2. lipnja 2021. godine obilježen je Global Exhibitions Day i održana 7. Konferencija o sajmovima u organizaciji časopisa Suvremena trgovina, Osječkog sajma i Hrvatske gospodarske komore pod nazivom Transformacija sajamske industrije – Sajmovi – učinkoviti poslovni alat, na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.
Sajmovi su ključni pokretač međunarodne trgovine robom i uslugama. Važni su marketinški instrumenti u B2B komunikaciji i pojačavaju konkurenciju i trgovinu u gotovo svim gospodarskim regijama širom svijeta, osiguravajući rast i radna mjesta. Ekonomska globalizacija i povećana orijentacija prema robnim markama, dodatni su čimbenici koji promiču važnost ovih tržišta na svjetskoj razini.
U tom se procesu organizatori sajmova razvijaju u marketinške partnere za tvrtke na sveobuhvatnije načine. Global Exhibitions Day svjetsko je obilježavanje industrije izložbi i događanja i svih koji su u to uključeni. Naglašava moć izložbi licem u lice za poticanje poslovanja, radnih mjesta, inovacija i lokalnih ulaganja. Kampanja se fokusira na poruke koje promiču vrijednost izlaganja za tvrtke, ključnu potpornu ulogu izložbi za razvoj trgovine i internacionalizacije, te poticajnu ulogu koju izložbe igraju u pokretanju inovacija i konkurentnosti tvrtki.
Global Exhibition Day, ujedno je sveopća proslava industrije izložbi i događanja i svih uključenih u nju. Međunarodna unija sajmova – UFI time pokreće, sada već peti put, inicijativu za predstavljanje načina na koji izložbena industrija doprinosi ciljevima održivog razvoja, koje su prihvatili Ujedinjeni narodi. Pritom se poseban naglasak stavlja na ove činjenice:
- Sajmovi i stručne izložbe čine veliku globalnu industriju;
- Sajmovi i stručne izložbe su učinkovit i održiv način poslovanja;
- Sajmovi i stručne izložbe mogu doprinijeti održivom svijetu;
- Sajamska industrija nudi različite mogućnosti zapošljavanja; te
- Direktan i indirektan ekonomski učinak
UFI je pripremio i podatke o globalnom ekonomskom utjecaju sajmova i izložbi. Sajmovi i stručne izložbe, naime, na globalnoj razini generiraju – direktno i indirektno – 275 milijardi eura ukupnog prihoda, a doprinose globalnom bruto društvenom proizvodu 167 milijardi eura. Oni podržavaju 3,2 milijuna radnih mjesta širom svijeta. Po tim poslovnim rezultatima, sajamska industrija zauzima 56. mjesto među svim gospodarskim djelatnostima, ravnopravno sa sektorima kao što su alatni strojevi ili medicinska i kirurška oprema.
Regionalni sajmovi u tom pogledu imaju izuzetno važno mjesto i sve se više profiliraju kao središta poslovnih aktivnosti i interesa.

Organizaciju Konferencije pozdravio je i župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić koji je naglasio kako je vrijeme da i Osijek kao najveći grad na istoku Hrvatske dobije primjeren sajamski prostor.
„Osijek treba biti grad u kojem se sajmuje, a u tom smjeru djeluje i Osječko-baranjska županija gradnjom Gospodarskog centra u Osijeku koja će uskoro započeti. Osijek je četvrti grad po veličini u Hrvatskoj i najveći grad na istoku zemlje te kao takav mora imati primjeren sajamski prostor. Upravo iz tog razloga prije tri i pol godine, Osječko-baranjska županija inicirala je projekt izgradnje GC-a, a u idućih desetak dana potpisat ćemo ugovor s izvođačima radova vrijednih 47 milijuna kuna. Radi se o izuzetno modernom prostoru potpuno primjerenom sajmovanju i zahtjevima izlagača koji će ondje nuditi svoje proizvode. Želja nam je da se sajmovi održavaju što češće, a današnja Konferencija izvrstan je način da saznamo koje su to aktivnosti, ali i izazovi s kojima ćemo se susretati u organizaciji sajamskih manifestacija. Svjesni smo da su sajmovi, unatoč modernim izazovima internetske kupovine, i dalje izvrstan kanal komunikacije s kupcima“, kazao je župan Anušić.
To otvara mogućnost da Osijek s vremenom i naporima Zajednice, preraste u ozbiljan sajamski grad s naglaskom na SAJAM HRANE. U Hrvatskoj se na godinu održava više od tridesetak specijaliziranih sajmova vina, maslinova ulja, pa i drugih prehrambenih proizvoda, ali još uvijek nemamo sajamsku priredbu koja cjelovito zahvaća poljoprivredno-prehrambenu industriju – nemamo našu hrvatsku ANUGU.
