Za srednjoškolce dilema nije štedjeti ili potrošiti već je pitanje koji oblik štednje odnosno ulaganja odabrati, pokazala je rasprava koju su povodom Svjetskog dana štednje u II. gimnaziji u Zagrebu pred publikom od stotinjak srednjoškolaca organizirali Udruga Štedopis i Hrvatsko debatno društvo u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka kako bi među mladima osvijestili potrebu ulaganja u budućnost.
Pobjedu u debati odnio je tim koji se zalagao za ulaganje u obrazovanje ili primjerice kupovinu računala ili bicikla koji nam u svakodnevnom životu donose radost, a pobjedničkom timu pripala je i nagrada HUB-a u iznosu od 2.500 kuna koju će iskoristiti za pripremu odlaska na međunarodna natjecanja.
„Sudionici današnje debate pokazali su kako mladi shvaćaju razliku između štednje i potrošnje, a pri odabiru potrošnje biraju ulaganje u obrazovanje što je uvijek najbolji izbor“, kazao je Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka.
Podsjetio je kako je u Hrvatskoj danas gotovo 70 posto sve ušteđevine denominirano u stranim valutama, a kako je ujedno i preko 60 posto svih kredita odobreno uz valutnu klauzulu. Povodom skorog predstavljanja Vladine Strategije za uvođenje eura kao službene valute u Hrvatskoj, Adrović je napomenuo kako je razumno očekivati da bi naša zemlja u roku četiri do šest godina mogla pristupiti eurozoni.
„Za pristupanje moramo ispuniti još dva uvjeta – uputiti formalni zahtjev za prijem što podrazumijeva „čekaonicu“ od dvije godine prije uvođenja zajedničke valute te pokazati sposobnost vođenja politike snižavanje javnog duga u odnosu na BDP“, naglasio je Adrović. Zaključio je kako posljednji podaci o punjenju proračuna te projekcije o gospodarskom rastu od barem 2,8 ili čak 3 posto u sljedeće tri godine idu u prilog Vladi odnosno nastojanjima za uvođenjem eura.
Za Maju Vehovec, znanstvenicu s Ekonomskog instituta, Zagreb, rezultat debate je očekivan s obzirom na strukturu debatanata. „Mladi ljudi, sudionici ove rasprave, nisu zaposlenici odnosno hranitelji obitelji, a novac s kojim raspolažu je ograničen i jedino je važno da ga troše razumno“, napomenula je Vehovec.
Na važnost razumnog raspolaganja novcem koje donosi sigurniju budućnost srednjoškolce je upozorila i Marina Ralašić, predsjednica Udruge Štedopis. Ispred Udruge Štedopis srednjoškolcima iz II. gimnazije donirano je 100-ak udžbenika Moj novac, moja budućnost na kojem je zasnovan srednjoškolski kurikulum fakultativnog predmeta Financijska pismenost.
Ovogodišnji Svjetski dan štednje, 31. listopada, Hrvatska dočekuje s dosad najvećom razinom depozita građana kod banaka od preko 192 milijardi kuna, a gotovo 70 posto štednje je u eurima.