Domaći startup Verne, koji razvija inovativni ekosustav urbane autonomne mobilnosti, intenzivira aktivnosti na ključnim područjima projekta. U tijeku je proces odobrenja verifikacijskih prototipova, ubrzano napreduje gradnja tvornice u Lučkom te se pojačavaju aktivnosti testiranja usluge i autonomnog sustava vožnje u Zagrebu.
Traje proces odobrenja verifikacijskih prototipova
U tijeku je odobrenje verifikacijskih prototipova vozila, što je jedan od koraka raspisanih unutar Nacionalnog plana za oporavak i otpornost. Svaki prototip testira specifične dijelove, tehnologije i sustave vozila – uključujući performanse pogonskog sustava, sustava kočenja, aerodinamike, senzora, multimedijskog sustava unutar vozila te drugih ključnih komponenti vozila. Verifikacijske prototipove odobrava neovisno tijelo na temelju dostavljenih tehničkih i dizajnerskih specifikacija, što je kompanija Verne već učinila. Specifikacije su usklađene s ciljevima projekta i uvjetima odobrene državne potpore.
„Pokrenuli smo proces odobrenja prototipova. S obzirom na to da se radi o složenom R&D proizvodu, dio vozila je još uvijek u izradi te se prototipovi postupno u serijama šalju na verifikaciju. Trenutačno je u procesu odobrenja prva serija vozila. Važno je naglasiti kako će svih 60 prototipova biti verificirano do trenutka slanja zahtjeva za isplatu Europskoj komisiji od strane Republike Hrvatske. Prototipovi nisu namijenjeni krajnjim korisnicima, već isključivo za tehničku evaluaciju i demonstraciju određenih komponenti uz prisustvo sigurnosnih vozača“, ističe Marko Pejković, glavni izvršni direktor Vernea.
Pojačana testiranja autonomne vožnje i korisničkog iskustva
Verne, u suradnji s tehnološkim partnerom Mobileyem, od lipnja prošle godine provodi testiranja i demonstraciju sustava autonomne vožnje na zagrebačkim prometnicama. Testna autonomna vozila sa sigurnosnim vozačima već su prošla frekventna područja, uključujući centar Zagreba, Novi Zagreb, zagrebačku zračnu luku i pojedine atraktivne gradske lokacije, pokrivajući ukupno područje od oko 90 kilometara kvadratnih. Uz to, mapiran je cijeli Zagreb, za što je trebalo preko 500 sati vožnje i više od 11 700 prijeđenih kilometara po svim vremenskim uvjetima kako bi se pokrilo cijelo područje buduće Verne usluge.
Početkom ove godine, testiranja su proširena na korisničku aplikaciju za naručivanje vožnje te admin portal – sustav preko kojeg će se pratiti cijela flota vozila.
„Velik je korak to što smo u testna vozila integrirali našu softversku platformu razvijenu u potpunosti in-house. Osim autonomne vožnje, sada testiramo kompletnu uslugu i korisničko iskustvo. Osim toga, na jesen ćemo značajno povećati opseg testiranja. Pojačat ćemo flotu testnih autonomnih vozila. To će nam omogućiti još detaljnija testiranja usluge s ciljem osiguravanja maksimalne sigurnosti. U ovoj fazi, testiranja će se i dalje provoditi uz prisustvo sigurnosnih vozača. Važno je istaknuti da se dodatna testna vozila i svi troškovi testiranja usluge i korisničkog iskustva financiraju isključivo iz privatnih investicija i nisu povezani s EU financiranjem“, nadodaje Pejković.
Izgradnja tvornice ubrzano napreduje
Paralelno s razvojem tehnologije i vozila, brzim tempom napreduje izgradnja proizvodnog pogona za autonomna električna vozila u Lučkom, koja je započela početkom godine. Na lokaciji novog poslovnog parka od 10 hektara – VGP Parka Zagreb, već je završena temeljna konstrukcija Verne tvornice od 28.500 metara kvadratnih. Ugrađeni su svi nosivi stupovi i 95 % krovnih greda, a početkom travnja započinje ugradnja krovnog pokrova. Po završetku radova, tvornica će biti opremljena najmodernijom tehnologijom za proizvodnju, sklapanje i testiranje autonomnih vozila te će otvoriti do 400 novih radnih mjesta. Plan je da se Verne vozila proizvode u zagrebačkoj tvornici i izvoze na globalna tržišta.