Ovo je prigoda da se aktivnosti usmjere u tom pravcu i da zajednički stvorimo respektabilnu sajamsku priredbu koja bi prikazivala svo bogatstvo domaće proizvodnje, ne samo domaćim, već prije svega, inozemnim poslovnim partnerima i sigurno bi pridonijela porastu izvoza tih dobara.
U radnom dijelu konferencije održan je niz predavanja. Prof.dr.sc. Siniša Zarić, s Ekonomskog fakulteta u Beograd, dugogodišnji direktor Beogradskog sajma, govorio je o Značenju hibridnih i virtualnih sajmova i transformaciji sajamske industrije. Ante Gavranović donio je opći pregled sajamske industrije s naglaskom na nove dimenzije i trendove sajmovanja. Spomenka Kolar Zovko, vlasnica Escolar akademije iz Darmstadta u Njemačkoj objasnila je kako biti „Fit for Fair“ te zašto i kako nastupati na sajmovima. Doc.dr.sc. Marko Šantić, predsjednik Gospodarske komore Federacije BiH, prvi potpredsjednik Foruma komora Jadransko-jonskog makro područja, govorio je o aktualnim sajamskim trendovima i o situaciji u BiH, a Ema Culi, univ.spec.oec. tajnik Udruženja sajamske i event industrije pri HGK, predstavila je novoosnovano Udruženje.

U vrlo zanimljivom i dinamičnom panelu svoja su iskustva iznijeli: Bernarda Cecelja, direktorica i vlasnica tvrtke Bernarda i dobitnica nagrade Poduzetnica godine; Bojan Mijok, direktor sajma Viroexpo iz Virovitice; Miljenko Ovčar ispred sajma Mesap iz Nedelišća; Enes Ružnić, direktor sajma EKOBIS iz Bihaća BiH i predsjednik privredne komore Unsko-sanskog kantona i mr.sc. Alen Vukašinović, direktor Osječkog sajma.

Diskusiji su se priključili i mr.sc. Branko Pavlović, kolumnist časopisa Suvremena trgovina i profesor na EBUS-u, te Darko Stanković, potpredsjednik Obrtničke komore i predsjednik Odbora za gospodarstvo, međunarodnu suradnju i sajmove.
Na konferenciji je još sudjelovao i prof.dr.sc. Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore; izv.prof.dr.sc. Aleksandar Erceg s Ekonomskog fakulteta u Osijeku; a cijelu je konferenciju moderirao i vodio Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine.
Zajednički je zaključak konferencije da se i dalje mora intenzivno raditi na partnerskom odnosu između organizatora sajmova i izlagača. Da svi digitalni alati trebaju biti u funkciji dobre prezentacije svih izlagača i sajamske priredbe, te pružati snažnu potporu u marketinškom dijelu. No, svi su se složili da ništa ne može zamijeniti kontakt licem u lice i da će sajmovi ‘u živo’ imati i u budućnosti glavnu ulogu, jer su ljudi društvena i socijalna bića, a sastanak u živo s poslovnim partnerom najbolji je način i za sklapanje posla.
Ukoliko niste imali priliku biti na konferenciji, pogledajte kako je bilo putem videa:
5 commentsOn GED 2021: Budućnost sajamske industrije – ništa ne može zamijeniti sajmove ‘u živo’, a digitalni alati biti će im snažna potpora
Pozdrav dame i gospodo, trebate li financijsku pomoć? Ja sam Susan Benson. Ja sam zajmodavac i također financijski savjetnik.
Trebate li poslovni zajam, osobni zajam, hipotekarni zajam ili zajam da biste dovršili svoj projekt? Ako je vaš odgovor da, preporučit ću vam da kontaktirate moju tvrtku. Pružamo sve vrste zajmova, uključujući dugoročne i kratkoročne zajmove. Za više informacija pišite nam putem e-pošte: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) ili mi pošaljite poruku direktno na WhatsApp putem: +447903159998 i u trenutku primite odgovor.
Mi smo sveobuhvatna tvrtka za financijske usluge i obvezani smo vam pomoći da ispunite sve svoje težnje. Specijalizirani smo za pružanje rješenja za strukturirano financiranje pojedincima i tvrtkama na najučinkovitiji i najbrži način.
