2. lipnja 2021. godine obilježen je Global Exhibitions Day i održana 7. Konferencija o sajmovima u organizaciji časopisa Suvremena trgovina, Osječkog sajma i Hrvatske gospodarske komore pod nazivom Transformacija sajamske industrije – Sajmovi – učinkoviti poslovni alat, na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.
Sajmovi su ključni pokretač međunarodne trgovine robom i uslugama. Važni su marketinški instrumenti u B2B komunikaciji i pojačavaju konkurenciju i trgovinu u gotovo svim gospodarskim regijama širom svijeta, osiguravajući rast i radna mjesta. Ekonomska globalizacija i povećana orijentacija prema robnim markama, dodatni su čimbenici koji promiču važnost ovih tržišta na svjetskoj razini.
U tom se procesu organizatori sajmova razvijaju u marketinške partnere za tvrtke na sveobuhvatnije načine. Global Exhibitions Day svjetsko je obilježavanje industrije izložbi i događanja i svih koji su u to uključeni. Naglašava moć izložbi licem u lice za poticanje poslovanja, radnih mjesta, inovacija i lokalnih ulaganja. Kampanja se fokusira na poruke koje promiču vrijednost izlaganja za tvrtke, ključnu potpornu ulogu izložbi za razvoj trgovine i internacionalizacije, te poticajnu ulogu koju izložbe igraju u pokretanju inovacija i konkurentnosti tvrtki.
Global Exhibition Day, ujedno je sveopća proslava industrije izložbi i događanja i svih uključenih u nju. Međunarodna unija sajmova – UFI time pokreće, sada već peti put, inicijativu za predstavljanje načina na koji izložbena industrija doprinosi ciljevima održivog razvoja, koje su prihvatili Ujedinjeni narodi. Pritom se poseban naglasak stavlja na ove činjenice:
- Sajmovi i stručne izložbe čine veliku globalnu industriju;
- Sajmovi i stručne izložbe su učinkovit i održiv način poslovanja;
- Sajmovi i stručne izložbe mogu doprinijeti održivom svijetu;
- Sajamska industrija nudi različite mogućnosti zapošljavanja; te
- Direktan i indirektan ekonomski učinak
UFI je pripremio i podatke o globalnom ekonomskom utjecaju sajmova i izložbi. Sajmovi i stručne izložbe, naime, na globalnoj razini generiraju – direktno i indirektno – 275 milijardi eura ukupnog prihoda, a doprinose globalnom bruto društvenom proizvodu 167 milijardi eura. Oni podržavaju 3,2 milijuna radnih mjesta širom svijeta. Po tim poslovnim rezultatima, sajamska industrija zauzima 56. mjesto među svim gospodarskim djelatnostima, ravnopravno sa sektorima kao što su alatni strojevi ili medicinska i kirurška oprema.
Regionalni sajmovi u tom pogledu imaju izuzetno važno mjesto i sve se više profiliraju kao središta poslovnih aktivnosti i interesa.

Organizaciju Konferencije pozdravio je i župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić koji je naglasio kako je vrijeme da i Osijek kao najveći grad na istoku Hrvatske dobije primjeren sajamski prostor.
„Osijek treba biti grad u kojem se sajmuje, a u tom smjeru djeluje i Osječko-baranjska županija gradnjom Gospodarskog centra u Osijeku koja će uskoro započeti. Osijek je četvrti grad po veličini u Hrvatskoj i najveći grad na istoku zemlje te kao takav mora imati primjeren sajamski prostor. Upravo iz tog razloga prije tri i pol godine, Osječko-baranjska županija inicirala je projekt izgradnje GC-a, a u idućih desetak dana potpisat ćemo ugovor s izvođačima radova vrijednih 47 milijuna kuna. Radi se o izuzetno modernom prostoru potpuno primjerenom sajmovanju i zahtjevima izlagača koji će ondje nuditi svoje proizvode. Želja nam je da se sajmovi održavaju što češće, a današnja Konferencija izvrstan je način da saznamo koje su to aktivnosti, ali i izazovi s kojima ćemo se susretati u organizaciji sajamskih manifestacija. Svjesni smo da su sajmovi, unatoč modernim izazovima internetske kupovine, i dalje izvrstan kanal komunikacije s kupcima“, kazao je župan Anušić.
