući pakiranje proizvoda, objašnjava. Vlada pokušava suzbiti tu praksu koja se brzo širi, dodaje.

Francuska vlada želi sniziti cijene hrane i drugih osnovnih potrepština kako bi obuzdala inflaciju koja je u kolovozu ubrzala na 5,7 posto, prema podacima objavljenima u četvrtak, uz dvostruko snažniji rast cijena prehrambenih proizvoda. (H)

You may also read!

Žene u ribarstvu - nevidljiva snaga

Žene u ribarstvu – nevidljiva snaga

Prvo okupljanje žena u ribarstvu na Mediteranu Tradicionalno se ribarstvo oduvijek smatralo muškim poslom. Ipak, žene su važan, ali manje

Read More...
Gaggenau

Gaggenau predstavio novu Expressive seriju

Gaggenau, luksuzni brend kuhinjskih uređaja, predstavlja svoju prvu novu liniju nakon gotovo dva desetljeća: seriju Gaggenau Expressive. Nova serija

Read More...
Potrošnja ribe u Hrvatskoj raste, klimatske promjene izazov za akvakulturu

Potrošnja ribe u Hrvatskoj raste, klimatske promjene izazov za akvakulturu

Posljedice klimatskih promjena, prilagodba zelenim politikama i održivom poslovanju, inflacija i rast troškova, najveći su izazovi s kojima se

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design