2. lipnja 2021. godine obilježen je Global Exhibitions Day i održana 7. Konferencija o sajmovima u organizaciji časopisa Suvremena trgovina, Osječkog sajma i Hrvatske gospodarske komore pod nazivom Transformacija sajamske industrije – Sajmovi – učinkoviti poslovni alat, na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.
Sajmovi su ključni pokretač međunarodne trgovine robom i uslugama. Važni su marketinški instrumenti u B2B komunikaciji i pojačavaju konkurenciju i trgovinu u gotovo svim gospodarskim regijama širom svijeta, osiguravajući rast i radna mjesta. Ekonomska globalizacija i povećana orijentacija prema robnim markama, dodatni su čimbenici koji promiču važnost ovih tržišta na svjetskoj razini.
U tom se procesu organizatori sajmova razvijaju u marketinške partnere za tvrtke na sveobuhvatnije načine. Global Exhibitions Day svjetsko je obilježavanje industrije izložbi i događanja i svih koji su u to uključeni. Naglašava moć izložbi licem u lice za poticanje poslovanja, radnih mjesta, inovacija i lokalnih ulaganja. Kampanja se fokusira na poruke koje promiču vrijednost izlaganja za tvrtke, ključnu potpornu ulogu izložbi za razvoj trgovine i internacionalizacije, te poticajnu ulogu koju izložbe igraju u pokretanju inovacija i konkurentnosti tvrtki.
Global Exhibition Day, ujedno je sveopća proslava industrije izložbi i događanja i svih uključenih u nju. Međunarodna unija sajmova – UFI time pokreće, sada već peti put, inicijativu za predstavljanje načina na koji izložbena industrija doprinosi ciljevima održivog razvoja, koje su prihvatili Ujedinjeni narodi. Pritom se poseban naglasak stavlja na ove činjenice:
- Sajmovi i stručne izložbe čine veliku globalnu industriju;
- Sajmovi i stručne izložbe su učinkovit i održiv način poslovanja;
- Sajmovi i stručne izložbe mogu doprinijeti održivom svijetu;
- Sajamska industrija nudi različite mogućnosti zapošljavanja; te
- Direktan i indirektan ekonomski učinak
UFI je pripremio i podatke o globalnom ekonomskom utjecaju sajmova i izložbi. Sajmovi i stručne izložbe, naime, na globalnoj razini generiraju – direktno i indirektno – 275 milijardi eura ukupnog prihoda, a doprinose globalnom bruto društvenom proizvodu 167 milijardi eura. Oni podržavaju 3,2 milijuna radnih mjesta širom svijeta. Po tim poslovnim rezultatima, sajamska industrija zauzima 56. mjesto među svim gospodarskim djelatnostima, ravnopravno sa sektorima kao što su alatni strojevi ili medicinska i kirurška oprema.
Regionalni sajmovi u tom pogledu imaju izuzetno važno mjesto i sve se više profiliraju kao središta poslovnih aktivnosti i interesa.

Organizaciju Konferencije pozdravio je i župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić koji je naglasio kako je vrijeme da i Osijek kao najveći grad na istoku Hrvatske dobije primjeren sajamski prostor.
„Osijek treba biti grad u kojem se sajmuje, a u tom smjeru djeluje i Osječko-baranjska županija gradnjom Gospodarskog centra u Osijeku koja će uskoro započeti. Osijek je četvrti grad po veličini u Hrvatskoj i najveći grad na istoku zemlje te kao takav mora imati primjeren sajamski prostor. Upravo iz tog razloga prije tri i pol godine, Osječko-baranjska županija inicirala je projekt izgradnje GC-a, a u idućih desetak dana potpisat ćemo ugovor s izvođačima radova vrijednih 47 milijuna kuna. Radi se o izuzetno modernom prostoru potpuno primjerenom sajmovanju i zahtjevima izlagača koji će ondje nuditi svoje proizvode. Želja nam je da se sajmovi održavaju što češće, a današnja Konferencija izvrstan je način da saznamo koje su to aktivnosti, ali i izazovi s kojima ćemo se susretati u organizaciji sajamskih manifestacija. Svjesni smo da su sajmovi, unatoč modernim izazovima internetske kupovine, i dalje izvrstan kanal komunikacije s kupcima“, kazao je župan Anušić.