To otvara mogućnost da Osijek s vremenom i naporima Zajednice, preraste u ozbiljan sajamski grad s naglaskom na SAJAM HRANE. U Hrvatskoj se na godinu održava više od tridesetak specijaliziranih sajmova vina, maslinova ulja, pa i drugih prehrambenih proizvoda, ali još uvijek nemamo sajamsku priredbu koja cjelovito zahvaća poljoprivredno-prehrambenu industriju – nemamo našu hrvatsku ANUGU.
Ovo je prigoda da se aktivnosti usmjere u tom pravcu i da zajednički stvorimo respektabilnu sajamsku priredbu koja bi prikazivala svo bogatstvo domaće proizvodnje, ne samo domaćim, već prije svega, inozemnim poslovnim partnerima i sigurno bi pridonijela porastu izvoza tih dobara.
U radnom dijelu konferencije održan je niz predavanja. Prof.dr.sc. Siniša Zarić, s Ekonomskog fakulteta u Beograd, dugogodišnji direktor Beogradskog sajma, govorio je o Značenju hibridnih i virtualnih sajmova i transformaciji sajamske industrije. Ante Gavranović donio je opći pregled sajamske industrije s naglaskom na nove dimenzije i trendove sajmovanja. Spomenka Kolar Zovko, vlasnica Escolar akademije iz Darmstadta u Njemačkoj objasnila je kako biti „Fit for Fair“ te zašto i kako nastupati na sajmovima. Doc.dr.sc. Marko Šantić, predsjednik Gospodarske komore Federacije BiH, prvi potpredsjednik Foruma komora Jadransko-jonskog makro područja, govorio je o aktualnim sajamskim trendovima i o situaciji u BiH, a Ema Culi, univ.spec.oec. tajnik Udruženja sajamske i event industrije pri HGK, predstavila je novoosnovano Udruženje.

U vrlo zanimljivom i dinamičnom panelu svoja su iskustva iznijeli: Bernarda Cecelja, direktorica i vlasnica tvrtke Bernarda i dobitnica nagrade Poduzetnica godine; Bojan Mijok, direktor sajma Viroexpo iz Virovitice; Miljenko Ovčar ispred sajma Mesap iz Nedelišća; Enes Ružnić, direktor sajma EKOBIS iz Bihaća BiH i predsjednik privredne komore Unsko-sanskog kantona i mr.sc. Alen Vukašinović, direktor Osječkog sajma.

Diskusiji su se priključili i mr.sc. Branko Pavlović, kolumnist časopisa Suvremena trgovina i profesor na EBUS-u, te Darko Stanković, potpredsjednik Obrtničke komore i predsjednik Odbora za gospodarstvo, međunarodnu suradnju i sajmove.
Na konferenciji je još sudjelovao i prof.dr.sc. Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore; izv.prof.dr.sc. Aleksandar Erceg s Ekonomskog fakulteta u Osijeku; a cijelu je konferenciju moderirao i vodio Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine.
Zajednički je zaključak konferencije da se i dalje mora intenzivno raditi na partnerskom odnosu između organizatora sajmova i izlagača. Da svi digitalni alati trebaju biti u funkciji dobre prezentacije svih izlagača i sajamske priredbe, te pružati snažnu potporu u marketinškom dijelu. No, svi su se složili da ništa ne može zamijeniti kontakt licem u lice i da će sajmovi ‘u živo’ imati i u budućnosti glavnu ulogu, jer su ljudi društvena i socijalna bića, a sastanak u živo s poslovnim partnerom najbolji je način i za sklapanje posla.
