Uvođenje kartičnog plaćanja mnogima pojednostavnilo poslovanje

In Bankarstvo
Karticno placanje

Malo i srednje poduzetništvo oduvijek se smatralo jednim od glavnih pokretača gospodarstva te sektorom koji uvelike doprinosi razvoju lokalne zajednice. Koje su potrebe, trendovi i izazovi unutar segmenta malog i srednjeg poduzetništva pokazuje istraživanje Mastercard CEE SME Monitor koje je kompanija Mastercard provela među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj te srednjoj i istočnoj Europi.

Jedna od ključnih stvari svakako je implementacija bezgotovinskog oblika plaćanja koje pojednostavljuje i ubrzava svakodnevno poslovanje. Kako pokazuje istraživanje, za mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj prihvaćanje kartičnog plaćanja nije nikakva novina. Naime, gotovo polovica (49%) ispitanika smatra da se u njihovom sektoru kartično plaćanje počelo prihvaćati prije više od 5 godina, preko trećine (36%) još od kada su pokrenuli svoje poslovanje, dok tek manji broj ispitanika tvrdi da se to dogodilo unutar zadnjih 5 (5%), odnosno zadnje 2 godine (7%).

Da je kartično plaćanje na domaćem tržištu prilično prihvaćeno potvrđuju i podaci Europske središnje banke koji govore da je u Hrvatskoj iznadprosječan broj POS uređaja (28.748) na milijun stanovnika u odnosu na europski (22.948) te prosjek srednje i istočne Europe (17.909).

Potrošači žele plaćati karticama
Kako istraživanje pokazuje, glavni razlozi zbog kojih su mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj prihvatila kartično plaćanje su zahtjevi potrošača (43%), prepoznavanje potrebe za povećanjem prisutnosti na tržištu (24%), prepoznavanje novih tehnoloških trendova (21%) te uključivanje kartičnog plaćanja u vlastiti poslovni model (7%).

„Dodatan razlog za prihvaćanje kartičnog plaćanja je i njegova korist. Kao prednosti prihvata kartica ispitanici prepoznaju jednostavnije svakodnevno poslovanje (55%), širenje poslovanja (44%), povećanje sigurnosti (18%) te uštedu (6%). Zanimljivo je kako prednosti u još većoj mjeri prepoznaju oni koji su ga već uveli. Potvrdili su da im kartično plaćanje uvelike pojednostavljuje poslovanje (69%), povećava sigurnost (50%) te donosi uštede (15%)“, poručila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Kartice se koriste sve češće
Čak polovica (51%) predstavnika malih i srednjih tvrtki koje prihvaćaju kartice smatra da se učestalost kartičnog plaćanja povećala u odnosu na prošlu godinu, otprilike trećina (34%) misli da je ostala ista i tek 7% da se smanjila. Iako rezultati sugeriraju na povećanje, dvije trećine ispitanika (66%) smatra da udio kartičnog plaćanja u njihovoj tvrtki na mjesečnoj razini ne prelazi 40% svih plaćanja.

Zanimljiv podatak je da čak 93% malih i srednjih tvrtki prihvaća kartično plaćanje za bilo koji iznos, dok ih tek manji broj ne prihvaća kartice za iznose ispod 70 (4%), odnosno 7 kuna (3%). Kao razloge neprihvaćanja kartica u tim slučajevima ističu brže plaćanje gotovinom za tako male iznose (56%) te financijsku neisplativost zbog naknada koje za tako male transakcije čak i premašuju trgovačku maržu (22%). Uz to, jedan dio (11%) ih tvrdi da se potrošači nikad ne odlučuju plaćati tako male iznose svojim karticama, već isključivo gotovinom.

POS uređaj se najčešće uzima u najam
Gotovo polovica ispitanih domaćih malih i srednjih poduzetnika (46%) unajmila je POS terminal te za njega plaća mjesečnu naknadu kao postotak obujma kartičnih plaćanja. Nadalje, četvrtina (24%) ih najam POS terminala plaća mjesečnom naknadom na osnovi ukupne vrijednosti transakcija, dok tek rijetki (6%) najam POS terminala plaćaju jedinstvenom mjesečnom naknadom. S druge strane, još je manji broj onih koji su kupili (4%) ili besplatno dobili (4%) takav uređaj.