To otvara mogućnost da Osijek s vremenom i naporima Zajednice, preraste u ozbiljan sajamski grad s naglaskom na SAJAM HRANE. U Hrvatskoj se na godinu održava više od tridesetak specijaliziranih sajmova vina, maslinova ulja, pa i drugih prehrambenih proizvoda, ali još uvijek nemamo sajamsku priredbu koja cjelovito zahvaća poljoprivredno-prehrambenu industriju – nemamo našu hrvatsku ANUGU.
Ovo je prigoda da se aktivnosti usmjere u tom pravcu i da zajednički stvorimo respektabilnu sajamsku priredbu koja bi prikazivala svo bogatstvo domaće proizvodnje, ne samo domaćim, već prije svega, inozemnim poslovnim partnerima i sigurno bi pridonijela porastu izvoza tih dobara.
U radnom dijelu konferencije održan je niz predavanja. Prof.dr.sc. Siniša Zarić, s Ekonomskog fakulteta u Beograd, dugogodišnji direktor Beogradskog sajma, govorio je o Značenju hibridnih i virtualnih sajmova i transformaciji sajamske industrije. Ante Gavranović donio je opći pregled sajamske industrije s naglaskom na nove dimenzije i trendove sajmovanja. Spomenka Kolar Zovko, vlasnica Escolar akademije iz Darmstadta u Njemačkoj objasnila je kako biti „Fit for Fair“ te zašto i kako nastupati na sajmovima. Doc.dr.sc. Marko Šantić, predsjednik Gospodarske komore Federacije BiH, prvi potpredsjednik Foruma komora Jadransko-jonskog makro područja, govorio je o aktualnim sajamskim trendovima i o situaciji u BiH, a Ema Culi, univ.spec.oec. tajnik Udruženja sajamske i event industrije pri HGK, predstavila je novoosnovano Udruženje.

U vrlo zanimljivom i dinamičnom panelu svoja su iskustva iznijeli: Bernarda Cecelja, direktorica i vlasnica tvrtke Bernarda i dobitnica nagrade Poduzetnica godine; Bojan Mijok, direktor sajma Viroexpo iz Virovitice; Miljenko Ovčar ispred sajma Mesap iz Nedelišća; Enes Ružnić, direktor sajma EKOBIS iz Bihaća BiH i predsjednik privredne komore Unsko-sanskog kantona i mr.sc. Alen Vukašinović, direktor Osječkog sajma.

Diskusiji su se priključili i mr.sc. Branko Pavlović, kolumnist časopisa Suvremena trgovina i profesor na EBUS-u, te Darko Stanković, potpredsjednik Obrtničke komore i predsjednik Odbora za gospodarstvo, međunarodnu suradnju i sajmove.
Na konferenciji je još sudjelovao i prof.dr.sc. Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore; izv.prof.dr.sc. Aleksandar Erceg s Ekonomskog fakulteta u Osijeku; a cijelu je konferenciju moderirao i vodio Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine.
Zajednički je zaključak konferencije da se i dalje mora intenzivno raditi na partnerskom odnosu između organizatora sajmova i izlagača. Da svi digitalni alati trebaju biti u funkciji dobre prezentacije svih izlagača i sajamske priredbe, te pružati snažnu potporu u marketinškom dijelu. No, svi su se složili da ništa ne može zamijeniti kontakt licem u lice i da će sajmovi ‘u živo’ imati i u budućnosti glavnu ulogu, jer su ljudi društvena i socijalna bića, a sastanak u živo s poslovnim partnerom najbolji je način i za sklapanje posla.