Ukoliko niste imali priliku biti na konferenciji, pogledajte kako je bilo putem videa:
6 commentsOn GED 2021: Budućnost sajamske industrije – ništa ne može zamijeniti sajmove ‘u živo’, a digitalni alati biti će im snažna potpora
Pozdrav dame i gospodo, trebate li financijsku pomoć? Ja sam Susan Benson. Ja sam zajmodavac i također financijski savjetnik.
Trebate li poslovni zajam, osobni zajam, hipotekarni zajam ili zajam da biste dovršili svoj projekt? Ako je vaš odgovor da, preporučit ću vam da kontaktirate moju tvrtku. Pružamo sve vrste zajmova, uključujući dugoročne i kratkoročne zajmove. Za više informacija pišite nam putem e-pošte: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) ili mi pošaljite poruku direktno na WhatsApp putem: +447903159998 i u trenutku primite odgovor.
Mi smo sveobuhvatna tvrtka za financijske usluge i obvezani smo vam pomoći da ispunite sve svoje težnje. Specijalizirani smo za pružanje rješenja za strukturirano financiranje pojedincima i tvrtkama na najučinkovitiji i najbrži način.
DINOSAURI
Jeste li pokušali bezuspješno dobiti kredite od banaka? Hitno vam treba novac da se izvučete iz dugova? Trebate novac za širenje ili osnivanje vlastitog posla? Odobravamo zajmove s tvrdim novcem i svaku drugu vrstu zajma, s kamatnom stopom od 3% do 5%. Dajemo zajmove NationWide, u rasponu od 3.000,00 DO 100 milijuna USD / POUNDS / EURO. Financiramo 100% i uz LTV od 75% -85% na stjecanje imovine, odgovorite na ovaj WhatsApp: +447451280545 ili e-mail: sllcapitaluk@gmail.com
Kako sam dobio zajam od Christy Walton Finance, pao sam u ruke prijevara dok nisam sreo ovog vjernog zajmodavca koji mi je dao zajam od 50.000 eura, sada vjerujem da još uvijek postoje pravi zajmodavci na internetu, evo e-pošte (christywalton355@ gmail.com) zajmodavca ako vam je potrebna financijska pomoć, možete ga kontaktirati za pomoć: christywalton355@gmail.com
Ponuda kredita bez protokola
Dajemo kredite u rasponu od 2.000 € do 5.000.000 € na rok otplate po vašem izboru uz kamatu od 2%. E-pošta: dakany.endre@gmail.com
Trebate li financijsku pomoć bilo koje vrste? Osobni zajmovi? Poslovni zajmovi? Hipotekarni krediti? Zajmovi poduzeća? Financiranje poljoprivrede i projekata? Dajemo kredite uz kamatu od 2%! Kontakt: (dakany.endre@gmail.com)
Mobile Sliding Menu
U Čakovcu otvoren prvi STOP SHOP u Međimurju, a dvanaesti u Hrvatskoj
U Čakovcu je svečano otvoren novi maloprodajni lanac STOP SHOP, prvi maloprodajni park ovoga brenda u Međimurskoj županiji te
Read More...Konzum otvorio prvu SMART prodavaonicu u regiji
Moderna, inovativna prodavaonica bez blagajni i skeniranja artikala u potpunosti je prilagođena kupcima, a svoja vrata otvorila je 20.
