U kampovima porast noćenja, ‘glavne zvijezde’ razvoja mobilne kućice

In Novi turistički kapaciteti
kamp

U hrvatskim kampovima u prvih šest mjeseci bilo je 7 posto više turista i 5 posto više noćenja nego u isto vrijeme 2017., a s obzirom na pozitivne najave za ljeto, očekuje se nastavak tog trenda, kažu u Kamping udruženju Hrvatske (KUH), ističući i da su mobilne kućice ‘glavne zvijezde’ razvoja kampova.

Porasti u kampovima do kraja lipnja rezultat su dolaska gotovo milijun turista-kampista i njihovih više od 5 milijuna noćenja, pri čemu se struktura turista u kampovima nije puno promijenila, pa su tako tradicionalno daleko najbrojniji u kampovima Nijemci, potom Slovenci i Austrijanci, dok se s porastima ove godine izdvajaju Poljaci i Česi, za koje u KUH-u vjeruju da će ih u kampovima u idućim godinama biti sve više zbog porasta njihove kupovne moći.

Među županijama najveći su porasti noćenja u prvom dijelu ove godine, od oko 15 posto, ostvareni u kampovima u Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, a i kontinentalne županije koje imaju kampove ostvarile su mnogostruko više noćenja nego lani, što ukazuje na potencijal razvoja kampinga i u tim dijelovima zemlje, kaže za Hinu direktor KUH-a Adriano Palman.

Ulaganje u sadržaje i kvalitetu donosi rast cijena, ali i potražnje

“U kampove se zadnjih deset godina stalno i dosta ulaže u proširenje ponude i poboljšanje kvalitete, o čemu govori i podatak da je 2008. tek 9 posto kamping kapaciteta bilo kategorije četiri zvjezdice, dok je danas u toj i kategoriji pet zvjezdica čak 37 posto kapaciteta”, naglašava Palman, ocjenjujući i da “hrvatski kampovi više nisu jednostavne livade, pa sukladno investicijama i inovacijama ni boravak u njima više nije jeftin”.

Iznosi pritom analizu njemačkog auto kluba ADAC, koji se bavi i promocijom kampinga diljem Europe te svake godine uspoređuje cijene u kampovima, po čemu je Hrvatska ove godine s prosječnom dnevnom cijenom kampiranja za obitelj od 40,92 eura na 5. mjestu u Europi.

Iako je ta cijena za 3,3 posto viša nego prošle godine, još uvijek je niža od prosječne cijene dnevnog kampiranja u Švicarskoj, koja je na prvom mjestu sa 46,78 eura, te od druge Italije gdje je to 46,35 eura. Iza Hrvatske, na 6. i 7. mjestu su kampovi u Španjolskoj i Francuskoj, s tek nešto nižim prosječnim dnevnim cijenama od 39,94 te 36,55 eura.

Da su turisti-kampisti prepoznali novu kvalitetu u kampovima, Palman potvrđuje i podatkom da su kampovi prvi segment ponude u Hrvatskoj koji je 2017. sa 19,1 milijun noćenja pretekao najbolje prijeratne rezultate iz 1986., kada je u kampovima bilo 17,6 milijuna noćenja.

Mobilne kućice ‘glavne zvijezde’ razvoja kampinga

“Potražnja je neizbježno i usko povezana sa trendovima razvoja kampinga u Europi, koji su svi prisutni i u hrvatskim kampovima. Imamo tako velike i srednje kampove, koje često nazivaju i ‘holliday village’, ‘camping park’ i sl., sa ponudom raznih sadržaja, uključujući bazene, wellnesse, animaciju i raznovrsno ugostiteljstvo te mogućnosti smještaja na manjim i mega parcelama, u mobilnim kućicama, glamping šatorima i dr. Tu su potom manji kampovi, često obiteljski vođeni, na atraktivnim lokacijama i sa specifičnom ponudom, poput primjerice robinzonskih. Raste i ponuda glampinga kao luksuznog kampiranja, a koji može biti dio ponude nekog kampa ili potpuno odvojeni kamp, koji je prvi takav Arena One 99 Glamping nedavno otvoren u blizini Pule”, kaže Palman.

Naglašavajući kako su u hrvatskom kampingu, pa i šire, mobilne kućice (‘mobil home’) u posljednjih 10-ak godina postale ‘glavne zvijezde’ razvoja, Palman to objašnjava demografskim kretanjima na svim glavnim tržištima i potrage za komoditetom, gdje s jedne strane, zbog starenja populacije gostima postaje s godinama sve teže voziti sa svom (glomaznom) kamping opremom do destinacija, a s druge su strane te kućice u kampove vratile mlade obitelji s djecom.

“Mobilnih kućica u hrvatskim kampovima još uvijek ima puno manje nego kod naših mediteranskih konkurenata, ali s obzirom na ogroman potencijal tog proizvoda, sigurno je da će se i dalje razvijati, pogotovo što omogućuju i produljenje sezone u kampovima, jer nema tolikog utjecaja loših vremenskih prilika kao primjerice na šatore ili kampere”, poručuje Palman.

Prema podacima KUH-a, u Hrvatskoj je ukupno 704 kampa, ukupnog prihvatnog kapaciteta za oko 253 tisuće osoba. Malo više od 200 ih je srednjih i velikih, prosječne veličine za oko tisuću osoba, dok su ostali uglavnom manji, prosječne veličine za oko 35 osoba.

U smještajnoj ponudi kampova je i oko 645 glamping objekata, od luksuznih šatora do kućica na drvetu i sličnog, kao i 800 kamp prikolica, 1.350 šatora te 11.500 mobilnih kućica, ali i, kako kaže Palman, ono što je bit kampinga, 70 tisuća kamp mjesta ili parcela za smještaj kampista koji dođu s vlastitom opremom.

Hrvatska ima i 10 ‘čistih’ naturističkih kampova, te još 13 mješovitih, koji imaju barem naturističku plažu, a sve su češći i inovativni kampovi sa primjerice indijanskim šatorima, posebnim proizvodima za kampiranje sa kućnim ljubimcima, certificirani ‘bike’ i eko kampovi te drugi sa prilagođenom ponudom određenim skupinama.

Više od deset kampova, raspoređenih u raznim regijama Hrvatske, otvoreno je cijele godine, što uz jačanje trenda kampiranja na kontinentu također pridonosi produljenju sezone za kampove. (H)

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design