DINOSAURI
Jeste li pokušali bezuspješno dobiti kredite od banaka? Hitno vam treba novac da se izvučete iz dugova? Trebate novac za širenje ili osnivanje vlastitog posla? Odobravamo zajmove s tvrdim novcem i svaku drugu vrstu zajma, s kamatnom stopom od 3% do 5%. Dajemo zajmove NationWide, u rasponu od 3.000,00 DO 100 milijuna USD / POUNDS / EURO. Financiramo 100% i uz LTV od 75% -85% na stjecanje imovine, odgovorite na ovaj WhatsApp: +447451280545 ili e-mail: sllcapitaluk@gmail.com
Kako sam dobio zajam od Christy Walton Finance, pao sam u ruke prijevara dok nisam sreo ovog vjernog zajmodavca koji mi je dao zajam od 50.000 eura, sada vjerujem da još uvijek postoje pravi zajmodavci na internetu, evo e-pošte (christywalton355@ gmail.com) zajmodavca ako vam je potrebna financijska pomoć, možete ga kontaktirati za pomoć: christywalton355@gmail.com
Bok prijatelji, jako sam sretan danas da sam dobio svoj zajam na svoj račun kako bih platio svoje račune i također poslovao i brinuo se o svojoj obitelji, ako i vama treba zajam, pošaljite im e-poštu i primite svoj putem Federaloan@gmail.com ili WhatsApp ili nazovite na +1 (575) 704-5855.
Mobile Sliding Menu
Očekivanja europskih potrošača pogoršana u lipnju
Očekivanja potrošača u EU i eurozoni pogoršana su lipnju, spustivši se blizu razine s početka pandemije covida 19, pokazali
Read More...Rješenje za uštedu prostora u kupaonici
Mnoge kupaonice nisu toliko velike koliko bismo željeli. U manjim prostorima bitno je odabrati keramiku i kupaonski namještaj koji
Read More...Fortenova grupa zaključila 2021. s neto dobiti od 523 milijuna kuna
Ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe iz kontinuiranog poslovanja za 2021. iznosio je 31,4 milijarde kuna, uz konsolidiranu prilagođenu EBITDA-u
Read More...cargo-partner dodatno proširuje svoje skladišne kapacitete u Hrvatskoj
Pružatelj logističkih usluga cargo-partner otvorio je novi logističko-distributivni centar s 12.900 m² skladišnog prostora u Zagrebu. Smješten 10 minuta
Read More...BAT ponovno dobitnik certifikata Poslodavac Partner
BAT je, kao jedan od najvećih poslodavaca u Hrvatskoj, još jednom dobio certifikat Poslodavac Partner koji dodjeljuje nezavisna konzultantska
Read More...Dva milijuna vozila više na autocestama nego 2019.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u petak je izvijestio da je do prošle nedjelje hrvatskim autocestama prošlo
Read More...Marić: ova bi godina mogla nadmašiti rekordnu turističku sezonu 2019.
Vrijednost fiskaliziranih računa u turizmu u prvim mjesecima godine, koja je znatno veća nego u istom razdoblju 2019. godine,
Read More...Turistički impuls: Rast troškova ove godine značajno nadmašuje planirani rast prihoda, što ugrožava investicije i konkurentnost turizma
Simulirajući porast troškova električne energije za cijeli sektor na temelju posljednjih pristiglih ponuda, domaćem turizmu prijeti ukupno poskupljenje električne
Read More...Boris Žgomba ponovno izabran za člana izvršnog odbora Europskog udruženja putničkih agencija i touroperatora (ECTAA)
Na Izbornoj sjednici Europskog udruženja putničkih agencija i turoperatora (The European travel agents’ and tour operators’ associations - ECTAA)
Read More...Komercijalni smještaj u četiri mjeseca i travnju sa znatnim turističkim porastima
U komercijalnom smještaju u prva četiri mjeseca boravilo je 1,5 milijuna turista, koji su ostvarili 4,4 milijuna noćenja, što
Read More...Za bespovratne potpore za digitalizaciju tvrtkama na raspolaganju 206 mln kn
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je u petak poziv za bespovratne potpore za digitalizaciju, namijenjen mikro, malim i
Read More...Objava Moody’sa prvi efekt skorog članstva u eurozoni
Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić izjavio je u subotu da najava Moody'sa o podizanju kreditnog rejtinga Hrvatske
Read More...Dukat od 1. kolovoza podiže otkupnu cijenu mlijeka šesti put od početka godine
Mliječna industrija Dukat u četvrtak je najavila da po šesti put u ovoj godini podiže otkupnu cijenu mlijeka -
Read More...Mali trgovci: Gubimo kunu po litri kad se sve uračuna
Predsjednik Udruge malih trgovaca naftnim derivatima Armando Miljavac za Hinu je rekao da je vladina uredba o fiksiranju cijena
Read More...Svjetske burze oštro pale zbog visoke inflacije i rasta kamata
Na svjetskim su burzama cijene dionica oštro pale i prošloga tjedna, drugoga zaredom, jer središnje banke u svijetu podižu
Read More...Upiši Srednju školu Zabok i CUT Zabok
U tijeku su prijave i odabir srednjih škola. Velika je to odluka za djecu, roditelje i obitelji. Stoga, s
Read More...Održana nacionalna radionica “Osiguravanje održive budućnosti industrije tekstila, odjeće, kože i obuće u jugoistočnoj Europi”
U središnjici Hrvatske gospodarske komore 8. i 9. su se lipnja okupili predstavnici svih subjekata uključenih u stvaranje bolje,
Read More...HEINEKEN Hrvatska će stipendirati troje studenata karlovačkog Veleučilišta
U prostorijama karlovačkog Veleučilišta potpisan je sporazum o obrazovno tehničkoj suradnji između tvrtke HEINEKEN Hrvatska i Veleučilišta u Karlovcu.