Read More...Ministarstvo: Potrošačka košarica pojeftinila gotovo 10 posto
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u utorak je izvijestilo kako ažurirani podaci o cijenama u trgovačkim lancima na web
Read More...Hrvatski potrošači sve više kupuju u izvorno stranim trgovačkim lancima
Hrvatski potrošači sve više kupuju u izvorno stranim trgovačkim lancima, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji "Ekonomska kava" Hrvatske
Read More...Konzum uložio dva milijuna eura u nagrađivanje zaposlenika
Konzum nastavlja ulagati u zaposlenike te je svim radnicima isplatio 200 eura nagrade za angažman i rezultate ostvarene tokom
Read More...Valamar se pridružio UN Global Compactu – svjetskoj inicijativi za održivi razvoj
U Isabella Valamar Collection Resortu na otoku Sveti Nikola kraj Poreča, gdje Valamar koristi isključivo obnovljive izvore energije, održana
Read More...Manje putovanja stranih kruzera po Jadranu, ali s više putnika nego lani
Kružnih putovanja stranih brodova po hrvatskom Jadranu u prvih sedam mjeseci ove godine bilo je 4,6 posto ili 15
Read More...Turistički djelatnici složni: 86% smatra da su za jačanje hrvatskog turizma ključni prihod po gostu i razvoj kontinentalnog turizma
Rezultati istraživanja objavljeni su u sklopu projekta Uplift koji nudi besplatnu edukaciju poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i OPG-ova. Ljetna turistička
Read More...DHT u Rovinju 9. i 10. studenoga uz nagrade najboljima u turizmu po novom konceptu
Tradicionalno godišnje okupljanje turističke struke Dani hrvatskog turizma (DHT) održat će se u Rovinju 9. i 10. studenoga, kada
Read More...Brnjac zadovoljna turističkim rezultatima, u skladu sa strategijom održivog turizma
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac posjetila je u petak varaždinski Špancirfest, a u izjavi novinarima izrazila je zadovoljstvo
Read More...Svjetska banka upozorava na potrebu za hitnim promjenama u sektoru grijanja u Europi i središnjoj Aziji
U novoj sveobuhvatnoj analizi 23 zemlje Europe i središnje Azije koja je danas objavljenja, Svjetska banka poziva na veliku
Read More...S&P potvrdio rejting Hrvatske, poboljšao izglede
Agencija Standard & Poor's potvrdila je u petak rejting Hrvatske 'BBB+/A-2' i poboljšala izglede iz stabilnih u pozitivne, procijenivši
Read More...Regulira se rad agencija za naplatu potraživanja
Vlada je u četvrtak predstavila tri zakonska prijedloga kojima se uređuju otkup i naplata potraživanja i regulira rad agencija
Read More...Inflacija u kolovozu porasla na 7,8 posto
Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u kolovozu 7,8 posto više u odnosu na isti lanjski mjesec, objavio je
Read More...Intesa Sanpaolo prva u Europi za odnose s investitorima
Carlo Messina proglašen za najboljeg CEO-a europske banke šestu godinu prema rangiranju Institutional Investora. Intesa Sanpaolo potvrđena je kao prva
Read More...Turizam moramo iskoristiti do maksimuma i na njemu razvijati dalmatinsko gospodarstvo
Hrvatska udruga poslodavaca u Splitu je na konferenciji „Dalmacija – gospodarska snaga Hrvatske“ okupila vodeće gospodarstvenike dalmatinske scene, koji
Read More...TOURISM 365 nastavlja tradiciju inovacija u konferencijskom biznisu i s oduševljenjem najavljuje intrigantne novosti
Međunarodna konferencija TOURISM 365 smatra se jednim od najznačajnijih godišnjih okupljanja turističkih profesionalaca u Hrvatskoj. Ove godine po prvi
Read More...Po prvi put dodijeljene nagrade ESG rating HGK
Tvrtka Ericsson Nikola Tesla dobitnica nagrade za najbolji primjer održivog poslovnog modela U sklopu tradicionalne konferencije HGK Podržimo održivo po
Read More...Nejasni i opći kriteriji za održivost stvar su prošlosti