Ukoliko niste imali priliku biti na konferenciji, pogledajte kako je bilo putem videa:
6 commentsOn GED 2021: Budućnost sajamske industrije – ništa ne može zamijeniti sajmove ‘u živo’, a digitalni alati biti će im snažna potpora
Pozdrav dame i gospodo, trebate li financijsku pomoć? Ja sam Susan Benson. Ja sam zajmodavac i također financijski savjetnik.
Trebate li poslovni zajam, osobni zajam, hipotekarni zajam ili zajam da biste dovršili svoj projekt? Ako je vaš odgovor da, preporučit ću vam da kontaktirate moju tvrtku. Pružamo sve vrste zajmova, uključujući dugoročne i kratkoročne zajmove. Za više informacija pišite nam putem e-pošte: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) ili mi pošaljite poruku direktno na WhatsApp putem: +447903159998 i u trenutku primite odgovor.
Mi smo sveobuhvatna tvrtka za financijske usluge i obvezani smo vam pomoći da ispunite sve svoje težnje. Specijalizirani smo za pružanje rješenja za strukturirano financiranje pojedincima i tvrtkama na najučinkovitiji i najbrži način.
DINOSAURI
Jeste li pokušali bezuspješno dobiti kredite od banaka? Hitno vam treba novac da se izvučete iz dugova? Trebate novac za širenje ili osnivanje vlastitog posla? Odobravamo zajmove s tvrdim novcem i svaku drugu vrstu zajma, s kamatnom stopom od 3% do 5%. Dajemo zajmove NationWide, u rasponu od 3.000,00 DO 100 milijuna USD / POUNDS / EURO. Financiramo 100% i uz LTV od 75% -85% na stjecanje imovine, odgovorite na ovaj WhatsApp: +447451280545 ili e-mail: sllcapitaluk@gmail.com
Kako sam dobio zajam od Christy Walton Finance, pao sam u ruke prijevara dok nisam sreo ovog vjernog zajmodavca koji mi je dao zajam od 50.000 eura, sada vjerujem da još uvijek postoje pravi zajmodavci na internetu, evo e-pošte (christywalton355@ gmail.com) zajmodavca ako vam je potrebna financijska pomoć, možete ga kontaktirati za pomoć: christywalton355@gmail.com
Ponuda kredita bez protokola
Dajemo kredite u rasponu od 2.000 € do 5.000.000 € na rok otplate po vašem izboru uz kamatu od 2%. E-pošta: dakany.endre@gmail.com
Trebate li financijsku pomoć bilo koje vrste? Osobni zajmovi? Poslovni zajmovi? Hipotekarni krediti? Zajmovi poduzeća? Financiranje poljoprivrede i projekata? Dajemo kredite uz kamatu od 2%! Kontakt: (dakany.endre@gmail.com)
Mobile Sliding Menu
Macho, sladoled sa stavom, stigao u novim okusima i s novom porukom
Hrabre kombinacije pozivaju na odvažno uživanje u okusima čokolade i naranče te slane karamele i kikirikija Macho, miljenik mlađih generacija,
Read More...Od polja do police pod QR povećalom
Kada je riječ o domaćoj kontroliranoj proizvodnji svježeg voća i povrća, Kaufland je otišao korak dalje i putem digitalne
Read More...Higijenski proizvodi: novi iskorak regionalnog lidera inspiriran sve većim potrebama potrošača
Higijenski i proizvodi za čišćenje kategorija je koja na globalnoj razini ostvaruje kontinuirani godišnji rast mjeriv u milijardama dolara.