Read More...Global Entrepreneurship Monitor (GEM) za Hrvatsku: Što čini Hrvatsku (ne)poduzetničkom zemljom?
U Hrvatskoj i dalje prisutna niska razina transfera istraživanja u poslovni sektor te ograničavajuća poduzetnička okolina. Ovim izvješćem obilježava
Read More...Marić: Učiniti sve da uvođenja eura ne bude “dodatni okidač” za porast cijena
Potpredsjednik Vlade i ministar financija Zdravko Marić izjavio je u ponedjeljak da će se učiniti sve kako proces uvođenja
Read More...Još jedno priznanje za izumiteljicu Vegete – Zlati Bartl otkrivena zvijezda u Krakovu
Profesorica Zlata Bartl, izumiteljica Vegete i Podravkašica, dobila je još jedno priznanje za svoj doprinos tijekom života. Ovog puta
Read More...Croatia osiguranje napravilo je najbolji digitalni vanjski oglas u Europi
Sinoć je u Madridu Europsko udruženje za digitalni marketing (IAB Europe) proglasilo najnaprednije projekte u prošloj godini. Brigometar, koji
Read More...Poznati hrvatski umjetnici oslikat će izloge i pročelja prodavaonica dm-a
Modnom revijom Hippy Gardena i slikarskim performansom počinje veliki Street Art projekt dm-a. U srijedu, 25. svibnja, u Tomićevoj ulici
Read More...Koja kava je stvorena za vas
Temperature rastu, a s njima raste i naša želja za odlaskom na godišnji odmor. Ove je godine izbor (pro)ljetnih
Read More...dm ženska utrka opet uživo na Jarunu
Počinju pripreme s Marijom Mlinarićem za jubilarnu žensku utrku. U utorak, 17. svibnja u 18 sati na Jarunu počinju pripreme
Read More...Rad, klimatske promjene i zdravlje
Siguran i zdrav rad pravo je svih radnika i temelj održivog razvoja. Više ne postoji sumnja da su posljedice
Read More...Njemačka razmatra eksproprijaciju dijela Sjevernog toka
Njemačko ministarstvo gospodarstva razmatra eksproprijaciju dijela plinovoda Sjeverni tok 2 u većinskom ruskom vlasništvu za potrebe transporta plina iz
Read More...U EU-u do 2030. više od 60 milijuna električnih automobila
U Europskoj uniji će do 2030. godine na cestama biti više od 60 milijuna osobnih električnih vozila, više nego
Read More...Otišao je Tihomir Sertić
In memoriam Tihomir Sertić (1931. – 2022.) Tihomir Sertić doživio je nešto što se vrlo rijetko događa. Normalno je ručao, otišao na
Read More...Njemačko gospodarstvo porast će ove godine samo 1,5 posto
Njemačko gospodarstvo porast će ove godine 1,5 posto, procijenila je u utorak njemačka industrijska i trgovačka komora (BDI), prepolovivši
Read More...MAGROS 2022 – Trgovina u uvjetima zelene tranzicije i klimatskih promjena
Više o tome
Read More...GED 2022: Klasični sajmovi nemaju alternativu
Održana 8. Konferencija o sajmovanju Sajmovi povezuju ljude, ideje i gospodarstvenike Na ovogodišnjoj, 8. Konferenciji o sajmovanju, ukazano je na važnost
Read More...MAGROS 2021: Trgovina se ubrzano digitalizira, tko ne prati te promjene neće biti konkurentan
Održana 33. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2021. Trgovina se oporavlja nakon velikog udara pandemije, ali sektor se neće
Read More...GED 2021: Budućnost sajamske industrije – ništa ne može zamijeniti sajmove ‘u živo’, a digitalni alati biti će im snažna potpora
2. lipnja 2021. godine obilježen je Global Exhibitions Day i održana 7. Konferencija o sajmovima u organizaciji časopisa Suvremena
Read More...MAGROS 2020: Koronakriza promijenila navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine
Kriza uzrokovana pandemijom Covida-19 promijenila je navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine, istaknuto je u srijedu na 32. konferenciji
Read More...Opći uvjeti korištenja
Suvremena.hr © Copyright | h1 design