Broj tvrtki koje moraju izvještavati o održivosti prema europskim direktivama povećavat će se iz godine u godinu. Morat će
Read More...Agro Summit: Cijene hrane u idućem razdoblju će padati
Cijene hrane u Hrvatskoj u idućem će razdoblju padati ne samo zbog intervencije Vlade već prije svega zbog pada
Read More...Građani poznaju i koriste umjetnu inteligenciju, ali ih i brine
Hrvatski građani upoznati su i služe se alatima umjetne inteligencije (AI), no kod većine to izaziva osjećaje neizvjesnosti ili
Read More...Ukupni godišnji prihod komunikacijskih agencija prvi puta iznad 300 mil eura
Komunikacijske agencije, članice Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) u 2022. godini su dosegnule 307 milijuna eura ukupnih
Read More...Spoj okusa i osjećaja: Obilježite Svjetski dan sladoleda s nama
Ledo poziva sve ljubitelje sladoleda svih dobnih skupina da im se pridruže u proslavi Svjetskog dana sladoleda kojeg obilježavamo
Read More...Najpopularniji hrvatski začin u jednom od najpoznatijih restorana u New Yorku
Vegetu, najpoznatiji hrvatski izvozni proizvod, za pripremu kulinarskih specijaliteta koristi slavni američki chef. U poznatom njujorškom restoranu BLT Prime Steakhouse
Read More...Franck postao prvi FMCG brand u Hrvatskoj koji je implementirao Salesforce Marketing Cloud
Zahvaljujući tvrtki Agilcon, jedan od vodećih FMCG brandova u Hrvatskoj i regiji implementirao inovativno digitalno marketinško rješenje s ciljem
Read More...Uskoro na ZV-u HOTEL&GASTROTEH
Za sve profesionalce u HORECA industriji najavljujemo HOTEL&GASTROTEH - sajam opremanja, poslovanja i investicija u turističkoj industriji i ugostiteljstvu
Read More...OECD podigao prognozu rasta svjetskog BDP-a u 2023.; snizio prognozu za 2024.
Niže cijene energije i otvaranje Kine pomogli su svjetskom gospodarstvu na početku godine, izvijestila je Organizacija za ekonomsku suradnju
Read More...Wall Street prošlog tjedna pao, europske burze porasle
Na Wall Streetu su prošloga tjedna cijene dionica pale, dok su na europskim burzama porasle nakon signala iz Europske
Read More...Cijene nafte blizu 94 dolara
Cijene nafte stabilizirale su se u petak blizu 94 dolara, balansirajući između procjena o tijesnoj opskrbi do kraja godine
Read More...Izvoz ukrajinskih žitarica preko rumunjske Constante već nadmašio prošlu godinu
Ukrajina je od početka godine preko rumunjske crnomorske luke Constante već izvezla više žitarica nego u cijeloj 2022., objavila
Read More...Pozivamo Vas na 35. tradicionalnu, najveću konferenciju za proizvođače i trgovce MAGROS 2023.
Poštovani, Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na 35. tradicionalnu, najveću konferenciju za proizvođače i trgovce MAGROS 2023. s temom Trgovina u
Read More...Održana konferencija o sajmovanju u Osijeku – Sajamska industrija vraća se u punoj snazi
Nakon pandemije koja je zaustavila sajmovanje i donijela tešku perspektivu nad ovu djelatnost, sajmovi se vraćaju nikad jači i
Read More...MAGROS 2022 – Naglasak na novim izazovima
Konferencija MAGROS i ove je godine ponudila odgovore na najvažnija pitanja koja se tiču trgovine, ali i gospodarstva u
Read More...GED 2022: Klasični sajmovi nemaju alternativu
Održana 8. Konferencija o sajmovanju Sajmovi povezuju ljude, ideje i gospodarstvenike Na ovogodišnjoj, 8. Konferenciji o sajmovanju, ukazano je na važnost
Read More...MAGROS 2021: Trgovina se ubrzano digitalizira, tko ne prati te promjene neće biti konkurentan
Održana 33. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2021. Trgovina se oporavlja nakon velikog udara pandemije, ali sektor se neće
Read More...Opći uvjeti korištenja
Suvremena.hr © Copyright | h1 design