Read More...Mercator-CG i Franca potpisali kupoprodajni ugovor
Kompanija Mercator-CG i trgovinski lanac „Franca“ potpisali su danas kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo
Read More...Automobilska industrija s istoka sve veća konkurencija europskim brendovima
Po broju izvezenih automobila jedna zemlja zauzima drugo mjesto u globalnom poretku, odmah iza Njemačke, a promjene će se
Read More...Obilasci Stories hotela i razgovori s djelatnicima motivirali učenike za razvoj karijere u turizmu
Završen projekt ”Upoznajte naše priče” - Promocijom zanimanja i stručnim usavršavanjem do kvalitetnog kadra i održivog turizma u jedinstvenim
Read More...Hotelijeri jačaju održivo poslovanje kroz partnerstvo s najvećom svjetskom organizacijom za zaštitu prirode
Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) sklopila je memorandum o suradnji s udrugom WWF Adria koja je dio mreže
Read More...Zračne luke uglavnom s većim prometom nego 2022. i 2019.
Hrvatske zračne luke u ožujku su uslužile 374 tisuće putnika ili 44,6 posto više nego u istom lanjskom mjesecu,
Read More...Deset kampova iz Hrvatske među najboljima u Europi
Deset kampova u Hrvatskoj osvojilo je nagrade najvećeg europskog specijalista za kampove ACSI-ja koji ih dodjeljuje na temelju glasova
Read More...Dodijeljene stipendije Raise the Bar
Stručnjaci odabrali četvero stipendista koji će se educirati na uglednim kulinarskim učilištima. U utorak 18. travnja na predstavljanju vodiča Gault&Millau
Read More...Europske igre i Europski olimpijski festival mladih – velike prilike za gospodarstvo
"Infrastruktura – trošak ili ulaganje u sportsku zajednicu" tema je o kojoj se danas govorilo na sjednici saborskog Odbora
Read More...BDP u prvom kvartalu – prve potvrde doprinosa Schengena i eura za ekonomiju
Na godišnjoj je razini BDP u prvom kvartalu 2023. rastao 2,8% uz umjeren rast svih ključnih elemenata te blagi
Read More...Komentar HGK na utjecaj poreznih izmjena na građevinu i promet
Pred sektorima građevine i prometa velika su očekivanja u narednom razdoblju. U obnovi od potresa nedostatak radne snage utječe
Read More...Hrvatska obrtnička komora (HOK) pozdravlja porezno rasterećenje i povećanje plaća
Hrvatska obrtnička komora (HOK) pozdravlja namjeru Vlade vezanu uz ukidanje prireza i preuzimanje dijela troška prvog mirovinskog stupa jer
Read More...Komentar predsjednika HGK Luke Burilovića na zadnji krug porezne reforme
Hrvatska gospodarska komora podržava svako porezno rasterećenje građana i poduzetnika. Premda se šestim krugom porezne reforme, osim u dijelu
Read More...Uspješno održan Okrugli stol Nekretnine u biznisu koji je otvorio mnoge gospodarske teme
„Informacije koje smo dobili oko usmjerivanja tržišta i oko pada broja transakcija su također neki implikator gdje se gospodarstvo
Read More...Algebra predstavila prvi hrvatski studij razvoja računalnih igara
Industrija razvoja videoigara u Hrvatskoj bilježi konstantan rast prihoda i zaposlenih, do 2025. godine očekuje se globalni prihod od
Read More...Rasterećenje gospodarstva, radni odnosi, EU fondovi – prioritet poslodavaca
Poslodavce zanimaju tri prioriteta: rasterećenje gospodarstva, radni odnosi odnosno kako zadržati i privući talente te što bolja iskorištenost EU
Read More...Prijave za ESG Level 1 edukaciju koja započinje 12. lipnja su OTVORENE
Proširite svoje znanje i poboljšajte svoje vještine u praksama zaštite okoliša, društva i upravljanja (ESG) s PRVOM sveobuhvatnom MEĐUNARODNO