Među onima koji nemaju POS terminal, još je uvijek velik broj (76%) onih koji ga nemaju namjeru uvoditi. S druge strane, ono što bi motiviralo neke od njih je širenje poslovne ponude (11%), besplatno korištenje uređaja (8%), drugačiji poslovni model (6%), potencijalne koristi (3%) te zakonodavni okvir (1%) prema kojem bi, primjerice, posjedovanje POS terminala bilo obavezno, ili bi donosilo porezne olakšice.

Većina poduzetnika neodlučna oko uvođenja inovativnih načina plaćanja
Prema istraživanju, 13% malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ne razmatra opciju uvođenja inovacija u svoje poslovanje, dok je većina (60%) neodlučna. Ipak, jedan dio ih o tome razmišlja, a inovacije koje namjeravaju uvesti u svoje poslovanje su beskontaktno (8%) i mobilno plaćanje (8%), uvođenje plaćanja karticama online (8%), P2P plaćanje ili izravan prijenos sredstava od jednog potrošača drugome (4%), digitalni novčanik (4%), card on file rješenje (3%), dodavanje platne opcije postojećem programu vjernosti (2%) te biometrijska rješenja (1%).

Plaćanje s poslovnog računa dominira u B2B segmentu
Kada je riječ o načinu plaćanja između poslovnih partnera, uvjerljivo najveći broj tvrtki (preko polovice) plaća fakture sa svog poslovnog računa, dok su također dosta ustaljeni načini plaćanja gotovina, uplatnice, poslovne kartice i mobilno plaćanje. Također, plaćanje s poslovnog računa najveći broj tvrtki (oko 60%) koristi i za plaćanje poreza te operativnih troškova poput zakupa prostora ili komunalnih računa.

Predstavnici ili vlasnici malih i srednjih tvrtki koji imaju poslovne kartice većinom (61%) ne koriste usluge iste banke za svoje osobne i poslovne troškove. Oni uvelike prepoznaju prednosti poslovnih kartica te kao glavne ističu jednostavnost (74%), sigurnost (25%), transparentnost (13%), korist (11%), uštedu (10%) i kontrolu (10%).
Računovođe glavni izvor informacija o zakonskim i financijskim vijestima

Domaće male i srednje poduzetnike o zakonskim i financijskim vijestima važnim za njihov sektor najčešće informiraju njihovi računovođe (64%), dok ih se također značajan broj informira putem web stranica ministarstava ili tržišnih organizacija (57%), medija (39%) te Narodnih novina (36%). Nešto rjeđi slučaj je da ih o tome obavještavaju banke (26%). Kao uvjerljivo najvažnije organizacije nadležne za razvoj malog i srednjeg poduzetništva, ispitanici smatraju Ministarstvo gospodarstva (31%), Hrvatsku gospodarsku komoru (22%) te Ministarstvo financija (16%).

Previsoki porezi najveća prepreka za razvoj poduzetništva
Mali i srednji poduzetnici u Hrvatskoj u najvećoj mjeri prodaju proizvode i usluge u svom gradu ili općini (51%), zatim na nacionalnoj razini (45%), na inozemnom tržištu (37%) te unutar svoje regije ili županije (36%). Ono što je vrlo pozitivno je da se značajna većina, odnosno čak 90% malih i srednjih poduzetnika, osjeća financijski uključeno. Uz to, oni smatraju svoj sektor pokretačem ekonomskog rasta i razvoja zemlje (34%), pokretačem zapošljavanja (34%), predvodnikom u inovacijama (23%) te borbi protiv sive ekonomije (17%).

Kao najveću prepreku razvoju malog i srednjeg poduzetništva ispitanici ističu previsoke poreze (51%), a nakon toga i komplicirane administrativne procedure (37%), nisku kupovnu moć (33%), nedostatak adekvatne radne snage (30%), nelojalnu konkurenciju (29%), nepravedne tržišne regulative (21%) te korupciju (20%). Ipak, ono što sigurno budi optimizam je da preko tri četvrtine (76%) malih i srednjih poduzetnika planira nastaviti s trenutnim poslovanjem.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design