Read More...Osmo izdanje LEAP Summita u Zagrebu okupilo više od 2000 mladih iz cijeloga svijeta
Put do izgradnje bolje, zelenije, uključivije i digitalnije europske budućnosti popločen je predanim trudom motiviranih i inovativnih pojedinaca, pripadnika
Read More...Okusi Italije u Konzumu
Mjesec promocije proizvoda Made in Italy pod sloganom “Okusi Italije u Konzumu” započeo je 18. svibnja 2023., a odvijat
Read More...Franck Crema kartice za ispitivanje i preispitivanje probijaju led
Kava je mnogo više od napitka s kofeinom koji mnogima od nas pomaže u razbuđivanju. Jedno je od najstarijih
Read More...Korištenje umjetne inteligencije može povećati prodaju pet posto za manje od devet mjeseci
Umjetna inteligencija značajno olakšava poslovanje i velikih i malih kompanija – kako kroz strojno učenje i kreiranje sadržaja, tako
Read More...Nova Domaćica Multigrain neodoljiv je izvor vlakana i sreće
I ptice na granama znaju da jedan od najpopularnijih keksa na tržištu – Domaćica dolazi u pet različitih oblika,
Read More...Podravkine digitalne interaktivne kampanje privukle više od 200 000 ljudi
Podravka je u suradnji s agencijom Go2Digital pokrenula dvije digitalne interaktivne kampanje s odličnim odazivom. U sklopu prve kampanje „Cool
Read More...Donacijom PBZ Grupe Dječji dom Zagreb izgradio i opremio dječje igralište i vanjsko vježbalište
PBZ Grupa, dio Intesa Sanpaolo Grupe, nastavlja pomagati projekte za dobrobit djece i mladih diljem zemlje u sklopu svog
Read More...PBZ i Generali predstavili Nogometni kamp za djecu u Hrvatskoj
Legendarni talijanski nogometni trener Arrigo Sacchi najavio Italia Soccer Camp 2023. Veliko nam je zadovoljstvo najaviti Italia Soccer Camp 2023.
Read More...Od travnja prošle godine 7.190 obrta više
U travnju ove godine u Republici Hrvatskoj registrirano je više od 105 tisuća obrta koji ukupno zapošljavaju više od
Read More...Inicijativa dm-a „Zaštiti se…i uživaj na suncu“
U osam gradova održat će se besplatni dermatološki pregledi. U četvrtak 1. lipnja dm je predstavio ovogodišnje izdanje inicijative „Zaštiti
Read More...Stjepko Hlevnjak je novi član Uprave Maraske d.d.
Maraska d.d., tvrtka u vlasništvu Stanić Grupe objavila je da je uspješno završena reorganizacija u sklopu preuzimanja Maraske d.d.
Read More...Global Exhibitions Day – Osijek 7.6.2023. – KONFERENCIJA Transformacija sajamske industrije – Osijek hrvatska Anuga
Poštovani, zadovoljstvo nam je pozvati Vas na devetu po redu Konferenciju o sajmovanju u okviru Svjetskog dana sajmova – GLOBAL
Read More...MAGROS 2022 – Naglasak na novim izazovima
Konferencija MAGROS i ove je godine ponudila odgovore na najvažnija pitanja koja se tiču trgovine, ali i gospodarstva u
Read More...GED 2022: Klasični sajmovi nemaju alternativu
Održana 8. Konferencija o sajmovanju Sajmovi povezuju ljude, ideje i gospodarstvenike Na ovogodišnjoj, 8. Konferenciji o sajmovanju, ukazano je na važnost
Read More...MAGROS 2021: Trgovina se ubrzano digitalizira, tko ne prati te promjene neće biti konkurentan
Održana 33. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2021. Trgovina se oporavlja nakon velikog udara pandemije, ali sektor se neće
Read More...GED 2021: Budućnost sajamske industrije – ništa ne može zamijeniti sajmove ‘u živo’, a digitalni alati biti će im snažna potpora
2. lipnja 2021. godine obilježen je Global Exhibitions Day i održana 7. Konferencija o sajmovima u organizaciji časopisa Suvremena
Read More...Opći uvjeti korištenja
Suvremena.hr © Copyright | h1 design